Gå till innehåll

Vilka nivåer skiljer sig motståndet störst på?


Bafucin

Recommended Posts

Precis som rubriken lyder, "vilka nivåer skiljer sig motståndet störst på?

 

Om vi säger NL50-NL100-NL200-NL400-NL600

 

Kan ju säkert vara väldigt olika från site till site men vad anser ni som harvat er upp dessa nivåer denna senaste tiden,när pokerboomen kom va det ju lättare motstånd och därför har det inte samma betydelse nu som förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att gå från NL200 till NL400. Summorna börjar kännas betydande då och jag tror det gör att man får en mental spärr i huvudet, plus det faktum att agressiviteten är bra mycket högre där än mot lägre nivåer, vilket åtminstone gör att jag försöker spela mera fancy än vad jag behärskar.

 

Om jag inte minns fel så sa CTS att det var just nivån NL400 som tog längst tid för honom att lära sig slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på 10/20 PLO börjar folk nästan förstå vad för starthänder de ska spela.

På nivåerna innan är det rätt enkelt.

 

Har lirat en del PLO själv och kan väl hålla med om att jag inte va alltför imponerad av motståndet. Spelade inte så högt som du då jag inte riktigt behärskar spelet. Du har väl lirat en del TNL också?

Dina åsikter om spelet där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att gå från NL200 till NL400. Summorna börjar kännas betydande då och jag tror det gör att man får en mental spärr i huvudet, plus det faktum att agressiviteten är bra mycket högre där än mot lägre nivåer, vilket åtminstone gör att jag försöker spela mera fancy än vad jag behärskar.

 

Om jag inte minns fel så sa CTS att det var just nivån NL400 som tog längst tid för honom att lära sig slå.

 

Det beror väl lite på hur duktig man är själv. Om man har förutsättningarna att slå NL400 men inte NL600 (under bästa omständigheter) tror jag man tycker detta är det största hoppet. Och jag kan inte tänka mig att en som sopar banan på 25/50 tycker det är så värst stor skillnad mellan NL100 och NL200.

 

Fast samtidigt så tycker jag att NL400 - NL1000 är ganska likvärdigt, trots att det är där jag spelar mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag att gå från NL200 till NL400. Summorna börjar kännas betydande då och jag tror det gör att man får en mental spärr i huvudet, plus det faktum att agressiviteten är bra mycket högre där än mot lägre nivåer, vilket åtminstone gör att jag försöker spela mera fancy än vad jag behärskar.

 

Om jag inte minns fel så sa CTS att det var just nivån NL400 som tog längst tid för honom att lära sig slå.

 

har hört det från många andra också. brian townsend sa det med har jag för mig.

 

och en annan på cardrunners, brystmar tror jag, sa samma sak.

 

"NL400 är första nivån där man kan tjäna mycket pengar utan att grinda ihjäl sig" har jag hört från flera håll.

 

spelet är också vad jag fått för mig mycket mer aggressivt än nivåerna under så det kan nog bli jobbigt med swingsen när man går upp.

 

 

 

 

NL1000 till NL2000 har jag hört med men alla hopp däruppe lär väl vara hyfsat tuffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...