folder Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Tycker det är roligt rakt av att spela löst vilket jag gör ibland, men jag går då inte plus på mina SCs. Plussar istället destu mer den lösa imagen när jag har stål. Undrar om man borde byta SC mot 72o och annat. På så sätt får man ännu lösare image till samma pris kanske? Du borde inte lyssna så mycket på din fru Citera
honest99 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Du borde inte lyssna så mycket på din fru Skall banne mig spela in en del sessioner på video. Mer underhållande poker finns inte! När 2 outs sitter på rivern och liknande följer ofta staplar med tilt-pengar. För att inte tala om vad som skrivs i chatten... Citera
sandis84 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Nedrafsade riktlinjer: SC kräver i princip att effektiv stack är fullt inköp (100BB), gärna mer. Tror jag mig kunna stjäla blindarna höjer jag förstås först in med SC (gäller även 72o). Om flera har limpat, limpar jag också med sc, eller höjer ibland lagom mycket på knappen. UTG och UTG+1 foldar jag oftast, men höjer "då och då" för att variera spelet och inte bli för lättläst. Syna höjningar om du har position och om höjningen inte är "för stor". Motspelarna är förstås också viktiga. Det underlättar ju om det finns fiskar vid bordet som med hög sannolikhet går hela vägen med sitt toppar. Aggressiva spelare gör sc mindre lönsamma eftersom dragen kan bli för dyra när de pottbetar sina färdiga händer och raisar mina semibluffar. Väldigt bra inlägg! Men vad som verkar fattas i den här tråden är givetvis vilken nivå spelet utspelar sig på. T.ex. tror jag de flesta här spelar såpass lågt att man absolut inte behöver spela SC för att bli svårläst. Citera
Ängeln17 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Väldigt bra inlägg! Men vad som verkar fattas i den här tråden är givetvis vilken nivå spelet utspelar sig på. T.ex. tror jag de flesta här spelar såpass lågt att man absolut inte behöver spela SC för att bli svårläst. Säger han som klonkar med färgstegdrag. Citera
Ängeln17 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Vi kan ta ett litet räknexemple. Hur många bb/100 blir det om du stjäl bilndsen 1 gång extra låt säga var tredje varv i 6-max? 1,2,3......... många I got the message. Citera
Ignatius Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Lönt att sno blinds på NL10... Jag undrar om det inte är en läcka att höja 72o för att sno blindsen. Problemet är ju att du ibland får syn och då är du inte i någon vidare bra form för att spela vidare handen. Bättre då att höja med annan skräp som kan spela lite fler floppar om du nu vill öppna upp ordentligt från knappen typ. 47o, Q4s ... Mot tillräckligt tighta motspelare tjänar man alltid på att försöka sno, så länge de inte anpassar sig, vilket multibordsgrajnders inte alltid gör. Det klassiska exemplet är förstås att det foldas till dig på knappen och du höjer upp till 3BB med 72o. Du satsar m a o 3BB för att vinna 1,5BB. Om SB och BB foldar oftare än 2 ggr av 3 gör du en automatisk vinst. När floppen kommer 772 är det bara en bonus. Och så är det coolt att vinna med 72o. Tyvärr bör man inte visa "bluffen" eftersom man vill upprepa spelet. Citera
folder Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Mot tillräckligt tighta motspelare tjänar man alltid på att försöka sno, så länge de inte anpassar sig, vilket multibordsgrajnders inte alltid gör. Så sant. Dock är det väldigt ovanligt att de inte anpassar sig lite om du höjer 100% av alla knappar. Fisken börjar syna mer och de agressiva ser en möjlighet att stjäla tillbaka och då blir det inte like lönsamt längre, speciellt inte om du höjer 4bb som jag alltid gör. Ett litet sidospår, CTS gav rådet till alla som vill prova att öppna upp sitt spel lite att rejsa 100% av alla knappar först in. Han gjorde så en vecka tror jag och menade att det var en mycket lärorik period där han utvecklade sit postfloppspel. Funderar på att pröva det. Citera
Ängeln17 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Tycker detta varit en givande diskussion om SC. Och är rätt säker på att det kommer att tillföra mitt spel en ny dimension. Har även kollat i PT på mina stat och såg att jag faktiskt är plus på dem i alla pos. Vad detta beror på vet jag inte då jag inte analyserat alla händer. Dock är plusset betydligt större på co/knappen än övriga pos. Iofs är det bara över drygt 2k händer med SC. Citera
folder Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Tycker detta varit en givande diskussion om SC. Och är rätt säker på att det kommer att tillföra mitt spel en ny dimension. Har även kollat i PT på mina stat och såg att jag faktiskt är plus på dem i alla pos. Vad detta beror på vet jag inte då jag inte analyserat alla händer. Dock är plusset betydligt större på co/knappen än övriga pos. Iofs är det bara över drygt 2k händer med SC. SvS? Mot riktigt dåliga passiva spelare bör du kunna plussa med de flesta spelbara händer i alla positioner.Om du öppnar UTG med 76s och får syn har du ju fortfarande bra odds och dessutom ksnake du kan dra billigt till en femkortshand eller få till en hyffsat billig showdown med träffat par. Det är dock mycket jobbigare att spela dem ur position om du möter aggressiva motståndare och ofta blir 3betad. Citera
KikkomaN Postad 23 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Tack för alla lärorika inlägg. Ska ändra mitt sätt att spela sc och pp och se vad som händer. Citera
Ängeln17 Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 SvS? Mot riktigt dåliga passiva spelare bör du kunna plussa med de flesta spelbara händer i alla positioner.Om du öppnar UTG med 76s och får syn har du ju fortfarande bra odds och dessutom ksnake du kan dra billigt till en femkortshand eller få till en hyffsat billig showdown med träffat par. Det är dock mycket jobbigare att spela dem ur position om du möter aggressiva motståndare och ofta blir 3betad. Jo SvS är det på. Och de flesta spelare är antingen passiva med statt på >50/5 eller lös-aggro. med statt på >40/20 i sitt prefloppspel men väldigt få 3-betar. I alla fall de jag möter på mina nivåer. Men för mig är det viktig att spela SC "rätt" så jag inte lär in fel beteende till jag går upp i nivå. Citera
folder Postad 23 Oktober , 2007 Rapport Postad 23 Oktober , 2007 Tack för alla lärorika inlägg. Ska ändra mitt sätt att spela sc och pp och se vad som händer. Härligt Go get them! Kanske skall lägga till att jag inte såg att det var NL10 när jag började skriva i tråden. Har dålig koll på den nivån (spelar NL200) men jag ser ingen anledning till att bra TAG spel inte skulle fungera även där. Dock får man vara försiktig med bluffar typ CB och och kanske kan man sätta FI på AA eller möjligen KK med stor säkerhet när de rerejsar vilket ju alltid är en fördel. Citera
Recommended Posts