Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kör man på här eller vad gör man? Min note på han är att jag sett han reraisa folk på floppen me tp7(sjua)k tidigare under kvällen.

***** Hand 480255890 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, October 21, 2007 7:00:47 AM

Adam 22 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Libido (162.50)

Plats 2: krokan (100.67)

Plats 3: Luffarn (45.27)

Plats 4: Varg88 (207.65)

Plats 5: Rocker10 (51.00)

Plats 6: busdriver (573.05)

Plats 7: Big John (167.20)

Plats 8: Vitaly (130.52)

Plats 9: Jaarre (155.60)

Plats 10: Johan- (277.15)

Varg88 lägg LM 0.50

Rocker10 lägg SM 1.00

** Giv **

Libido [Kk, Eh]

krokan [N/A, N/A]

Luffarn [N/A, N/A]

Varg88 [N/A, N/A]

Rocker10 [N/A, N/A]

busdriver [N/A, N/A]

Big John [N/A, N/A]

Vitaly [N/A, N/A]

Jaarre [N/A, N/A]

Johan- [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

busdriver Syna 1.00

Big John Lägg

Vitaly Lägg

Jaarre Lägg

Johan- Lägg

Libido Syna 1.00

krokan Syna 1.00

Luffarn Syna 1.00

Varg88 Syna 1.00

Rocker10 Passa

*** Flop(Board): *** : [6k, 4s, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

Varg88 Passa

Rocker10 Passa

busdriver Satsa 5.00

Libido Höj till 27.00

krokan Lägg

Luffarn Lägg

Varg88 Lägg

Rocker10 Lägg

busdriver All-in 572.05

Libido ????

Postad

Nä du Libido, du har ju inte en jäkla aning nu vad han kan ha. Han kan ju sitta på typ AT eller whatever och ruttna på att du kanske sitter på klöverdraget. Eller vad som helst annat. 46? Klöverdrag? 35?....

Fold. Nästa hand.

Clueless

BTW, jag reraisar också i position mot få spelare med TPNK och tycker inte det är konstigt alls.

Postad
Fattar inte varför du ENVISAS med att spela dåligt preflop.

för att AK är en **** EV- hand att spela så här: mitten pos raise till 7 efter 3 limpare. Flop såklart inget ess eller kung (9/10 gånger) sen cbet fi synar såklart (9/10) gånger. Turn: Du är fucked.

Postad
Nä du Libido, du har ju inte en jäkla aning nu vad han kan ha. Han kan ju sitta på typ AT eller whatever och ruttna på att du kanske sitter på klöverdraget. Eller vad som helst annat. 46? Klöverdrag? 35?....

Fold. Nästa hand.

Clueless

BTW, jag reraisar också i position mot få spelare med TPNK och tycker inte det är konstigt alls.

Hade jag höjt pre och han synat med sin eventuella set hand hade vi stått på exakt samma ställe ändå.

Postad

Feltänk Libido. Du måste tänka ditt spel över typ 100.000 händer. Inte stirra på en hand.

Fortsätter du så här så får du med dig massor med dynga som du inte vill ha med dig.

Höj så att dom som eventuellt synar med dynga tar fel beslut. Låter du dom limpa så tar dom rätt beslut preflop.

Det intressanta är alltid agerandet i en situation - inte utfallet i en hand.

Akta dig för FPS

(FPS = Fancy Play Syndrome)

Clueless

Hade jag höjt pre och han synat med sin eventuella set hand hade vi stått på exakt samma ställe ändå.
Postad
för att AK är en **** EV- hand att spela så här: mitten pos raise till 7 efter 3 limpare. Flop såklart inget ess eller kung (9/10 gånger) sen cbet fi synar såklart (9/10) gånger. Turn: Du är fucked.

Tvärfel tänkt. Men det har folk försökt förklara för dig i dussintals trådar, så jag tror inte att jag kan få dig att tänka om.

Postad

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Postad

pllz nu har du avslöjat hur man spelar poker. nu kommer ingen i världen kunna plussa längre.

Postad
Feltänk Libido. Du måste tänka ditt spel över typ 100.000 händer. Inte stirra på en hand.

Fortsätter du så här så får du med dig massor med dynga som du inte vill ha med dig.

Höj så att dom som eventuellt synar med dynga tar fel beslut. Låter du dom limpa så tar dom rätt beslut preflop.

Det intressanta är alltid agerandet i en situation - inte utfallet i en hand.

Akta dig för FPS

(FPS = Fancy Play Syndrome)

Clueless

Ok tack för rådet :-D