Gå till innehåll

Stänger den här nu...


lanzinghkronha

Recommended Posts

Tjena Lanzingh, följer hyffsat med i din dagbok.

Har hållit till på NL1/2 SH och har nyligen gått upp till NL2.5/5 SH (som du om jag fattat det rätt).

 

Drar du in mer cash på NL2.5/5 SH än NL1/2?

Jag tycker personligen det är mkt svårare att ta betalt vid träff på NL2.5/5 och gör nog mer stabilt cash på 1/2.

 

Köper du alltid in fullt på NL2.5/5?

 

Jag funderar på att testa att köra 100xBB istället(normal fullstack på övriga sajter) för att minska svängnirna.

För mig brukar kvällen gå finfint, man vinner stadigt massa små/mellan stora potter i flera timmar. sen förlorar man ett helt(200xBB) inköp i en äcklig pot(med topkåk mot fyrtal eller någon knäppgök som som synat 5xBB med Q,10 och får stege mot mitt top set)... sen kommer tilten så gott smygande och det blir dyrt på denna nivån har jag fått erfara.

 

Därav min tanke på 100xBB så man kan smacka in degen när man tror man har bästa handen utan att bajsa på sig om man har fel.

Risken är väl att man kanske blir offer för bombande Bullies :lol:

 

Tjenare! Jo jag har nyss gått upp. Knappt lirat en månad 2.5/5 och nyss "etablerat" mig om man kan kalla det så.

 

Jag drar nu in mycket mer pengar än på 1/2 även om min ptbb/100h gått ner till 6-7 från tidigare ca 11. Dock bara lirat 15-20k händer så det är ju knappast någon statistik att lita på.

 

Alltid fullt inköp, ja. Det ger mer respekt och ser egentligen ingen fördel i att lira halvt - mer än att som du säger, minska swingsen.

 

Att du har svårt att få ut pengar beror förmodligen på att du spelar för vekt och passivt generellt. Gjorde jag också i början och gör stundtals fortfarande. 8-) Att bli utdragen eller förlora med nästnöten är såklart jobbigt, speciellt på en ny nivå där inköp är mer än det dubbla från förra men det är inget man kan komma ifrån. Se bara till att ha en tillräcklig BR.

 

Ett annat tips är att köra två bord 1/2 och två bord 2.5/5. Eftersom du förhoppningsvis spelar ditt A-game på 1/2 och där vågar betta ut och föra spelet kommer du även göra det på dina 2.5/5 bord istället för att gå in i en dålig passivitet. Så gjorde jag i alla fall för att komma in i spelet.

 

Lycka till och hoppas det går vägen för dig!

 

Back 900 redan genom fiskspel av mig. Försöker bluffa ut en snubbe som sitter på trissen. Missread av mig. Nu blire å kämpa! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 502
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synen på river kan vara den konstigaste jag fått mot mig. 8-)

 

***** Hand 588760160 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, February 02, 2008 1:50:29 AM

Diana 57 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: sir_ek (178.13)

Plats 2: Lanzingh (1813.62)

Plats 3: bizIsAg33k (985.00)

Plats 4: HerrKrabba (3206.45)

Plats 5: FBK1932 (2471.75)

HerrKrabba lägg LM 2.50

FBK1932 lägg SM 5.00

** Giv **

sir_ek [N/A, N/A]

Lanzingh [:Kc:, :Qs:]

bizIsAg33k [N/A, N/A]

HerrKrabba [N/A, N/A]

FBK1932 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sir_ek Syna 5.00

Lanzingh Höj till 20.00

bizIsAg33k Lägg

HerrKrabba Syna 20.00

FBK1932 Lägg

sir_ek Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:Jh:, :6s:, :Th:]

*** Bet Runda 2 ***

HerrKrabba Passa

sir_ek Passa

Lanzingh Satsa 44.00

HerrKrabba Syna 44.00

sir_ek Lägg

*** Turn(Board): *** : [:9c:]

*** Bet Runda 3 ***

HerrKrabba Passa

Lanzingh Satsa 99.00

HerrKrabba Syna 99.00

*** River(Board): *** : [:5s:]

*** Bet Runda 4 ***

HerrKrabba Passa

Lanzingh Satsa 250.00

HerrKrabba Syna 250.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 836.00

sir_ek Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh [:Kc:, :Qs:] Stege med högsta kort kung Vinst: 836.00

bizIsAg33k Lägger mig Vinst: 0.00

HerrKrabba [:6c:, :7s:] Par i sexor Vinst: 0.00

FBK1932 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska hålla tal på tisdag(Svenska C) men vet inte om vad...några förslag? Helst något som är relativt seriöst men ändå kan hållas med glimten i ögat.

 

Har en idé om inledningen redan:

 

Klassen...tycker ni det är hemskt att barn svälter i Afrika? Att 8åringa pakistanier tvingas sy mattor 14 timmar om dagen ? Att den globala uppvärmningen håller på att döda isbjörnarna?

 

Nej inte jag heller så därför ska mitt tal handla om/beröra ämnet...

 

 

 

Pokern har gått sådär ikväll asså, några hundra plus - ska fortsätta ngn timme till och se om jag kan rusha lite nu när folk börjar bli trötta. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG! Rätt kul, satt o smöra rejält för att få fisken att stanna :lol: Han var riktigt galen.

 

Hehe, jepp. När jag satte mig vid bordet hade han 4400 - när jag lämnade hade han mindre än 2k kvar. Det är han som gjort att jag inte gått back ikväll. Hur mkt plockade du? :-)

 

Denna räddade min kväll - låg back efter lite skitspel mot slutet. Jaja lite flyt ska man väl få ha. (Dock känns det som jag har haft lite för mycket på senaste - jaja det vänder säker)

 

4talsk1.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att du är tillbaka med din dagbok! Saknade den Lycka till!

Missade denna för ngra dagar sedan! TACK fredde.

 

Han hade över 5 ett tag till och med, skapligt sick. Plussade ca 1,5k mot honom, kunde vart bra mycket mer också. Lirade 293 händer i rad mot honom i position, synd att jag var så extreeeemt kall på det bordet

Hehe, undrar hur han lyckades vinna 5 inköp för han var ju verkligen rådålig. 8-)

 

Månaden har börjat skitbra! Jag har duktigt med flyt men spelar samtidigt jävligt bra (enligt mig själv) - hoppas bara jag kan hålla det uppe.

 

1/2 1800(tror jag)

2/2 4371

 

Nu kommer jag nog inte lira så mycket mer idag - ska kanshe till köpenhamn ikv (woho:ola:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fold...han har ju mig sååå slagen. Fattar inte varför dom andra skrev att jag var en sopa...

 

***** Hand 590944487 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, February 03, 2008 9:55:55 PM

Diana 58 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Matsson (1093.85)

Plats 2: Onnes (672.48)

Plats 3: michel_75 (261.22)

Plats 4: teddy 10 (240.54)

Plats 5: Lanzingh (945.00)

Matsson lägg LM 2.50

Onnes lägg SM 5.00

** Giv **

Matsson [N/A, N/A]

Onnes [N/A, N/A]

michel_75 [N/A, N/A]

teddy 10 [N/A, N/A]

Lanzingh [Kh, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

michel_75 Syna 5.00

teddy 10 Syna 5.00

Lanzingh Höj till 20.00

Matsson Lägg

Onnes Lägg

michel_75 Syna 20.00

teddy 10 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 4r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

michel_75 Satsa 20.00

teddy 10 Lägg

Lanzingh Höj till 70.00

michel_75 Syna 70.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 4r, 6h, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

michel_75 Satsa 85.00

Lanzingh Höj till 170.00

michel_75 Syna 170.00

*** River(Board): *** : [6r, 4r, 6h, Ek, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

michel_75 All-in 1.22

Lanzingh Lägg

*** Showdown *** : Rake: 13.68 Totalpott: 533.82

Matsson Lägger mig Vinst: 0.00

Onnes Lägger mig Vinst: 0.00

michel_75 Vinner potten Vinst: 533.82

teddy 10 Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom tvåa! vann 35,5k (kanske man kan kalla "helklonk", vet inte), men har torskat drygt 7k sedan dess. Aldrig blivit lika utdragen som nu:/ Aja, man ska väl inte klaga. Jag har ju fortfarande rekordmånad! Grattis till din rekordmånad. sov gott. ciao

 

 

PS japp jag hade dagbok men den la vi ner pga dålig trafik DS

 

Ganska säker på att det är en helklonk! :-)

 

Har det vänt?

 

 

Jaja, slutar 350+ idag vilket ändå får ses som okej då jag låg back typ 2k då jag sög imorse.

 

 

They call me the bluffcatcher! 8-)

 

***** Hand 591042500 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, February 03, 2008 10:56:57 PM

Diana 33 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: popen- (177.44)

Plats 2: gutaperka (1714.30)

Plats 3: Nice try (405.62)

Plats 4: Lanzingh (1241.71)

Plats 5: Manhood (1355.42)

Nice try lägg LM 2.50

Lanzingh lägg SM 5.00

** Giv **

popen- [N/A, N/A]

gutaperka [N/A, N/A]

Nice try [N/A, N/A]

Lanzingh [:Jd:, :Ah:]

Manhood [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Manhood Lägg

popen- Syna 5.00

gutaperka Lägg

Nice try Höj till 15.00

Lanzingh Höj till 45.00

popen- Lägg

Nice try Syna 45.00

*** Flop(Board): *** : [:3c:, :Ac:, :6c:]

*** Bet Runda 2 ***

Nice try Passa

Lanzingh Satsa 66.00

Nice try All-in 360.62

Lanzingh Syna 360.62

*** Turn(Board): *** : [:7c:]

*** River(Board): *** : [ :3s:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 801.24

popen- Lägger mig Vinst: 0.00

gutaperka Lägger mig Vinst: 0.00

Nice try [:Kh:, :Js:] Par i treor Vinst: 0.00

Lanzingh [Knr, Eh] Två par, ess och treor Vinst: 801.24

Manhood Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt snygg läggning..;-)

 

Railade dig lite ikväll på Texas 200+20 men inte hela vägen, blev det pengar? :)

 

Hehe, gillade vad du såg?

 

På finalbordet: Först torskar KK mot 99 AI pre. Hade blivit chippie.. Sen bustar 44 mot KQo så kom 9 eller 8. Blev 240 spänn + på den... Lite surt då 1an tog hem 4700 tror jag men jag ska fan inte klaga på oflyt eller nått för jag tror jag är rätt så rungood. 8-)

 

Rullen har växt lite också - över 30k nu. Har 9 ptbb/100h på 2.5/5 över 20k händer. Är detta abnormalt och endast en följd av röta eller vad snittar ni andra? Vore kul om man kunde fortsätta hålla något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fold...han har ju mig sååå slagen. Fattar inte varför dom andra skrev att jag var en sopa...

 

***** Hand 590944487 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, February 03, 2008 9:55:55 PM

Diana 58 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Matsson (1093.85)

Plats 2: Onnes (672.48)

Plats 3: michel_75 (261.22)

Plats 4: teddy 10 (240.54)

Plats 5: Lanzingh (945.00)

Matsson lägg LM 2.50

Onnes lägg SM 5.00

** Giv **

Matsson [N/A, N/A]

Onnes [N/A, N/A]

michel_75 [N/A, N/A]

teddy 10 [N/A, N/A]

Lanzingh [Kh, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

michel_75 Syna 5.00

teddy 10 Syna 5.00

Lanzingh Höj till 20.00

Matsson Lägg

Onnes Lägg

michel_75 Syna 20.00

teddy 10 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 4r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

michel_75 Satsa 20.00

teddy 10 Lägg

Lanzingh Höj till 70.00

michel_75 Syna 70.00

*** Turn(Board): *** : [6r, 4r, 6h, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

michel_75 Satsa 85.00

Lanzingh Höj till 170.00

michel_75 Syna 170.00

*** River(Board): *** : [6r, 4r, 6h, Ek, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

michel_75 All-in 1.22

Lanzingh Lägg

*** Showdown *** : Rake: 13.68 Totalpott: 533.82

Matsson Lägger mig Vinst: 0.00

Onnes Lägger mig Vinst: 0.00

michel_75 Vinner potten Vinst: 533.82

teddy 10 Lägger mig Vinst: 0.00

Lanzingh Lägger mig Vinst: 0.00

 

klockren FOLD :mrgreen: Hade varit roligt om han visade 35 off

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det va värt 1kr att få se fi:s hand :) Erkänn nu ditt missclick ;)

 

klockren FOLD :mrgreen: Hade varit roligt om han visade 35 off

Som sagt, jag var rätt säker på var jag stod etc..:roll:

 

 

Det roliga var att jag i chatten skrev "hjältefold?" precis innan vilket tydligen ställde min hjärna lite då den automatiskt klickade fold. :-)

 

 

Riktigt trött nu - inte kunnat sova alls bra i natt (typ 3-4 timmar) och nu är det gruppföredrag...fakk. För övrigt har jag typ 1000virus och spywares skulle jag tro - är detta något hot mot mitt poker konto? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, gillade vad du såg?

 

På finalbordet: Först torskar KK mot 99 AI pre. Hade blivit chippie.. Sen bustar 44 mot KQo så kom 9 eller 8. Blev 240 spänn + på den... Lite surt då 1an tog hem 4700 tror jag men jag ska fan inte klaga på oflyt eller nått för jag tror jag är rätt så rungood. 8-)

 

Ah jag spelade själv en turnering så hade inte mycket tid övers, men det lilla jag såg så..foldade du mest..vilket tyder på att du är en bra spelare! ;-)

 

Du gick iallfall plus, och som du säger verkar du ha rätt bra sving på fenorna just nu, keep it up!

 

btw, är du 90a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jag spelade själv en turnering så hade inte mycket tid övers, men det lilla jag såg så..foldade du mest..vilket tyder på att du är en bra spelare! ;-)

 

Du gick iallfall plus, och som du säger verkar du ha rätt bra sving på fenorna just nu, keep it up!

 

btw, är du 90a?

 

Hehe. Jo jag är 90a. Why? 8-)

 

Appropå ingenting,

 

Kul att se en spelare från SS som man faktiskt känner igen namnet på. Har dock inte lirat så mycket mot dig, men det kommer väl!

 

Gl.

Ah, nickar du då? Och tack och detsamma! :-)

 

När kan man börja lira igen? Dom håller ju på och uppdaterar om jag har förstått det rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Jo jag är 90a. Why? 8-)

 

Mest nyfikenhet över din ålder, går du på polhem (enda skolan jag vet i Lund), eller har du rent ut av fallit för allt hypande om Procivitas? ;-)

 

Fast hur kan du ha fått så mkt i din BR sen årsskiftet!?..höll jag på att skriva innan jag såg att du hållit på en tid längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest nyfikenhet över din ålder, går du på polhem (enda skolan jag vet i Lund), eller har du rent ut av fallit för allt hypande om Procivitas? ;-)

 

Fast hur kan du ha fått så mkt i din BR sen årsskiftet!?..höll jag på att skriva innan jag såg att du hållit på en tid längre..

 

Visst går jag på Polhem! Rätt lam skola men jag gillar min klass så det är inte ett val jag ångrar. Jag valde f.ö. skolan då den ligger nära busshållplatsen(ja så tänkte jag när jag gick i grundskolan:roll: ).

 

Jaja, har nog mognat en del sedan dess. Hoppas jag...

 

Men nu blir jag lite nyfiken på dig Molander - har du haft flyt i dina gissningar eller sitter du på hemlig info? :-)

 

 

Idag blev det inte så mycket lir - precis som för alla andra SvS:are men lyckades ändå plussa skapligt på de 45 minuterna jag lirade!

 

 

1/2 1701

2/2 4371

3/2 367

4/2 643

 

Vilket ger månadsresultatet: 7082

 

 

Jag längtar grymt mycket till nästa vecka - typ inget i skolan så det kommer bli massiv grind! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går jag på Polhem! Rätt lam skola men jag gillar min klass så det är inte ett val jag ångrar. Jag valde f.ö. skolan då den ligger nära busshållplatsen(ja så tänkte jag när jag gick i grundskolan:roll: ).

 

Jaja, har nog mognat en del sedan dess. Hoppas jag...

 

Men nu blir jag lite nyfiken på dig Molander - har du haft flyt i dina gissningar eller sitter du på hemlig info? :-)

 

Jag är bara en tångluktande trelleborgare med en jävla slutledningsförmåga!

Nej men de fåtal jag känner i Lund och runtom går på just Polhem, så oddsen för att du sitter där om dagarna var väl rätt skapliga! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mötte dig idag på SvS...lite intresserad vad du hade på flopp där du synat ner trebett pre...jag satte dig på halvhögpocket...;)

 

Gl med spelet såg stabilt ut det jag såg...jag har precis gått upp på 2.5/5 så vi lär ju ses fler ggr... Iofs så så är det EV- att sätta sig vid ett bord med pf-regs, så jag får se hur det blir med table selection...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade med dig på 3 bord igår, precis som jag sögs dit. Stod typ i kö på alla bord som fanns.

Mitt lir var som vanligt de senaste dagarna rent åt helvete! Hade ett par fina träffar men givetvis blev jag utdragen på turn i 3 raka, visste att jag låg efter på rivern men ska ändå på och syna ner. Fruktansvärt fiskigt :evil:

 

Ska skita i att lira på 1 vecka nu, är tiltad redan innan jag börjar spela sessionerna känns det som. Tror lite vila kan vara bra nu efter nästan 40 dagars konstant speladne.

 

Lycka till så möts vi på borden om ett tag igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...