Gå till innehåll

Stänger den här nu...


lanzinghkronha

Recommended Posts

Jag är bara en tångluktande trelleborgare med en jävla slutledningsförmåga!

Nej men de fåtal jag känner i Lund och runtom går på just Polhem, så oddsen för att du sitter där om dagarna var väl rätt skapliga! 8-)

 

Hehe okej.

 

mötte dig idag på SvS...lite intresserad vad du hade på flopp där du synat ner trebett pre...jag satte dig på halvhögpocket...;)

 

Gl med spelet såg stabilt ut det jag såg...jag har precis gått upp på 2.5/5 så vi lär ju ses fler ggr... Iofs så så är det EV- att sätta sig vid ett bord med pf-regs, så jag får se hur det blir med table selection...;)

 

Är det här handen du menade? 8-)

 

***** Hand History for Game 591796541 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 5, 15:05:03 ET 2008

Table Diana 42 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 3

Seat 2: Najvik ( $2069.95 )

Seat 3: Flinta80 ( $359.14 )

Seat 5: Lanzingh ( $1138.18 )

Najvik posts small blind [$2.5].

Flinta80 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Lanzingh [ :Ac::6c: ]

Lanzingh raises [$20].

Najvik raises [$52.5].

Flinta80 folds.

Lanzingh calls [$35].

** Dealing Flop ** [ :8c:, :4h:, :Jc: ]

Najvik checks.

Lanzingh bets [$77].

Najvik folds.

Lanzingh does not show cards.

Lanzingh wins $189.13

 

Såg väl stabilt ut för dig med - 259ptbb/100h. :-) ...över 38 händer..

 

GL du med!

 

Hamnade med dig på 3 bord igår, precis som jag sögs dit. Stod typ i kö på alla bord som fanns.

Mitt lir var som vanligt de senaste dagarna rent åt helvete! Hade ett par fina träffar men givetvis blev jag utdragen på turn i 3 raka, visste att jag låg efter på rivern men ska ändå på och syna ner. Fruktansvärt fiskigt :evil:

 

Ska skita i att lira på 1 vecka nu, är tiltad redan innan jag börjar spela sessionerna känns det som. Tror lite vila kan vara bra nu efter nästan 40 dagars konstant speladne.

 

Lycka till så möts vi på borden om ett tag igen!

 

Jo, ta en pause kan nog hjälpa för spelet om det gått kass några dagar. Det är ju vidrigt att lira när man inte har självförtroende.

 

Lycka till du med!

 

 

1239 kr back igår..attans - tar igen det nu då. 8-)

 

Vad ska jag göra?

 

***** Hand 592021641 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 05, 2008 7:02:17 PM

Diana 49 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: loserloser (833.57)

Plats 2: juan_01 (629.90)

Plats 3: eye_ball (943.51)

Plats 4: gais74 (241.78)

Plats 5: Lanzingh (984.76)

gais74 lägg LM 2.50

Lanzingh lägg SM 5.00

** Giv **

loserloser [N/A, N/A]

juan_01 [N/A, N/A]

eye_ball [N/A, N/A]

gais74 [N/A, N/A]

Lanzingh [:Ac:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

loserloser Höj till 20.00

juan_01 Lägg

eye_ball Lägg

gais74 Lägg

Lanzingh Höj till 60.00

loserloser Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [:5h:, :Jh:, :9s:]

*** Bet Runda 2 ***

Lanzingh Satsa 70.00

loserloser Höj till 200.00

Lanzingh Syna 200.00

*** Turn(Board): *** : [:3d:]

*** Bet Runda 3 ***

Lanzingh Passa

loserloser Satsa 285.00

Lanzingh ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 502
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad ska jag göra?

 

***** Hand 592021641 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 05, 2008 7:02:17 PM

Diana 49 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: loserloser (833.57)

Plats 2: juan_01 (629.90)

Plats 3: eye_ball (943.51)

Plats 4: gais74 (241.78)

Plats 5: Lanzingh (984.76)

gais74 lägg LM 2.50

Lanzingh lägg SM 5.00

** Giv **

loserloser [N/A, N/A]

juan_01 [N/A, N/A]

eye_ball [N/A, N/A]

gais74 [N/A, N/A]

Lanzingh [:Ac:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

loserloser Höj till 20.00

juan_01 Lägg

eye_ball Lägg

gais74 Lägg

Lanzingh Höj till 60.00

loserloser Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [:5h:, :Jh:, :9s:]

*** Bet Runda 2 ***

Lanzingh Satsa 70.00

loserloser Höj till 200.00

Lanzingh Syna 200.00

*** Turn(Board): *** : [:3d:]

*** Bet Runda 3 ***

Lanzingh Passa

loserloser Satsa 285.00

Lanzingh ???

 

Hmm, har du några som helst reads på killen? Om inte så känns detta som ett klassiskt överpar QQ+ eller ett set. Har alltid svårt att lägga :Ac::Ad: så jag hade nog synat ner snubben. Vem vet - han kan ju sitta med :Ah::Kh: ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har du några som helst reads på killen? Om inte så känns detta som ett klassiskt överpar QQ+ eller ett set. Har alltid svårt att lägga :Ac::Ad: så jag hade nog synat ner snubben. Vem vet - han kan ju sitta med :Ah::Kh: ...

 

Han hade JJ men jag ville ju att han skulle beta turn så jag kunde pusha då jag trodde han skulle gjort det med AJ, QQ-AA och möjligtvis med färgdraget. Tycker själv att jag lirar okej men vill gärna veta om det är dåligt av mig - jaja.

 

 

500+ nu på natten. Torskade säkert 400 spänn dom sista 10 minuterna utan att få en enda visning. Usch..

 

Kul hand: Han hade pushat allin några gånger redan så här pallade jag inte med honom längre. Checkar turn för att låta honom bluffa på river. Känner mig rätt så stolt. :-)

 

 

***** Hand 592659556 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, February 06, 2008 1:33:36 AM

Diana 31 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Lanzingh (1002.26)

Plats 3: PerrraP (1727.50)

Plats 4: Sibbe. (586.34)

Plats 5: FRJUNSKI (571.54)

PerrraP lägg LM 2.50

Sibbe. lägg SM 5.00

** Giv **

Lanzingh [:9h:, :Th:]

PerrraP [N/A, N/A]

Sibbe. [N/A, N/A]

FRJUNSKI [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

FRJUNSKI Syna 5.00

Lanzingh Höj till 20.00

PerrraP Lägg

Sibbe. Lägg

FRJUNSKI Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [:Ts:, :8d:, :3h:]

*** Bet Runda 2 ***

FRJUNSKI Satsa 40.00

Lanzingh Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [:7d:]

*** Bet Runda 3 ***

FRJUNSKI Passa

Lanzingh Passa

*** River(Board): *** : [:2c:]

*** Bet Runda 4 ***

FRJUNSKI All-in 511.54

Lanzingh Syna 511.54

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1135.58

Lanzingh [:9h:, :Th:] Par i tior Vinst: 1135.58

PerrraP Lägger mig Vinst: 0.00

Sibbe. Lägger mig Vinst: 0.00

FRJUNSKI [:2h:, :Kd:] Par i tvåor Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade JJ men jag ville ju att han skulle beta turn så jag kunde pusha då jag trodde han skulle gjort det med AJ, QQ-AA och möjligtvis med färgdraget. Tycker själv att jag lirar okej men vill gärna veta om det är dåligt av mig - jaja.

 

wp, smällar man får ta, fastän det suger. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp, smällar man får ta, fastän det suger. :-P

Hehe, mjo..

snygg hand, den me 9T :) fortsätt så

Tyvärr fortsätter man inte så. Andra backdagen idag. Grymt surt då jag låg plus typ 1.5 innan idag. Framåt kvällen blev jag en vekpassiv synfisk - tvi vale.

 

Nu ska jag ta en proteinshake och plugga matte - 2.5h prov imorgon och jag har typ inte öppnat boken - nu blire å använda klonkskillz som aldrig förr. 8-)

 

 

1/2 1701

2/2 4371

3/2 367

4/2 643

5/2 1239

6/2 958

 

Vilket ger månadsresultatet: 4885

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde provet ändå...pallar inte ha ett 2.5 timmars omprov senare - gick jävligt bra för att knappt ha rört boken. 8-)

 

Pokern går däremot Kass. Back 1.9 idag - torskar så sjuukt mkt på massa skit. Tappade 1k på en semibluff där jag satte honom på överpar men ändå skulle försöka jävlas med honom. Gick ju åt helvete.

 

Ytterligare 500 med AJ på AQxQ10 bräda där han har AK. Sen förlorar jag massa när jag ska trebettar K7 ur pos. Om jag är tiltad - jo lite.

 

Har fortfarande 27k i rullen eller nått men borde jag kanske gå ner i nivå någon dag för att få tillbaka lite självförtroende? Känns iofs inte så jäkla skoj att nöta 1/2...tror jag drar några SnG's istället. Jo så får det bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde provet ändå...pallar inte ha ett 2.5 timmars omprov senare - gick jävligt bra för att knappt ha rört boken. 8-)

 

Pokern går däremot Kass. Back 1.9 idag - torskar så sjuukt mkt på massa skit. Tappade 1k på en semibluff där jag satte honom på överpar men ändå skulle försöka jävlas med honom. Gick ju åt helvete.

 

Ytterligare 500 med AJ på AQxQ10 bräda där han har AK. Sen förlorar jag massa när jag ska trebettar K7 ur pos. Om jag är tiltad - jo lite.

 

Har fortfarande 27k i rullen eller nått men borde jag kanske gå ner i nivå någon dag för att få tillbaka lite självförtroende? Känns iofs inte så jäkla skoj att nöta 1/2...tror jag drar några SnG's istället. Jo så får det bli.

 

Nej du ska inte gå ner bara för att du har tappat två inköp. Alltid jobbigt med variansen när du klättrar till en ny nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern går däremot Kass. Back 1.9 idag - torskar så sjuukt mkt på massa skit. Tappade 1k på en semibluff där jag satte honom på överpar men ändå skulle försöka jävlas med honom. Gick ju åt helvete.

 

Den var skön...väldigt nära du fick mig att folda dock...Som jag skrev till dig i chatten känns det som att du synar 3bets väldigt light...det är helt klart EV- mot en TAG som mig...;) Nu har jag inte mött dig speciellt mkt så det kanske bara är tillfälligheter vad vet jag

 

Lycka till med liret det vänder snart

 

Btw...du kan väl ffs inte tänka på att gå ner till 1/2 med 27k i rullen?Det finns nåt som heter varians you know...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du ska inte gå ner bara för att du har tappat två inköp. Alltid jobbigt med variansen när du klättrar till en ny nivå.

 

Hehe... jag är instabil - drack en kopp kaffe och sansade mig.8-)

 

Den var skön...väldigt nära du fick mig att folda dock...Som jag skrev till dig i chatten känns det som att du synar 3bets väldigt light...det är helt klart EV- mot en TAG som mig... Nu har jag inte mött dig speciellt mkt så det kanske bara är tillfälligheter vad vet jag

 

Lycka till med liret det vänder snart

 

Btw...du kan väl ffs inte tänka på att gå ner till 1/2 med 27k i rullen?Det finns nåt som heter varians you know...

Jo, tack för att du säger till mig. Nu när jag tänker på det synar jag nog lite för löst - tror inte det är tillfälligheter du la märke till.

 

 

Och ska nog inte gå ner - känns bara kass att torska - speciellt när det jag torskat på 3 dagar var min rulle för några månader sedan. Va whinar jag för? Jag är en jävla mes. 8-)

 

Tog tillbaka 1.5k nu så bara back lite drygt 500 idag. Blir nog mer lir ikväll...och just när jag skriver detta kommer jag på att vi har franskaprov imorgon - attans.. Äsh, får bli att man drar igång

på ipoden innan man ska skriva... garanterad succes! :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de flesta här, tycker inte du ska gå ner i nivå ännu..

Känns som att du kan vänta innan rullen droppar en bit under 20K eller?

 

Det bästa du kan göra är väl att tajta till litegrann, läste något om en trebet med K7 som hade blivit dyr osv.. Sånt går ju att tvätta bort när man vet att man står på fel sida av variansen just för tillfället!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de flesta här, tycker inte du ska gå ner i nivå ännu..

Känns som att du kan vänta innan rullen droppar en bit under 20K eller?

 

Det bästa du kan göra är väl att tajta till litegrann, läste något om en trebet med K7 som hade blivit dyr osv.. Sånt går ju att tvätta bort när man vet att man står på fel sida av variansen just för tillfället!?

 

Jo sant - måste ta tag i mitt spel en del. Men går sjuukt tungt nu. 8-)

 

Back 2k igen. AA mot 89o som träffar stege turn 6789T. Hade trebettat pre så känns liiiite surt just nu. Möjligt att det var lite fiskigt att inte släppa hans reraise på river. Tror jag ska gå upp i nivå där folket respekterar mina bets. :-D

 

Edit: Nu foldar man QQ pre mot TAG fi som 4bettar...känns lamt. 8-)

 

Edit2: Skönaste kommentaren efter non kille vann en stor pott: "Vem har dragit ut proppen till din stack" :D

 

Edit3: Slutar på 1952kr back idag. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo sant - måste ta tag i mitt spel en del. Men går sjuukt tungt nu. 8-)

 

Back 2k igen. AA mot 89o som träffar stege turn 6789T. Hade trebettat pre så känns liiiite surt just nu. Möjligt att det var lite fiskigt att inte släppa hans reraise på river. Tror jag ska gå upp i nivå där folket respekterar mina bets. :-D

 

Edit: Nu foldar man QQ pre mot TAG fi som 4bettar...känns lamt. 8-)

 

Edit2: Skönaste kommentaren efter non kille vann en stor pott: "Vem har dragit ut proppen till din stack" :D

 

Edit3: Slutar på 1952kr back idag. Gonatt.

 

de me fet stil va faktiskt rätt kul :-P de på edit3 låter dock inge vidare :(

foldade också QQ pre mot en TAG snubbe idag :shock: Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså det går Kuk nu. Känns som att jag inte kan vinna en enda hand. Drog hem en pott på 1800 och 30 min senare är jag tillbaka på 0. Backat typ 5k på 4 dagar vilket i sig kanske inte är Hela världen men jag kan inte fortsätta såhär. Rullen är fortfarande stabil men mitt spel är det Inte. Har verkligen 0 självförtroende.

 

Ska ge 2.5/5 en chans till imorgon men funkar det inte då så tror jag att jag ska lira heypokers bonus - kanske det hjälper att byta nätverk! :)

 

Detta är grafen från årsskiftet till februari 4:

 

nygraf3ff3.th.jpg

 

Detta är efter februari 4 (PT har inte fått med alla händer verkar det som):

 

nygraf4mh0.th.jpg

 

de me fet stil va faktiskt rätt kul de på edit3 låter dock inge vidare

foldade också QQ pre mot en TAG snubbe idag Godnatt

Hehe visst var det! ;-)

Och skönt att jag inte känner mig såååå nitty längre... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått smaka motrigg sen början av feb. Jag har backat 5k över 12k händer. Om du ger upp redan så har du nog inte riktigt förstått innebörden av varians. Om du backar över 40k händer då kan man börja kalla det downswing.

Spela tight och kriga tills det vänder. Jag har suttit mycket vid dina bord,(jag är snusproffs) och jag tycker du spelar bättre än de flesta på nivån.

 

I aug 2007 backade jag 12 inköp över 30k händer och följde sen upp med en break even sträcka på ca 20k händer. Det sög så sjukt mycket så det var löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså det går Kuk nu. Känns som att jag inte kan vinna en enda hand. Drog hem en pott på 1800 och 30 min senare är jag tillbaka på 0. Backat typ 5k på 4 dagar vilket i sig kanske inte är Hela världen men jag kan inte fortsätta såhär. Rullen är fortfarande stabil men mitt spel är det Inte. Har verkligen 0 självförtroende.

 

Ska ge 2.5/5 en chans till imorgon men funkar det inte då så tror jag att jag ska lira heypokers bonus - kanske det hjälper att byta nätverk! :)

 

Detta är grafen från årsskiftet till februari 4:

 

nygraf3ff3.th.jpg

 

Detta är efter februari 4 (PT har inte fått med alla händer verkar det som):

 

nygraf4mh0.th.jpg

 

 

Hehe visst var det! ;-)

Och skönt att jag inte känner mig såååå nitty längre... 8-)

 

Men Lanzingh...det är ju samma grafer juh! Du har bara råkat vända den understa uppochned ;-)

Gl och hoppas trenden vänder.

Ps. Om inte - börja med SvS MTT-SnG´s. Nästan omöjligt att inte komma itm i dom med stabil ABC-poker...:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...