Gå till innehåll

"No shortstack"-bord - vore inte det perfekt?


Weedobooty

Recommended Posts

Jag spelar alltid med minst fullt tillåtet inköp och retar mig som fan på alla skottapor som köper in för 20BB och spelar Bingo-poker.

 

Varför finns det ingen sajt som har "No shortstack"-bord? Säg att om man trillar under 60BB och väljer att inte fylla på, så tvingas man sitta ut. Jag tycker det vore en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns på ipoker.

 

för örvirgt är de enda som gynnas avd et bra spelare, inte aksinot, inted e dåliga spelarna så gvietvis kommer det ej breda ut sig.

 

tycker ja inte.jag gillar spela mot shortstacks

 

Någon särskrivning här. Något litet stavfel här. Ok.

Men herregud, snälla människor, läs igenom texten ni skriver eeeeeeeen jävla gång innan ni skickar den. Konstigt att typ alla vettiga PF'are flyttat verksamheten härifrån när alla nya trådar ser ut såhär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskrivning här. Något litet stavfel här. Ok.

Men herregud, snälla människor, läs igenom texten ni skriver eeeeeeeen jävla gång innan ni skickar den. Konstigt att typ alla vettiga PF'are flyttat verksamheten härifrån när alla nya trådar ser ut såhär?

 

 

 

en" stavas med ett e inte 8 stycken e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 5-10 HU CG är det väldigt enerverande när folk kommer in med 20 bb och dubblar genom en. Sen så måste man kämpa mot sina egna pengar väldigt jobbigt... Ska nog hålla mig till 50 sngs i framtiden ...

 

Så länge dom är kvar så vinner man ju oftast tillbaka dom och lite till. Det jävliga är dessa förbannade hit and runners som dubblar nån gång o sen drar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge dom är kvar så vinner man ju oftast tillbaka dom och lite till. Det jävliga är dessa förbannade hit and runners som dubblar nån gång o sen drar...

 

Vad är problemet? Vinner dom så har dom ju vunnit fair and squair.

Det är ju inte dina pengar längre och dom får således göra vad dom vill med dom.

 

Precis som partyack säger så är de flesta shortstackar fiskar.

Varför försöka få bort dom och göra borden svårare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns på ipoker.

 

för örvirgt är de enda som gynnas avd et bra spelare, inte aksinot, inted e dåliga spelarna så gvietvis kommer det ej breda ut sig.

 

De som gynnas är snarare de förlorande spelarna som inte längre har råd att köpa in sig på höga nivåer utan tvingas spela lägre och därmed förlora mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enkla anladningen till avsaknaden av sådanna bord är att det inte efterfrågas av marknaden. Ja du och några grinders till vill säkert ha sånt men även om vi räknar att alla grinders vill ha den funktionen så är det definitivt inte representativt för nätpokerspelares allmänna önksemål, snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar alltid med minst fullt tillåtet inköp och retar mig som fan på alla skottapor som köper in för 20BB och spelar Bingo-poker.

 

Varför finns det ingen sajt som har "No shortstack"-bord? Säg att om man trillar under 60BB och väljer att inte fylla på, så tvingas man sitta ut. Jag tycker det vore en bra idé.

 

Tycker du vi ska stänga ute all fisk som vill sitta med 40-50bb alltså?

Fine, sitt du på deepstacked mot de andra regulars'en så sitter jag mot fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på ipoker varje dag och det finns fullstack bord, men jag har aldrig sett något bord igång någonsin på nivå 3/6. Det är aldrig någon som spelar dessa typer av bord.

Så det är inte eftertraktat av någon på det nätverket.

 

Det alla vill är att fiskarna ska köpa in fullt, men det kommer inte hända. Har en fisk 200 dollar på sitt konto så är det bättre om han sätter sig med 200 på 3/6 bordet än att han sätter sig på 1/2 med 200 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, de skickligaste spelarna möter ju då bättre motstånd vilket gör att en del av edgen försvinner och då krymper även vinsterna för de duktiga.

 

men donk djupa stackar gynnar bättre motstånd, givetvis om det sitte 6bra spelar epåe tt brod och ingen fisk så är ju itne det rba.

 

suck alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men donk djupa stackar gynnar bättre motstånd, givetvis om det sitte 6bra spelar epåe tt brod och ingen fisk så är ju itne det rba.

 

suck alltså.

 

1. Är man kass på poker om man inte håller med dig, eller vad ville du säga till en början?

 

2. Skriv lite långsammare, blir väldigt jobbigt att läsa när var tredje ord är felstavat.

 

Vad får dig att tro att en fisk skulle sätta sig på ett "No shortstack"-bord istället för ett vanligt bord som han alltid gör när de vanliga borden fortfarande finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...