Gå till innehåll

Smeknamn på THe-händer, tramsigt kul!


Maax

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråden började som en lista över gamla smeknamn som använts och som en del faktiskt känner igen och nu på slutet sitter folk och försöker vara roliga.

 

t.ex.: "85, den kallar jag Min lön".. låt mig göra ett vilt antagande att man inte kommer höra "Min lön" lika mycket som "Big Slick", "Pocket Rockets" från någon kommentator eller från någon annan heller?

 

Kan vi inte försöka hålla listan till VANLIGA smeknamn istället för att försöka hitta på nya smeknamn?

 

Bara mina två cent... Jag tycker det är roligare med vanliga smeknamn, de ger det ju något att kunna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga personer följer flocken, genier hittar nya vägar och blir följda ;)

 

Så man är ett geni om man inte håller sig till ämnet? :shock:

 

Vad jag ville säga var att det vore kul om man kunde ha en samling på smeknamn som man kan få se på nätet eller så och inte bara massa nypåhittade. (Vilket jag tror var lite meningen med tråden?)

 

Om jag förklarar en hand för dig, vilket förstår du bäst: "Mina föräldrars gatunummer", "Min pappas kompis ålder" eller "Speed Limit" ?

 

(Ja, jag är lite kinkig idag ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad spelare för roll om folk försöker komma på nya smeknamn? hur tror du de "gammla" amerikanska smeknamnen kom till egentligen, från regelboken lr ngt? nä det var något rollo som satt vid ett pokerbord och vann en hand och sa såhär när han visa sina pocket aces vid showdown "Pocket rockets"

 

det är ju det folk gör nu :) det kommer nya smeknamn på gammla saker, det är bara en naturlig utveckling imo, sen tycker jag personligen att de amerikanska utrycken, med ett par undantag är extremt tramsiga och inte särskillt roliga för oss svenskar!!! vi borde ha våra egna, sen håller jag ju med, vissa "min lön ..hehe"-handen var kanske inte så spännande ^^

 

men tex. en lokal favorit är pocket nines, som kallas "alkoholskatten" som jag tycker är skitlistig och rolig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Allvarligt, vem i hela världen säger "Oh my god, look at that flop. I just folded Montana Banana?"

 

Jag. Ofta. Senast för ett par minuter sedan. Sedan den här tråden lägger jag alltid märke till montana banana och det känns som varje gång jag foldar den, kommer floppen något i stil med 992, 22X eller, som senast, 92A. Jag vet förstås att det är ren inbillning, men jag funderar faktiskt på att byta ut min nuvarande skithandsomjagalltidspelar, K8, till montana banana. K8:n ligger jag så mycket minus på sedan jag fick min kåk, åttor över kungar, slagen av KK.

 

Sedan har vi den avskyvärde Vince Van Patten, som verkligen tycker att alla dessa namn är jättehäftiga. Jag mår illa bara jag tänker på uttrycker "wired pair". Brrr...

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Någon mer än jag som har börjat HATA sådana här förbannade handnamn? I vissa kretsar blir det rena tävlingen att kunna så många namn på händer som möjligt. Om man sedan kan SPELA händerna också är mindre viktigt.

 

Hittade just en sida med poker glossary ( http://www.pokertips.org/glossary/glossary.php ) som kunde vara lite kul att läsa. Det var den inte. Hälften av termerna är värdelösa ord för värdelösa händer (Bird on a stick (72), Baskin Robbins (A3), Canine (K9), Oldsmobile (98) o s v).

 

Enda namnet jag tycker är lite bra, och som faktiskt säger något om handen, är Walking Back to Houston.

 

Vince Van Patten har förstört en generation pokerspelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja sa faktiskt "oh my god, i just folded my montana banana" på en turnering för nån da sen när floppen kom 92x och fick som svar

 

"what you do or what you call your willie is up to you, but keep it to yourself you pervert"

 

ja skratta så ja grät och gick all in på A2 för me tårar i ögonen såg de ut som AA. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...