Gå till innehåll

Smeknamn på THe-händer, tramsigt kul!


Maax

Recommended Posts

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående att nån skrev AQ=Walking back to Houston skriver Greenstein en rätt rolig förklaring som TJ Cloutier gav honom (där han för övrigt menar att AK kallas för Walking back to houston):

 

 

 

Amusing anecdote

 

When TJ and I first played together, we had discussed how I had played some no-limit hold'em in Houston in the ‘70s whereas he had played in Dallas. I moved in on someone with Ace-King. The player called with a pair of Queens and I won the race.

 

TJ said, “I can see you learned to play in Houston. Those Houston players would come to Dallas and play that Ace-King, but they'd always end up against a pair of Aces. That's why we call that hand ‘Walking back to Houston.'”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vårat pokergäng har vi ett äckligt långsökt på JJ som vi kallar Röv eftersom min kompis farfar kallade dom "sävsjöpöjker" men vi bytte bredsjöpöjker som vi förkortade Bred på MSN. En som vi känner som har en ovanligt bred röv kallas Z så då började vi kalla en J för en skinka och JJ för en röv. Och om vi kör med blåa ruter så kallar vi den då för en röv med blåmärke lr :club::spade: somk vi kallar negerröv. :heart::spade: lr den här som är en piskad negerröv.

 

 

1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte.

 

Och varför ska rasism vara så förtjockat? Var ingen rasism där inte...

NEGERBOLL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såg att någon hittat det gamla smeknamnet saw mill på K9, utan att lista ut varför. Såg förklaringen på någon amerikansk sida för något år sedan (fast då hette handen "Old Mill Farm").

 

Börja spela K9 och det är snart dags att gå tillbaka till kvarnen/sågen och arbeta igen, för på pokerspel lär du inte bli rik... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 7 months later...
:spade: A och :heart: Q = Thåström

 

frågan är om ni hittar sambandet. =)

 

Thåström är min gud. Jag har löst det. :heart: Q är låten "Hjärter Dam".

I låten "Århundradets brott" finns det en textrad som går:

 

"..han kuperar blandar ger

det går så fort att ingen ser

att han har spader äss i ärmen

och att jokern inte ens är med..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Dolly parton anser jag bör vara 9 hög stege - "Working nine to five..."

 

Död Mans Hand är förståss tvåparet :Ac::As::8c::8s:x eftersom det var handen Wild Bill hade då han blev skjuten i ryggen. Angående x:et finns det olika teorier vilket kort det egentligen var...

 

Gissa vilken min favorithand är? *pekar på nicket* :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...