Maax Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Tror inte jag sett en lista här på fourmet på vad händerna kallas. Kan ju vara kul att slänga sig med dessa termer vid hemmaspel mot polarna AA Rockets; Bullets; American Airlines KK Cowboys QQ Canadian Rockets; Canadian Aces; Siegfried & Roy JJ Fishhooks; hooks 88 Snowmen; Doggie Balls 77 Sunset Strip 66 Route 66 55 Presto; Speed Limit 44 Canadian Presto 33 Crabs 22 Ducks AK Big Slick AQ Big Chick; Walking Back to Houston KQsuited Marriage KQoffsuit Mixed Marriage KJ Kojak K9 Fido; What a Dog K3 Commander Crab; King Crab Q7 Computer hand Q3 Gay Waiter (queen with a tray) J5 Motown; Jackson Five J4 Austin Squatty; Kid Grenade (after a dealer who could go off at any moment); Full Employment (if you play these cards you must have a full time job) T8 Golden Dan T5 F&W Woolworth's; Five and Dime T4 Broderick Crawford; Convoy; Good Buddy T2 Texas Dolly 98 Oldsmobile 96 Big Lick; Dinner for Two 95 Dolly Parton 92 Montana Banana 83 Most feared hand in Holdem 7T Split 76 Union Oil * Pillar lite i rubriken - QoS * Citera
m_sjoberg78 Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Jag tycker att det är lite överdrivet att nästan varenda hand ska ha ett fånigt namn. Okej att kalla AA för american airlines, men sen då.... Allvarligt, vem i hela världen säger "Oh my god, look at that flop. I just folded Montana Banana?" Inte vet jag, ni andra kanske slänger er med dessa uttryck ideligen //Marcus Citera
Caines Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Allvarligt, vem i hela världen säger "Oh my god, look at that flop. I just folded Montana Banana?" //Marcus Hahahaha längesedan jag skrattade så i min ensamhet Citera
Hjort Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Allvarligt, vem i hela världen säger "Oh my god, look at that flop. I just folded Montana Banana?" Inte freeman iallafall. Citera
m_sjoberg78 Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Inte freeman iallafall. Kanske nusseman sa "Oh my god, I just lost to montana banana" //Marcus Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 lol! Om jag bara vetat att jag var uppe mot montana banana, denna fantastiska starthand... Vi får väl börja kalla 92o för freeman från och med nu Citera
Stevie Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Kanske nusseman sa "Oh my god, I just lost to montana banana" Om jag bara vetat att jag var uppe mot montana banana, denna fantastiska starthand... Fan va svårt det är att sitta på jobbet och försöka vara professionell när man läser era kommentarer. /Stevie Citera
Lapdance Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 de finns väl bara för att kommentatorerna till wpt ska ha något att säga över huvud taget... så intressant "oh he folds he 2-5 off" gee sherloc... ya think!!! Citera
Hjort Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Vi kan ju ta och nominera 82 till hjorten när vi ändå håller på. Antagligen min elakaste suck-out i turneringssammanhang. Citera
Nusseman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Då ska devalanteriel ha ATo Jag kan ta 73s, inte för att det hände nåt spektakulärt resultatmässigt, men jag tog en ganska stor del av gdailys turneringsstack när jag trixade till det lite med 73 mot hans AA Citera
Josam Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Varför ska vi hålla på och tönta oss med amerikanska uttryck?! AA kan väl få vara anonyma alokoholister som det alltid har varit! Citera
Stevie Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Varför ska vi hålla på och tönta oss med amerikanska uttryck?! AA kan väl få vara anonyma alokoholister som det alltid har varit! Ärligt talat, hur kul är "anonyma alkoholister" jämfört med töntiga amerikanska utryck såsom: Kanske nusseman sa "Oh my god, I just lost to montana banana" Jag garvar fortfarande. /Stevie Citera
softabananer Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Glöm inte 88 - Der Führers Hand eller Heil Hitler. Citera
Maax Postad 15 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2004 Eftersom tråden blev en aning oseriös så kanske någon vill ringa pressen om detta scoop att det växer bananer i Montana? "In hold 'em, 9-2 as one's first two cards. Some say that the 92 refers to the number of the proposition that legalized poker in Montana; others have conjectured that it is called that because bananas will grow in Montana before that hand makes money. We have not been able to confirm either contention." Citera
Slacker Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Det är AK som heter walking back to Houston Sen har jag en annan, som jag faktiskt kommit på helt själv; 72o = Stockholms festival Citera
Josam Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Varför ska vi hålla på och tönta oss med amerikanska uttryck?! AA kan väl få vara anonyma alokoholister som det alltid har varit! Ärligt talat, hur kul är "anonyma alkoholister" jämfört med töntiga amerikanska utryck såsom: Kanske nusseman sa "Oh my god, I just lost to montana banana" Jag garvar fortfarande. /Stevie Du har rätt...den gode sjöberg är en lustig kille,,,, Citera
Henkeman Postad 15 Juni , 2004 Rapport Postad 15 Juni , 2004 Sitter och tittar på Celebrity Poker Showdown (hittade den på min gamla dc-nedladdningskatalog, fin överraskning ) Hörde två som inte fanns med där i listan.. 55 = "Pair of fins" KQ = "Lady and her gent" Tittar på del 2 nu... ingen höjdarpoker.. Martin Sheen har aldrig spelat Holdem förut och John frågar vad det heter när han vill satsa... men men... lite underhållning får man se det som.. inget man direkt lär sig nåt nytt på (förutom nåt uttryck då ) Citera
RaMz Postad 16 Juni , 2004 Rapport Postad 16 Juni , 2004 99 = Wayne Gretzky Ja, det var ju numret han hade på ryggen när han spelade, dummer.... Citera
Trolldeg Postad 16 Juni , 2004 Rapport Postad 16 Juni , 2004 Ja det vet jag väl... Det jag mena med den där smilen var att det lät lite väl fult Citera
Recommended Posts