Neuen Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) Plats 1: ala70 (135.00) Plats 2: sterosr (185.46) Plats 3: ea (898.35) Plats 4: Jonko (648.25) Plats 5: Neuen (1079.50) ala70 lägg LM 2.50 sterosr lägg SM 5.00 ** Giv ** Neuen [6h, 7h] *** Bet Runda 1 *** ea Höj till 20.00 Jonko Syna 20.00 Neuen Syna 20.00 ala70 Lägg sterosr Lägg *** Flop(Board): *** : [6s, 6r, 9k] *** Bet Runda 2 *** ea Satsa 40.00 Jonko Höj till 90.00 Neuen ? Precis satt mig vid bordet och denna handen dyker upp... hur spelar ni i detta läget.. syn eller rejs, och hur stor rejs isf? Citera
Laagen13 Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 känns som en A9 eller liknande, så hade raisat för vill inte riskera att han kan komma ikapp mig med en sådan hand...raisa till ca 250..vill du dock chansa och fiska till dig så mycket pengar som möjligt så kan du ju alltid syna och raisa STORT på turn...det spelet funkar också väldigt bra enligt mig Citera
Jerico Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Haha, här kommer du se riktigt superstark ut hur du än gör på det här brädet. En del är dock väldigt oobservanta på detta. Syn och utvärdera action på turn är väl det bästa eftersom du har position. Citera
LilleKatt Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 Jag brukar variera lite på sådana hära händer. Ibland kan man göra kall höjning och använda motsats psykologi(eller vad det heter). De tror ofta att man vill slowplaya sådana dära händer, och om de har ett par på handen kommer de antagligen att syna(risken är stor att de lägger sig också, men om det lyckas brukar man tjäna på det). Men ibland brukar det löna sig att slowplaya också. Dvs om potten är liten och det är 1-2 spelare kvar funkar det bäst. Om du hade fått en lägre triss så skulle det nog blivit lättare för han att syna. Men jag skulle nog också höjt, som du spelar. Citera
strater Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 jadu, ser ju monsterstark ut oavsett (eller 78...), men syna, svårt att se vitsen med en höjning här om du nu inte som nån föreslog av någon skum anledning är rädd för. sitter i pos å allt, så syna på, får nog endast in degen här om du ligger under Citera
Big Less Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 känns som en A9 eller liknande, så hade raisat för vill inte riskera att han kan komma ikapp mig med en sådan hand... Fi har i så fall TVÅ outs!? Jag synar där för att förhoppningsvis få göra en STOR potraise på turn. Citera
Recommended Posts