Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Skulle precis logga ut, och reraisade turn för att trycka bort poteniellt färgdrag.

När han synade turnen trodde jag att han satt på ett lägre set, därav min riversyn

Betade jag för svagt på turn, eller spelade FI dåligt?

***** Hand 474989576 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 oktober 2007 20:18:22

David 15 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ture67 (1189.10)

Plats 2: Grebgokz (1151.40)

Plats 3: robbbban (1094.89)

Plats 4: H4zf (789.80)

Plats 5: TheDemon (335.10)

Plats 6: Tarzan_81 (995.00)

Plats 7: HERO (1032.20)

Plats 8: Ajok (553.26)

Plats 9: Exxor (1562.35)

Plats 10: Ghost_Ace (1169.20)

TheDemon lägg LM 2.50

Tarzan_81 lägg SM 5.00

** Giv **

Ture67 [N/A, N/A]

Grebgokz [N/A, N/A]

robbbban [N/A, N/A]

H4zf [N/A, N/A]

TheDemon [N/A, N/A]

Tarzan_81 [N/A, N/A]

HERO [8h, 8k]

Ajok [N/A, N/A]

Exxor [N/A, N/A]

Ghost_Ace [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 15.00

Ajok Lägg

Exxor Syna 15.00

Ghost_Ace Syna 15.00

Ture67 Lägg

Grebgokz Lägg

robbbban Lägg

H4zf Syna 15.00

TheDemon Lägg

Tarzan_81 Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 6s, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 50.00

Exxor Höj till 100.00

Ghost_Ace Lägg

H4zf Lägg

HERO Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 6s, 8r, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

Exxor Satsa 130.00

HERO Höj till 360.00

Exxor Syna 360.00

*** River(Board): *** : [3r, 6s, 8r, Kh, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Satsa 300.00

Exxor Höj till 655.00

HERO All-in 557.20

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 2081.90

Ture67 Lägger mig Vinst: 0.00

Grebgokz Lägger mig Vinst: 0.00

robbbban Lägger mig Vinst: 0.00

H4zf Lägger mig Vinst: 0.00

TheDemon Lägger mig Vinst: 0.00

Tarzan_81 Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [8h, 8k] Triss i åttor Vinst: 0.00

Ajok Lägger mig Vinst: 0.00

Exxor [Knr, Kr] Färg med högsta kort kung Vinst: 2081.90

Ghost_Ace Lägger mig Vinst: 0.00

Postad
Skulle precis logga ut, och reraisade turn för att trycka bort poteniellt färgdrag.

När han synade turnen trodde jag att han satt på ett lägre set, därav min riversyn

Betade jag för svagt på turn, eller spelade FI dåligt?

***** Hand 474989576 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 oktober 2007 20:18:22

David 15 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ture67 (1189.10)

Plats 2: Grebgokz (1151.40)

Plats 3: robbbban (1094.89)

Plats 4: H4zf (789.80)

Plats 5: TheDemon (335.10)

Plats 6: Tarzan_81 (995.00)

Plats 7: HERO (1032.20)

Plats 8: Ajok (553.26)

Plats 9: Exxor (1562.35)

Plats 10: Ghost_Ace (1169.20)

TheDemon lägg LM 2.50

Tarzan_81 lägg SM 5.00

** Giv **

Ture67 [N/A, N/A]

Grebgokz [N/A, N/A]

robbbban [N/A, N/A]

H4zf [N/A, N/A]

TheDemon [N/A, N/A]

Tarzan_81 [N/A, N/A]

HERO [8h, 8k]

Ajok [N/A, N/A]

Exxor [N/A, N/A]

Ghost_Ace [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 15.00

Ajok Lägg

Exxor Syna 15.00

Ghost_Ace Syna 15.00

Ture67 Lägg

Grebgokz Lägg

robbbban Lägg

H4zf Syna 15.00

TheDemon Lägg

Tarzan_81 Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 6s, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 50.00

Exxor Höj till 100.00

Ghost_Ace Lägg

H4zf Lägg

HERO Syna 100.00

*** Turn(Board): *** : [3r, 6s, 8r, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passa

Exxor Satsa 130.00

HERO Höj till 360.00

Exxor Syna 360.00

*** River(Board): *** : [3r, 6s, 8r, Kh, 10r]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Satsa 300.00

Exxor Höj till 655.00

HERO All-in 557.20

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 2081.90

Ture67 Lägger mig Vinst: 0.00

Grebgokz Lägger mig Vinst: 0.00

robbbban Lägger mig Vinst: 0.00

H4zf Lägger mig Vinst: 0.00

TheDemon Lägger mig Vinst: 0.00

Tarzan_81 Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [8h, 8k] Triss i åttor Vinst: 0.00

Ajok Lägger mig Vinst: 0.00

Exxor [Knr, Kr] Färg med högsta kort kung Vinst: 2081.90

Ghost_Ace Lägger mig Vinst: 0.00

*raise till 20 är ett måste

*flop gillar jag eftersom en 4bet, i det här läget, på 2,5/5,0- nivån på SvS alltid är nöt , vilket ger iväg för mycket info

*check raise till 420 hade jag gjort på turn som spelat

*hade du höjt till 20 pre hade din raise på turn inneburit ett beslut om hela hans stack om man utgår ifrån att ni hade betat på samma sätt i förhållande till potten postflop

Postad
*raise till 20 är ett måste

*flop gillar jag eftersom en 4bet, i det här läget, på 2,5/5,0- nivån på SvS alltid är nöt , vilket ger iväg för mycket info

*check raise till 420 hade jag gjort på turn som spelat

*hade du höjt till 20 pre hade din raise på turn inneburit ett beslut om hela hans stack om man utgår ifrån att ni hade betat på samma sätt i förhållande till potten postflop

Sluta få det att låta som en big deal om man höjer till tre eller fyra bb pre.

Postad
slå om redan på floppen istället för att låta honom få ett gratis kort men om du bara synar floppen så finns det bara 2 altenativ chek raise all in eller som jag skulle gjort all in direkt på turn

Överbet ftw. Tror du att du är Prahlad eller?

Postad

Tycker du spelar rätt som INTE trycker in allt på floppen. (beror på vilka/hur många andra händer du trycker flop med)

CR turn är också bra. Skulle som du själv säger trycka lite hårdare på turn.

Anledningen är att stackdjupet gör dig ganska commited i alla fall.

Om du antar att du är commited kan du lätt räkna ut hur mycket du minst måste höja för att döda ett vanligt flush-drag. (Betydligt mer än nu.)

Med mycket större stackdjup är en som nu lägre check-raise kankse bättre, i hopp om flush samtidigt som du träffar ditt hus. (Skulle också inte förutsätta lägre set på river, även om det är möjligt)

Postad
Tycker du spelar rätt som INTE trycker in allt på floppen. (beror på vilka/hur många andra händer du trycker flop med)

CR turn är också bra. Skulle som du själv säger trycka lite hårdare på turn.

Anledningen är att stackdjupet gör dig ganska commited i alla fall.

Om du antar att du är commited kan du lätt räkna ut hur mycket du minst måste höja för att döda ett vanligt flush-drag. (Betydligt mer än nu.)

Med mycket större stackdjup är en som nu lägre check-raise kankse bättre, i hopp om flush samtidigt som du träffar ditt hus. (Skulle också inte förutsätta lägre set på river, även om det är möjligt)

Jag tycker naturligtvis inte han ska trycka in ALLT direkt på floppen, men en höjning till ca 350-400 kanske är lagom. Fi kallsynar pre och raisar oss på floppen när vi sitter med nöten, då tycker jag det är läge att hoppas att han gillar sin hand så pass mycket att han synar eller ännu hellre ställer, vilket han säkert gör med ett bra drag eller lägre set.

Varför ska vi inte höja? För att vi är rädda att han inforaisar och släpper sin hand mot ett 3bet, eller vad? Hur ska vi då kunna c/r turn, Fi lär väl nästan alltid checka bakom turn med en svag hand eller drag, vilket gör att vi låter honom se river gratis, vilket kanske är syftet med hans flopphöjning.

Jag tycker 3bet flopp, och bet turn vid syn.

Postad
Jag tycker naturligtvis inte han ska trycka in ALLT direkt på floppen, men en höjning till ca 350-400 kanske är lagom. Fi kallsynar pre och raisar oss på floppen när vi sitter med nöten, då tycker jag det är läge att hoppas att han gillar sin hand så pass mycket att han synar eller ännu hellre ställer, vilket han säkert gör med ett bra drag eller lägre set.

Varför ska vi inte höja? För att vi är rädda att han inforaisar och släpper sin hand mot ett 3bet, eller vad? Hur ska vi då kunna c/r turn, Fi lär väl nästan alltid checka bakom turn med en svag hand eller drag, vilket gör att vi låter honom se river gratis, vilket kanske är syftet med hans flopphöjning.

Jag tycker 3bet flopp, och bet turn vid syn.

Tycker inte att du har fel, men väldigt ofta forsätter FI med ett turnbet vilket möjliggör CR på turn. Jag skyddar därmed också en del egna flush-draws som jag också kan göra en rejäl CR på turn med. Sitter fi med någon stark draw minskar också fiendens EV drastiskt med en rag på turn.

EDIT: Svarade inte helt. Tror jag att fi kommer med check bakom på turn väljer jag naturligtvis bet istället för CR på turn. Lite känsla får man väl ha :-)

Postad
Tycker inte att du har fel, men väldigt ofta forsätter FI med ett turnbet vilket möjliggör CR på turn. Jag skyddar därmed också en del egna flush-draws som jag också kan göra en rejäl CR på turn med. Sitter fi med någon stark draw minskar också fiendens EV drastiskt med en rag på turn.

EDIT: Svarade inte helt. Tror jag att fi kommer med check bakom på turn väljer jag naturligtvis bet istället för CR på turn. Lite känsla får man väl ha :-)

Okej... men jag har ändå lite svårt att se vilka händer, förutom rena bluffar, som Fi skulle lägga för ett 3bet men betta turn om vi endast synar? Och även om det finns några vill vi ju inte riskera att han checkar bakom. Målet måste ju vara att få in så mycket som möjligt på floppen, där är vi väl överens, eller? Enda anledningen till att ta det lugnt på floppen är väl att vi tror att han släpper annars? När han raisar oss tycker jag att man måste utgå från att han gillar sin hand och kommer att syna ett 3bet, eller ännu hellre ställa in.

Postad
Målet måste ju vara att få in så mycket som möjligt på floppen, där är vi väl överens, eller?

Vet inte. Fel för 88 är det säkert inte, men skulle tro att JAG ofta pushar typ

[66, KQr,KJr,KTr,QJr,QTr,JTr, (T9r)] på floppen. Det räcker med 66 för att skydda drag-händerna! 88, AA och annat balancerar jag hellre nötdraget A?r med?

Eftersom jag spelar många Axs är den senare rangen är för svag för en push på floppen som jag ser det, men det gäller MIG... Gillar inte heller att pusha Axs eftersom jag om möjligt vill stacka någon med sämre färgdrag.

Verkar jag cykla?

Postad
Vet inte. Fel för 88 är det säkert inte, men skulle tro att JAG ofta pushar typ

[66, KQr,KJr,KTr,QJr,QTr,JTr, (T9r)] på floppen. Det räcker med 66 för att skydda drag-händerna! 88, AA och annat balancerar jag hellre nötdraget A?r med?

Eftersom jag spelar många Axs är den senare rangen är för svag för en push på floppen som jag ser det, men det gäller MIG... Gillar inte heller att pusha Axs eftersom jag om möjligt vill stacka någon med sämre färgdrag.

Verkar jag cykla?

Vet inte :-D Asså, jag tror inte vi tänker riktigt likadant. Jag vill kunna pusha mina bästa händer och få syn, därför pushar jag även ändra händer som semibluff, för att väga upp. Jag gillar bättre att pusha nötfärgdrag än sämre drag eftersom jag annars kanske inte vinner även om jag får syn och draget sitter, men kan förstås pusha även andra drag. Om jag tänker "rätt" är ju en annan sak... ;-) Tur att forumet finns så man kan utvecklas :-) Kanske någon annan kan ge sin synpunkt på detta?

Postad

Jag vet inte om det är rätt men jag 3-betar (nånstans runt 350) alltid floppen i det här läget. Både för värde och för att det finns drag ute som ska betala för att få se nästa kort. Och får vi in allt på floppen måste man vara meganöjd.

Postad
Kanske någon annan kan ge sin synpunkt på detta?

Vore bra, men en sak är helt klar. Du kan omöjligen stacka någon med sämre drag genom en allin på floppen eftersom det är självmord att syna en allin med ett dåligt drag. Därimot har du faktiskt EV+ mot min range med Axs drag!

Inte bra... :-) ... men det finns ju fold eq också... hm ??

Postad
Vore bra, men en sak är helt klar. Du kan omöjligen stacka någon med sämre drag genom en allin på floppen eftersom det är självmord att syna en allin med ett dåligt drag.

Nä, det är ju klart, men du vinner ju potten då, och han kanske släpper en bättre hand. Men du kan ju få syn av en hand med nötfärgsdrag om du pushar ett sämre drag, det var så jag menade.

Postad
Nä, det är ju klart, men du vinner ju potten då, och han kanske släpper en bättre hand. Men du kan ju få syn av en hand med nötfärgsdrag om du pushar ett sämre drag, det var så jag menade.

Rätt, men vill inte släppa det här riktigt ännu. Säg att du har en annan flop med aningen högre kort. Säg (9r, 8r, 3s). Nu vill jag absolut pusha med QJr, QTr, och JTr av uppenbara själ. Jag vill också kunna ha en flush vid turn eller river när jag INTE gör en push. Tycker det verkar vettigt att behålla en del Axs för turn/river spel. Man kan ju alltid bluffa nöt-flush eller vanlig flush med ruter Ess + något annat. Känns lättare att balancera. T ex ArK eller ArQ kan man spela vidare med om det inte blir allt för vilda bet, vilket senare kan bli en fin flush-bluff om man inte träffar.

Postad
Rätt, men vill inte släppa det här riktigt ännu. Säg att du har en annan flop med aningen högre kort. Säg (9r, 8r, 3s). Nu vill jag absolut pusha med QJr, QTr, och JTr av uppenbara själ. Jag vill också kunna ha en flush vid turn eller river när jag INTE gör en push. Tycker det verkar vettigt att behålla en del Axs för turn/river spel. Man kan ju alltid bluffa nöt-flush eller vanlig flush med ruter Ess + något annat. Känns lättare att balancera. T ex ArK eller ArQ kan man spela vidare med om det inte blir allt för vilda bet, vilket senare kan bli en fin flush-bluff om man inte träffar.

QJr, QTr, och JTr på (9r, 8r, 3s) pushar du ju för att du har fler outs även om det inte är till nötfärg förstås. Äh, egentligen handlar det för mig bara om en enkel sak tror jag - att väga upp mina starka händer med nötdrag/starka drag, och de sitter jag inte och trycker på om jag får chans att pusha en dragig flopp.