knoppen Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Jag skall först förklara min situation. Jobbar just nu som markarbetare på säsongbasis, hyfsat betalt för att vara ett vanligt jobb utan krav på utbildning. Samtidigt pluggar jag till lärare på halvfart. Jag kommer snart att bli uppsagd ( Börjar arbeta i Maj igen) och då står jag utan inkommst. Har redan stora studieskulder så jag hade tänkt att finansiera pluggandet med pokerspel. Har cirka 6500 dollar i rullen mitt mål ärväl att försöka dra in 10 000 kr i månaden så att jag slipper att ta av mitt sparkapital för att finnansiera studierna. Jag spelar mest sng 30-50 har provat både 100 och 200 och ser ingen anledning till att vara rädd för dessa nivåer behöver dock lite större rulle för att känna att jag har råd att spela på dessa nivåer. Har även börjat spela cash nl 100 och nl 200 tycker jag borde kunna gå plus på dessa nivåer också om man kunde undvika fiskiga syner vilket jag inte kunnat hitills har väl bränt ett antal inköp med pocket ess och ak med träff mot omslag all in man vet att motståndaren har trissen men ändå strffar man sig själv med att syna. Jag hade framförallt under denna period se till att bättra på mina teoretiska pokerkunskaper för att bli en bättre spelare. Jag hade tänkt spela/plugga poker 20/40 timmar i vecka beroende på hur mycket det är i skolan att göra. Vad tror ni om detta upplägg ? Rakeback är det värt att satsa på ? Finns det några bra bonusar, har idag hela rullen hos Betson gillar klienten och är lat. Kom med förslag och funderingar. Citera
Snusarn Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Att missa bonusar/rb pga lathet talar ganska starkt emot dig. Citera
knoppen Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Nä jobbar fortfarande Citera
knoppen Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Jo men det har ju med att göra att jag inte har orkat leta efter bonusar samt att jag inte har spelat så mycket då jag har haft en fast inkommst Citera
Rebonius Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Att missa bonusar/rb pga lathet talar ganska starkt emot dig. Även fast man spelar mycket tror jag att man tjänar mer på att spela mot bara dåliga spelare utan rakeback/bonus än att spela mot bra spelare med rakeback. Citera
Waggho Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Även fast man spelar mycket tror jag att man tjänar mer på att spela mot bara dåliga spelare utan rakeback/bonus än att spela mot bra spelare med rakeback. Tveksamt om man lägger in många timmar och spelar på raketunga nivåer. Citera
DrRoland Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Även fast man spelar mycket tror jag att man tjänar mer på att spela mot bara dåliga spelare utan rakeback/bonus än att spela mot bra spelare med rakeback. Fattar inte att såna här argument dyker upp hela tiden. Att spela med rakeback+bonus står liksom inte i strid med att möta dåligt motstånd. Citera
heimdall87 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 40 timmar i veckan som semipro! Citera
knoppen Postad 15 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2007 20-40 beroende på Citera
kompiserik Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Läst (fått för mig?) att det är skatt på rakeback och därför alltid låtit bli. Stämmer detta? Citera
christoffer87 Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Läst (fått för mig?) att det är skatt på rakeback och därför alltid låtit bli. Stämmer detta? nej, det är inte skatt Citera
Dead-Inside Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Nej, och, vem sa det? Det är skatt på vissa sidor, oavsett om du får rakeback eller inte. Edit: Även om någon kommer in och säger att det faktiskt är skatt så finns det ingen som helst anledning att ... Osv. Citera
MJ Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Läst (fått för mig?) att det är skatt på rakeback och därför alltid låtit bli. Stämmer detta? Rakeback är en reduktion av en avgift. Skatt på ICA-bonus? Citera
bomanski Postad 15 Oktober , 2007 Rapport Postad 15 Oktober , 2007 Kan gå utmärkt att finansiera studierna med poker. Men rakeback ska du ha! Jag skall först förklara min situation. Jobbar just nu som markarbetare på säsongbasis, hyfsat betalt för att vara ett vanligt jobb utan krav på utbildning. Samtidigt pluggar jag till lärare på halvfart. Jag kommer snart att bli uppsagd ( Börjar arbeta i Maj igen) och då står jag utan inkommst. Har redan stora studieskulder så jag hade tänkt att finansiera pluggandet med pokerspel. Har cirka 6500 dollar i rullen mitt mål ärväl att försöka dra in 10 000 kr i månaden så att jag slipper att ta av mitt sparkapital för att finnansiera studierna. Jag spelar mest sng 30-50 har provat både 100 och 200 och ser ingen anledning till att vara rädd för dessa nivåer behöver dock lite större rulle för att känna att jag har råd att spela på dessa nivåer. Har även börjat spela cash nl 100 och nl 200 tycker jag borde kunna gå plus på dessa nivåer också om man kunde undvika fiskiga syner vilket jag inte kunnat hitills har väl bränt ett antal inköp med pocket ess och ak med träff mot omslag all in man vet att motståndaren har trissen men ändå strffar man sig själv med att syna. Jag hade framförallt under denna period se till att bättra på mina teoretiska pokerkunskaper för att bli en bättre spelare. Jag hade tänkt spela/plugga poker 20/40 timmar i vecka beroende på hur mycket det är i skolan att göra. Vad tror ni om detta upplägg ? Rakeback är det värt att satsa på ? Finns det några bra bonusar, har idag hela rullen hos Betson gillar klienten och är lat. Kom med förslag och funderingar. Citera
DrRoland Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Läst (fått för mig?) att det är skatt på rakeback och därför alltid låtit bli. Stämmer detta? Stämmer delvis, men du glömmer bort att det finns en mellanhand i rakebacken som får lika mycket rakeback som du, fast utan att spela. Det är han som är skattepliktig. Citera
vetgirig Postad 16 Oktober , 2007 Rapport Postad 16 Oktober , 2007 Ofta ger startupbonusar bättre i retur än rakeback du kan få - vi talar om bonusar som ger en bra bit över 50% i retur av raken. Bara och sätta igång och köra startupbonusar på andra ongamesiter som: - Eurobet - 24H - Nextpoker - Pokerroom Att köra SnG för att klara av bonusar är bästa sättet på ongamenätverket (där betsson ligger) - 50+4 SnG gör att det går att klara av bonusar fort och enkelt. Om du inte är speciellt vinnande på kontaktspel - men vinner på SnG - varför inte spela turneringar i stället ? Citera
tetris Postad 17 Oktober , 2007 Rapport Postad 17 Oktober , 2007 http://www.skatteverket.se/funktioner/svarpavanligafragor/privatehandel/privatehandelspel/20060111vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html Citera
Late Postad 3 December , 2007 Rapport Postad 3 December , 2007 Betway har ju 500% på ditt första insättning upp till 5000$..har 3 månader på dig också om jag inte minns fel, tänkte själv byta site och står mellan den o bestpoker.. någon som vet ifall det finns någon rakeback på bestpoker och kan tipsa om någon bra? edit vet inte ifall detta är rätt ställe att fråga på, flytta den gärna isf mod. Citera
Recommended Posts