Gå till innehåll

NL1000, Floppad stege, riverbekymmer.

Recommended Posts

** Game ID 1670010542 starting - 2007-10-15 14:40:35

** Andvari [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- kizzzen sitting in seat 1 with $586.50

- Modafinil sitting in seat 2 with $1164.00

- AK64 sitting in seat 3 with $632.00

- chatoune2B sitting in seat 4 with $2973.25

- Supertequila sitting in seat 5 with $1428.25

- Torskus sitting in seat 6 with $2222.00 [Dealer]

kizzzen posted the small blind - $5.00

Modafinil posted the big blind - $10.00

** Dealing card to Supertequila: Jack of Diamonds, 9 of Diamonds

AK64 folded

chatoune2B called - $10.00

Supertequila called - $10.00

Torskus raised - $60.00

kizzzen folded

Modafinil folded

chatoune2B folded

Supertequila called - $60.00

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 8 of Clubs, 7 of Clubs

Supertequila checked

Torskus bet - $50.00

Supertequila raised - $200.00

Torskus called - $200.00

** Dealing the turn: 7 of Hearts

Supertequila bet - $400.00

Torskus called - $400.00

** Dealing the river: 3 of Clubs

Supertequila checked

Torskus bet - $850.00

Supertequila ????

När han synar turn känns han väldigt stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000kr eller 1000dollar?

iaf om han ar set på den brädan 3bettar han inte flop då? du kan ju ha en massa färdiga händer han slår + en massa kombodrag. 78 kanske han synar men gillar inte det riktigt heller.

och synar han 400 på turn med färgdrag? typ AcKc? han kan ju itne räkan med att A/K är outs.

å andra sidan lär han väl checka ner alla överpar.

hans flopbet 50 i en 145 pot är ju bra skumt med. är han fiskig så är u en kåk mycket troligt för fiskar ska ju alltid trappa/slowplaya.

såna här lägen är ju jättejobbiga utan reads, ingen uppfattning alls om hur han spelar?

Länk till kommentar

Det här känns verkligen som kåk. Färgdrag kan han inte syna turn med och överpar har jag svårt att se att han värdebetar så på river för jag antar att du har rätt tight image oxo. Floppbeten från Torskus tyder på monster oxo, han är tight och lite halvt fiskig emellanåt. Checkar du river får du folda.

Länk till kommentar

Jag hade lite bråttom när jag postade den här handen så här är väl lite kompletterande info o svar på ställda frågor.

Det är 1000$, inte kr, som det väl framgår av HHn.

Floppen 3bettar jag (check raise), så det är väl 4bet i så fall, och det behöver han väl inte göra med set, utan kan nog vänta på turn innan han comittar sig på en rätt så farlig bräda.

Vad gäller read uppfattar jag honom som rätt så tight weak och lite halvfiskig som någon annan skrev.

Vad gäller mitt eget spel så är jag ganska loose pre, men spelar jag en stor pott så har jag i princip en stor hand.

Jag har suttit vid bordet nån timme och plussat bra.

Spelet pre och på floppen är jag nöjd med. På turn undrar jag om jag ska checka parat bord, men anser väl att bet är mer rätt än check i de flesta lägena, mot t ex AA lr AKs.

På river är jag inte orolig för flushen så klart, utan frågan är om han fått kåken på turn då han kallsynar.

Sen ser jag väl inte någon sämre hand som han kan syna river med om jag värdebettar här, möjligen triss i sjuor, men tror inte att han synar min checkraise på floppen med någon hand som innehåller 7 förutom pocketsjuor då.

Och sannolikheten att han bluffar river är väl rätt låg. Men men men men.. kan jag verkligen folda stegen här???? Så jävla svårt.

Länk till kommentar

Mmm möjligen. Som du vet är jag ganska ny på prima, så jag har inte hunnit få en uppfattning om alla spelare. Men som sagt, jag har redan hunnit uppfattat honom som tight weak, så det om nåt borde ha väckt larmklockorna.

Vad jag är intresserad av att utveckla nu är väl frågan huruvida jag borde ha pushat river som flera här antyder, o om jag har förstått det rätt, även Hjort menar.

Om man sätter honom på en HD på river som omfattar kåk, fyrtal, men även överpar (kanske nån flush och splitstraight) är frågan vilken handling som är bäst.

Länk till kommentar

detta foldar jag knappast, jag ställer nog river själv. visst är han supernit så kan man folda men normalt så blixtsynar man eller ställer själv. vad ska man sätta han på liksom..fyrtal e ju grymt ossanolikt och mellan och top set torde slå om igen på flop ofta.

Han är tight och småfiskig, betar $50 på flopp, synar omslag, synar turn och ställer river.. Ja, vad ska han ha?

Pusha river är iaf mycket bättre än checksyn, men mot Torskus kan man spara $800 och göra nåt roligare för det. Finns inte en hand han ställer river med som inte slår nötstegen där.

Länk till kommentar