Gå till innehåll

Hur vänder man en jättedownswing?


1891

Recommended Posts

Har spelat poker i 2 år på nivåer mellan NL400 och NL1000 och hade aldrig haft en minus-månad innan Juli, men har nu helt plötsligt 4 raka minus-månader!

 

Jag kan helt plötsligt inte vinna en hand!

Det är helt sjukt, antingen är det set mot högre set, eller så drar de in sin 1 eller 2 outare när vi redan är all in!

Givetvis tar jag mer marginella syner och spelar troligtvis sämre nu när allt går emot!

 

Någon som varit med om något liknande får gärna ge tips till mig innan jag gular!

Hur fan ska man komma ur detta? Jag blir galen!

Varje gång jag sätter mig vid datorn förlorar jag istället för att vinna som förut!

 

HJÄLP MIG!!!

Jag är sjukt desperat!!!!!!!!!!!!:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om det är som du skriver att du har mycket otur hela tiden så är det ju bara helt naturlig varians och i så fall är det bara att rida ut vågen och eventuellt gå ner i nivå så att du inte gular.

 

Dock verkar det inte troligt att det bara beror på otur fyra raka månader i rad om du spelar mycket varje månad. Antagligen har du ändrat ditt spel lite utan att vara medveten om det. Är hur lätt som helst att börja slaska en aning när det går dåligt och även små förändringar gör mycket i längden för resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går igenom en sån där djävulskt motig period också och jag har varit med om det tidigare. Det värsta är att man sätter sig ner med tanke "inte förlora mer nu" och "jag kan fanimej inte vinna vad jag än får". Man spelar utan självförtroende och med rädda pengar och det är -EV.

 

Till att börja med - ta ledigt från pokern en vecka eller två och nollställ totalt. Man intalar sig att det är otur och att alla andra är sämre och har tur, men förmodligen har man fått in nåt skit i sitt spel. I mitt fall är det ofta att en period med stora framgångar övergår i korkat övermod och en ovilja att lägga händer där jag i princip bara slår en bluff. Sen sitter man där och pustar och gnäller över hur dåliga motspelarna är och vilken tur de har.

 

Under den lediga perioden brukar jag skicka mig själv på "träningsläger". Back to basics. Riv ner spelet och bygg ihop igen. Gå igenom Pokertrackerstatistik, läsa pokerböcker, diskutera händer på nätet och kolla Cardrunnersvideos för att hitta den vinnande känslan.

 

Kan du inte avstå från spelandet- kliv ner två nivåer eller spela backgammon eller low stakes triple draw lowball eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en paus ca en vecka där du bara tänker igenom ditt spel, Ev railar någon förebild.. Kolla på lite statistik och läs ev någon BRA pokerbok, typ math of poker..

 

Klarar du detta har du bevisat för dig själv att du har styrkan och disciplinen att sluta spela... När du sätter igång igen så är du troligen mer informerad och har bättre psyke..

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. En massa svar men ingen ställer den enda fråga som är relevant i sammanhanget, dvs "Hur många händer har du spelat?".

 

Är ju en jävla skillnad om du backa rakt ut i fyra månader och spelat 200k händer mot om du spelat 20k.

 

Är lite meningslöst att ge något råd om man inte har den informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. En massa svar men ingen ställer den enda fråga som är relevant i sammanhanget, dvs "Hur många händer har du spelat?".

 

Är ju en jävla skillnad om du backa rakt ut i fyra månader och spelat 200k händer mot om du spelat 20k.

 

Är lite meningslöst att ge något råd om man inte har den informationen.

 

Har kanske spelat 30k händer.

Vet inte riktigt, men har spelat mindre pga. att det har gått svindåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka råd skulle du kunna ge förutom "spela bättre" eller "spela mot sämre motståndare"?

 

Det enda råd jag kommer på som är någorlunda #hand-beroende är "fortsätt göra samma sak".

 

Tja, "fortsätt spela" eller "sluta spela" är väl de enda råden man kan ge förutom de uppenbara då. Kan ju vara rätt avgörande för privatekonomin att välja rätt dock.

 

Edit; Glömde det allra viktigaste rådet "TA EN PAUS!!!!", detta råd är så viktigt att det tål att upprepas av tjugotalet olika signaturer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 k händer på 4 månader ? I så fall är mitt råd att spela mer.

 

Finns förvisso dom som har vanligt jobb och kanske rent av familj som spelar på denna nivån. Då är det inte alltid så lätt att få ihop så många mer.

 

Är inte 50k händer en ganska bra statistisk grund? Losar man mycket på så många händer måste man väl för bövelen läcka?

 

Följaktligen borde man väl dra i handbromsen å kolla upp vad som håller på att hända istället för att huvudlöst försöka spela ännu mera?

 

...eller är jag helt ute å cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 k händer på 4 månader ? I så fall är mitt råd att spela mer.

 

Han kanske har annat i livet att göra än att spela poker 8h om dagen. Jag menar folk kan ju ha fast jobb och familj, samtidigt som de spelar poker.

 

Anta att killen spelar 3-4bord/timme, FR, då måste han spela 2 timmar varje dag för att komma upp till 50k händer på 4 månader....

 

Han säger ju även att han tidigare gått plus i 20 månader i rad, nu vet jag inte hur mkt han spelade då men mitt råd till han är att INTE spela mer poker.

 

 

Men men han har hört allt tusen ggr förr... ta en paus... gå ner i nivå... byt site... byt konto... byt spelstil... analysera ditt spel... läs en bok.. sätt in nya pengar-> medrigg.... listan är oändlig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte 50k händer en ganska bra statistisk grund? Losar man mycket på så många händer måste man väl för bövelen läcka?

Beror väl kraftigt på vad du menar med mycket, men talar vi om -4ptbb/100 så visst, då är man troligen förlorande in the long run också. Men att gå back mycket sett i pengar över så pass få händer som 50k, 30k whatever är behöver inte betyda ett smack mer än att man har haft en dålig period. Jag har backat över 70k händer i år och tror knappast att jag är värst drabbad på något sätt eller ens att jag har en så låg winrate att standardavvikelsen kan knulla över mig särskilt länge (jämfört med många andra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...