Gå till innehåll

(Othello och gdaily)Numera DocLame sätter betyg på poker och buffé i Las Vegas


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och snälla, hon som sade "hello sexy" till mig när jag var där var inte prostituerad. Det var hennes uppriktiga åsikt.

 

Ja, så måste man naturligtvis tolka det. Jag var också mycket uppvaktad när jag var i Vegas. Jag antog naturligvis att det berodde på att jag är svårt sexig och fullkomligt osar av manlighet och rå sexualitet. Har sedan dess förgäves försökt få tillbaks den känslan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juniorerna är ute och roar sig.

 

Cassano sover, jag har slitit hela kvällen med Expressenartikeln (lovade ju att skriva något om Ladbrokes elaka rakehöjning, den va rinte så självskrivande som de brukar vara (säger jag något tokigt så kan jag ju fan bli stämd)) och Othello surar för att han tappade bort sin kamera.

 

Nu ska jag sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så måste man naturligtvis tolka det. Jag var också mycket uppvaktad när jag var i Vegas. Jag antog naturligvis att det berodde på att jag är svårt sexig och fullkomligt osar av manlighet och rå sexualitet. Har sedan dess förgäves försökt få tillbaks den känslan...

 

Det här är sjunde året i Vegas, och jag har aldrig råkat ut för någon uppvaktning. Fan man ser så illa ut så till och med arbetarflickorna undviker en :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thestonk är ju i en sanslös form på sistone.

 

Får jag resurser och utrymme så blir jag din privata krönikör och tar över världen åt dig. Vad är det man brukar säga: ger du mig långfingret så tar jag den i handen. Eller något.

 

Men åter till ämnet: Black Cherry (som i linje med övriga Boylans dryckessortiment klassas som gourmetdrycker och sötas med äkta rörsocker - inte det erbarmliga fruktosspäckade majsemanerande sirapsalternativet som misstänks ligga bakom en stor del av fetmaexplosionen i USA) tycker jag borde finnas i en kvartersbutik av standardmått - eftersom alla belamrar minst 1/3 av ytan med läskhyllor och kylar. Men det är bara en känsla jag har, CVS vid Monte, kanske? Hur gourmet de nu kan antas vara.

 

Och till colaexperten gdaily: Några nya eller roliga colasorter lokaliserade? Är det dessutom sant att det finns en pepsisort som heter Pepsi jazz black cherry french vanilla? Vilket marknadsföringsgeni ligger bakom det namnet i så fall?

-Jag skulle vilja ha en Honda jazz black cherry swiss nougat van...nej fasen, jag tar en Coke istället.

 

Oooh, ni har väl förresten inte missat mikrobryggeriet/restaurangen på Monte Carlo? Väl värt ett besök, den röda ölen vad den nu hette är grym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Ola åt lunchbuffe på MGM. Recensionen blir kort och lyder "bör undvikas". Ola tog sushi i första omgången, den smakade inte bra. Jag tog rostbiff (skars upp av en kock, så den var färsk och fin), revbenspjäll och pommes frites. Inget smakade bra. Nästa varv tog Ola rostbiffen, jag kompletterade med kinamat och en kycklingbit. Inget var gott. Eller, det var väl ok, men inte fantastiskt direkt. Vi lokaliserade dessertbordet, och det räddade tillställningen med hjälp av blåbärspaj med vaniljsås, den obligatoriska glassmaskinen (som vi inte testade, men what the hell, glass är glass) och morotskaka.

 

Serveringstjejen gick runt med kannor och fyllde på colaglasen flitigt, det är alltid bra.

 

Betyg: 2+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men åter till ämnet: Black Cherry (som i linje med övriga Boylans dryckessortiment klassas som gourmetdrycker och sötas med äkta rörsocker - inte det erbarmliga fruktosspäckade majsemanerande sirapsalternativet som misstänks ligga bakom en stor del av fetmaexplosionen i USA) tycker jag borde finnas i en kvartersbutik av standardmått - eftersom alla belamrar minst 1/3 av ytan med läskhyllor och kylar. Men det är bara en känsla jag har, CVS vid Monte, kanske? Hur gourmet de nu kan antas vara.

 

Och till colaexperten gdaily: Några nya eller roliga colasorter lokaliserade?.

 

 

Black Cherry är ej lokaliserad, men jag ger dig en recension på en annan dryck:

 

Cocka Cola Blâk

 

Glasflaska med skruvkork, låter lovande. Bubblar förföriskt när man häller upp den mörkt gyllenbruna drycken i ett glas. Luktar sött, lite choklad kanske... spännande :-)

 

200710250346100.jpg

 

Mina läppar närmar sig glaset, jag tar in en munfull av drycken i min gom - och spottar genast ut det! Coca Cola med (svag) kaffesmak! Fy fan så hemskt. Låt det aldrig komma till Sverige. CocaCola Vanilla var ju gott i jämförelse med det här. Borde heta Coca Cola Blä (ta bort K-et)

 

 

Förra året hade Cocacola en läskeblask som hette Black Cherry Vanilla, den var ljuvlig, men hittas inte i sortimentet nu :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är vädret förresten? Temperatur/vad krävs i klädväg vid denna tid på året etc. Man blir så sjukt sugen på att dra iväg en sväng, men snart börjar det väl bli kallt där?

 

 

Seriöst, man har ingen aning om hur varmt det är eftersom man är inomhus 90% av tiden. Det är dock mellan 23-28 grader.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det nu har blivit lite diskussion om "amerikanska" drycker så måste jag slå ett slag för RootBeer. Det verkar som att jag är den enda som gillar denna ljuvliga dryck. Min lokala ICA-handlare har sagt att jag, i stort sett, är den enda som köper den hos honom :-)

 

 

05040603.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det nu har blivit lite diskussion om "amerikanska" drycker så måste jag slå ett slag för RootBeer. Det verkar som att jag är den enda som gillar denna ljuvliga dryck. Min lokala ICA-handlare har sagt att jag, i stort sett, är den enda som köper den hos honom :-)

 

 

05040603.JPG

 

Den är suverän!! Lokala Konsumbutiken har plockat bort den här....:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och till colaexperten gdaily: Några nya eller roliga colasorter lokaliserade? Är det dessutom sant att det finns en pepsisort som heter Pepsi jazz black cherry french vanilla? Vilket marknadsföringsgeni ligger bakom det namnet i så fall?

-Jag skulle vilja ha en Honda jazz black cherry swiss nougat van...nej fasen, jag tar en Coke istället.

Känns som att de tagit in marknadsföringsfolk från Starbucks. Tar mig alltid en kvart att beställa en "vanlig" kaffe som dessutom kostar en förmögenhet ;-)

 

http://www.ihatestarbucks.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och till colaexperten gdaily: Några nya eller roliga colasorter lokaliserade? Är det dessutom sant att det finns en pepsisort som heter Pepsi jazz black cherry french vanilla? Vilket marknadsföringsgeni ligger bakom det namnet i så fall?

-Jag skulle vilja ha en Honda jazz black cherry swiss nougat van...nej fasen, jag tar en Coke istället.

 

Ännu bättre, den finns som diet också.

 

Pepsi strawberries & cream som finns på sidan låter sådär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dör mitt batteri, det här blir det sista jag skriver i den här dagboken alltså. Närta gång jag har dator sitter jag hemma på kammaren i Stockholm...

 

Det visade sig att Othello aldrig druckigt Rootbeer, så nu skall jag inhandla ett par av denna dryck och låta honom anvjuta :-)

 

Hej då Las Vegas, vi syns igen 2008 antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...