Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, om vi bortser från att Fi inte har fullt inköp så undrar jag om vi bör syna eller folda här? Inga reads första handen jag spelar vid bordet.

Party Poker No-Limit Hold'em, $1 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($81.05)

BB ($181.3)

UTG ($200)

Hero ($200)

Button ($101.1)

Preflop: Hero is MP with Kdiamond.gif, Aspade.gif.

Hero raises to $4, Button calls $4, SB calls $3.50, 2 folds.

Flop: ($13) 2heart.gif, 9diamond.gif, 5heart.gif(3 players)

Hero bets $8, Button calls $8, SB folds.

Turn: ($29) 9club.gif(2 players)

Hero bets $15, Button calls $89.10 (All-In), Hero ??

Jag vet vad jag gjorde men efter att ha funderat ett tag så undrar jag om det var rätt på denna nivå?

Postad

Hade du 3bettat honom preflop (iofs svårt mtp position och blabla) och detta hade hänt hade det nog varit mer rätt att ta synen. Nu är det en del 9or med i hans HD även om du släpper bästa handen ibland.

Postad

Du vinner nog en del ggr i detta läget, men det är nästan garanterat ett förlorande spel att syna där i längden. Tror du ska folda och inte grunna för mkt över det ;)

Även om han steamar totalt slår du ju ingenting utom en del färgdrag och luft.

Postad

3-beta var som du säger själv lite svårt då de bara syna min höjning pre, Skalle ;-).

Här är upplösningen

Ängeln17 bets [$15].

malles is all-In.

Ängeln17 folds.

Var en ganska självklar fold för mig i det läget och varför man frågar är för att Fi visade upp A3 off och skrockade - Lätta pengar.

Så det man fick ut var ju en note och lite senare plockade jag av Fi hans stack med ett floppat set när han ställde och bara hade mellanpar.

Tack för er medverkan. Case closed.