Gå till innehåll

Windows Media Player + Cardrunners hjälp

Pold

Recommended Posts

Jag har installerat Windows Vista på min bärbara dator och fått problem med att spela upp Cardrunners filmer. Ibland funkar några, men när jag skulle ta tag i problemet så installerade jag några uppdateringar osv och det resulterade i att ingen film går att spela upp. Jag har mailat support, men svaren är alltid suddiga och de ber mig att kontakta Windows. Så här står det när jag försöker öppna en CR film:

"Den fil du försöker använda kräver att en programvarukomponent på datorn uppdateras. Du rekommenderas stänga Windows Media Player innan komponenten uppgraderas

Vill du besöka en webbsida som kan hjälpa dig att uppdatera komponenten?"

Den här hemsidan hjälper mig föga eftersom att det står att jag redan har uppdateringarna på datorn när jag försöker installera dem.

Vad jag funderat över är att avinstallera hela Windows Media Player (teknisk som jag är har jag inte lyckats med det) för att installera en äldre version. Jag har för närvande Media player 11. Har någon råkat ut för liknande problem. Finns det någon enkel lösning?

Tacksam för svar / Pold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser