davecat Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Har ganska nyligen börjat spela poker online för riktiga pengar, då främst cashgames. Jag tycker det går bra för mig, vilket det också gjort när jag tidigare spelat homegames m.m. Med mig i bagaget har jag ett antal pokerfilmer, spel och lite nybörjarguider. Det jag nu ser när jag läser här att jag nästa helt missat är pot odds och allt vad det heter. För mig känns det som, visst man kan säkert dra en liten fördel av att veta hur många % chans bla bla MEN man spelar väl alltid olika pga många många anledningar? Eller gör ni alltid samma sak med samma kort och betting? Hur som helst, jag skulle vilja få lite bredare kunskap när det gäller alla möjliga slags odds, för det är just den biten jag inte är så inne på, tror dock mycket är omedveten kunskap. Så finns det bra guider för att lära sig lite mer om odds och hur man ska hantera dom, på svenska? Letar alltså efter gratis guider på internet. Citera
jojje2k Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Ett bra hjälpmedel om du vill räkna ut odds och sånt är: Pokerstove Citera
demimonde Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 här har du en länk om pottodds http://pokerforum.nu/forum/artiklar/38676-foer-alla-er-som-har-problem-med-att-raekna-ut-pottodds-aeven-implicita.html Citera
allt Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Skit i odds för att träffa färg, håla och all det där. Tänk det istället som hur du ligger till emot din moståndares/dina motståndares HD/HD's (hand distrubition, de händer som din motståndare kan tänkas ha), och jämför sedan det med potoddsen eller de implicita potodden. För att få reda på din edge mot en range så använder du pokerstove som jojje2k länkade till. Citera
Nidson Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Skit i odds för att träffa färg, håla och all det där. Tänk det istället som hur du ligger till emot din moståndares/dina motståndares HD/HD's (hand distrubition, de händer som din motståndare kan tänkas ha), och jämför sedan det med potoddsen eller de implicita potodden. För att få reda på din edge mot en range så använder du pokerstove som jojje2k länkade till. Öh, dåligt råd. Det är väldigt viktigt att veta hur många outs man har med sitt drag om man ska kunna uppskatta implicita odds osv. Det hör till de fundamentala kunskaperna att veta att färgstegdrag är bra och hålpipa är dåligt, tex, och detta är betydligt viktigare än att börja lalla på med HD:s. Man måste lära sig gå innan man lär sig springa. Citera
davecat Postad 8 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Tack för svar trots mitt snurriga inlägg. Ska kolla igenom och tänka på era tips och råd, det var mycket som jag missat ser jag. Citera
eurythmech Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 lol lätt att veta hur man mår mot en hd om man inte vet hur ofta ett drag träffar Citera
kausti Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Med mig i bagaget har jag ett antal porrfilmer, spel och lite nybörjarguider. Detta läste jag. Suveränt om detta hade varit fallet Vad spelar du för nivå? Citera
Jenki Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Detta läste jag. Suveränt om detta hade varit fallet Vad spelar du för nivå? HAHAHAHAHAhahaha. Vet inte om det är för jag är trött som fan men kul lät det iaf. Citera
Matfrid Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Har ganska nyligen börjat spela poker online för riktiga pengar, då främst cashgames. Jag tycker det går bra för mig, vilket det också gjort när jag tidigare spelat homegames m.m. Med mig i bagaget har jag ett antal pokerfilmer, spel och lite nybörjarguider. Det jag nu ser när jag läser här att jag nästa helt missat är pot odds och allt vad det heter. För mig känns det som, visst man kan säkert dra en liten fördel av att veta hur många % chans bla bla MEN man spelar väl alltid olika pga många många anledningar? Eller gör ni alltid samma sak med samma kort och betting? Hur som helst, jag skulle vilja få lite bredare kunskap när det gäller alla möjliga slags odds, för det är just den biten jag inte är så inne på, tror dock mycket är omedveten kunskap. Så finns det bra guider för att lära sig lite mer om odds och hur man ska hantera dom, på svenska? Letar alltså efter gratis guider på internet. Nästan alla grundböcker om hold'em har en liten sektion med odds. Men eftersom du också är intresserad av hur man ska hantera dom, tycker jag att du framförallt borde läsa "No Limit Hold'em: Teori och praktik" av Sklansky och Miller. Citera
Stormen_Per Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Skit i odds för att träffa färg, håla och all det där. Tänk det istället som hur du ligger till emot din moståndares/dina motståndares HD/HD's (hand distrubition, de händer som din motståndare kan tänkas ha), och jämför sedan det med potoddsen eller de implicita potodden. För att få reda på din edge mot en range så använder du pokerstove som jojje2k länkade till. Först säger du att han ska skita i odds, sen ska han jämföra med oddsen han ska skita i? Mitt tips är att inte försöka spela som någon annan spelare eller som någon bok, försök hitta bra tips här och där men hitta ditt eget spel, går det bra när du spelar är det bara att fortsätta så(Menar inte att du spelar bra när du har tur). Övning ger färdighet osvosvosv. Citera
Recommended Posts