Gå till innehåll

Italien- sämsta pokernationen?


Hjulapan

Recommended Posts

Om man får ta sig friheten att generalisera så måste jag säga att om jag sätter mig ner vid ett bord och ser att spelaren sidan om är från Italien så utgår jag från att det är en superfisk, helt baserat på empirisk erfarenhet. Man kan ju undra varför det är så. Någon som har gjort liknande observationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får ta sig friheten att generalisera så måste jag säga att om jag sätter mig ner vid ett bord och ser att spelaren sidan om är från Italien så utgår jag från att det är en superfisk, helt baserat på empirisk erfarenhet. Man kan ju undra varför det är så. Någon som har gjort liknande observationer?

 

Du kan gå in på min DB.... Italienarna är som att ta godis från barn.

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer, har dock sett ett undantag. en duktigt italienare finns alltså. på ipoker, kommer inte ihåg hans nick just nu dock.

 

Jag har spelat mot ett fåtal bra spelare på iPoker som skrivit att de kommer från italien. I ärlighetens namn tror jag inte att dom kommer från italien utan de bara skrivit dit det för att folk ska tro det.

 

Jag har spelat mycket med en kille som uppgav sig vara från frankrike men som erkände senare att han bara skrivit dit det för att få mer action. Tror att många skriver att de kommer från syd-europa bara för att få mer action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Everest är jag från Italien...

 

haha...

 

Men det har ju med temperament o göra, inte ger en italienare upp en eyestarring contest.

 

Såg ju här i WSOP main event när de följde italiens bästa spelare, han som köpte en porsche för sina partypokerpoints utan att ha körkort...

Han fick ju Gus Hansen o verka timid. Han raisa aldrig postflop, han gick AI direkt bara. Vart så fetägd så det var inte ens roligt o se.

Kul med folk som inte kan slå av LAG pedalen i några potter o utnyttja deras image. Mix it up som de säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...