Gå till innehåll

Punkrock_kid spelar EPT-Baden(WPT Barcelona 12/10 17.00)


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sammanfattning av turneringen.

 

Hamnar på ett bord med Andy Black och FullTiltproffset Thomas Wahlroos. Spelar väldigt tight, får i princip inga spelbara kort. Efter ett tag plockar jag upp KQ på CO, Wahlroos som varit hyfsat aktiv, framförallt i sen pos slår upp till 150 från Hijack, jag säger 525 och alla viker fram till honom som synar ganska snabbt.

 

Floppen kommer K97, han knackar och jag c-bettar 800, han synar igen relativt snabbt. Turn kommer en 4 och båda checkar. River en 3 och han bettar ut 1800. Vet inte om jag kan vika faktiskt, valde att syna och han vann med sin AK.

 

Sedan så blindas jag ner lite, vinner blindsen nångång och i en hand med AA så höjer jag, får två syn och bettar hem på flop.

 

Sedan kommer handen jag åker ut på. Sitter i BB med A8 och får se en flop efter att typ 5-6 pers har limpat. Floppen kommer AK8 med ett färgdrag. Jag väljer att checka som andre man ut och Black leder för 450 i 6-700 potten nånting. Killen efter synar och resten viker fram till mig. Jag c/r upp till 1800 och efter att Black har vikt så börjar den andre snubben fundera en stund. Han tittar sedan efter hur mycket jag har kvar innan han väljer att syna. Turn kommer 9 och färgen fylls, TILT, en spader var de sista jag hoppades på. Känns som att han har drag så sjukt ofta givet preflopspelet och hans floplinje och jag funderade en bra stund men insåg att med de 4k jag hade kvar i stacken så skulle de bli svårt att göra underverk. Jag hoppades väl på att han skulle ha något sämre även om det var otroligt och pushade därför, han hade QJ spader för färg:-( Såg när jag slängde upp korten att jag faktiskt hade spader A vilket jag inte tänkte på först och därför hade jag ju en del extra outs men en blank river gjorde att jag åkte ut. Sjukt besviken mtp hur länge man sett fram emot turneringen, inget vidare att åka ut så tidigt:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt :(

 

men 4k efter 1,5h är ju ingen jättepanik. Så om du var HELT säker han hade färg kan du ju vika där..

Jo, du har nog rätt, borde kanske kunna hitta check/viket där, jag var ju inte helt säker men det känns ju äckligt mycket som färgdrag givet hur handen utspelades.. men men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Jimmy! Trist men bara átt kämpa vidare. Du har ju iaf. Barca och se fram emot. :D

Försökte ringa dig så att du skulle få dra badbeatsen för mig men du sover väl förstår jag. ;)

 

Tack alla för lyckönskningarna. :)

Har 19k nu efter dag 1.

Tror du jag sover:shock: Sitter o tiltar i en $55 på stars, låg bra till men har tappat nu... vill sova dock.

 

Nice att de går bra!:-) ses imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Jimmy! Trist men bara átt kämpa vidare. Du har ju iaf. Barca och se fram emot. :D

Försökte ringa dig så att du skulle få dra badbeatsen för mig men du sover väl förstår jag. ;)

 

Tack alla för lyckönskningarna. :)

Har 19k nu efter dag 1.

 

Härligt! gogogo David!

 

gg Jimmy, du tar hem det i Barca istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Jimmy! Trist men bara átt kämpa vidare. Du har ju iaf. Barca och se fram emot. :D

Försökte ringa dig så att du skulle få dra badbeatsen för mig men du sover väl förstår jag. ;)

 

Tack alla för lyckönskningarna. :)

Har 19k nu efter dag 1.

 

gogogo! storklonka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...