_ekan_ Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Hamnade i en hand där jag tycker det är mycket svårt att maskera träffat set. 6handat turbo bord. UTG 450$, jag 400$ knappen 130$ UTG höjer upp till 15$, knappen synar och jag synar i BB med 66. Floppen kommer K86 rainbow, jag checkar UTG betar 50 knappen allin. Hur fortsätter vi härifrån? Svårt att inte verka stark. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 tror jag steker ett tag och sedan raisar till 289. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 syna bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ekan_ Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Om jag höjer till 289 vad tror du UTG sätter mig på då? KQ eller? Om jag bara synar, hur spela turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 bet 60-70%pot på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Kallsynar för att inte jaga iväg AK/KQ/AA. Turn checkar du så att han känner sig lite säkrare med sin hand och så bettar du så mkt du tror att han kan syna med AK/KQ/AA på river. Du behöver ju knappast vara rädd för att han ska dra ut dig, antingen är du jättedöd mot ett högre set eller så är han jättedöd mot ditt set och då ska du bara få så mkt värde som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Kallsynar för att inte jaga iväg AK/KQ/AA. Turn checkar du så att han känner sig lite säkrare med sin hand och så bettar du så mkt du tror att han kan syna med AK/KQ/AA på river. Du behöver ju knappast vara rädd för att han ska dra ut dig, antingen är du jättedöd mot ett högre set eller så är han jättedöd mot ditt set och då ska du bara få så mkt värde som möjligt. verkar väl bra, känns över huvudtaget svårt att inte visa enorm styrka men AA/AK kan nog vika flopp mot en all-in/re-raise medans om du tar en syn så blir han säkert fast rätt ofta ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Tycker ni är fel på det, fast det beror på hur duktig motståndaren är. Tror att bästa värdet ligger i att reraisa försiktigt, typ till 100-120 och reppa infobet med träffad kung. Lägre än par i kungar kommer lägga sig men det hade de nog gjort ändå. Med denna linjen får du syn(minst) av AA, AK, KQ. River betas försiktigt, runt 1/3 pot för att motivera tidigare nämnda händer för syn eller raise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Beta ut själv istället för att checka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Tycker ni är fel på det, fast det beror på hur duktig motståndaren är. Tror att bästa värdet ligger i att reraisa försiktigt, typ till 100-120 och reppa infobet med träffad kung. Lägre än par i kungar kommer lägga sig men det hade de nog gjort ändå. Med denna linjen får du syn(minst) av AA, AK, KQ. River betas försiktigt, runt 1/3 pot för att motivera tidigare nämnda händer för syn eller raise. lolerblades Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 jo, det lär ju va det sämsta av alla saker ^^ (eller tja, lär ju få samma effekt som all-in med undantaget att en 97/57 får odds (more or less, tydligare set får man leta efter) för å syna oss) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ekan_ Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 UTG hade AK sa han efter handen. Valde att bara syna turn och beta ut 140 på turn, han la sig. Mest värde hade nog varit att beta ut på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 UTG hade AK sa han efter handen. Valde att bara syna turn och beta ut 140 på turn, han la sig. Mest värde hade nog varit att beta ut på flop. checka turn, betta ut i död-potter är antingen riktigt starkt eller riktigt tomtigt (hur ofta har man inte blivit utbluffad på river i en dödpott där tomtefi har absolut 0 och ens eget pyttepar slår den som var kvar i potten) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Beta ut själv istället för att checka. . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts