christoffer87 Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 100 BB stackar FI är tajt/agressiv regular på ipokers 3/6$. Jag får KK på knappen, höjer till 25$ han sitter på BB och tar synen. Floppen landar: Jc7h10d regnbåge. Pott:56$ Jag bettar 44$ som han synar. Turn: 3c Pott: 144$ Jag bettar 100$ som han slår upp till 399$ Pott: 643$ Har fortfarande 430$ kvar, känns dummt att skicka in allt på en gissning. Kastade handen, tror han synade flopp med 1010 77 för att sedan göra standard spelet. Ganska tuff läggning ändå. Hade ni såsat in? Hade ni släppt? Citera
christoffer87 Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 lös, bettar alla gator Citera
TheWeak Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Känns väldigt kallt att syna/gula här. Svårt utan reads egentligen men jag gillar checken på turn eller att bet-folda. Edit: "lös, bettar alla gator" Är han maniac för de? gular han med massa strunt då du har tagit kommando i potten? Jag gillar inte att betala av han här på turn, kör nog check-syn, omvärdera rivern antagligen check-syn ifall de kmr en blank på riv. Citera
jonsapelle Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 synar man den flopen med set? finns ju rätt många actionkillerkort... Citera
jonsapelle Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 liksom lite mer read än TAG är ju kul på fi... Citera
Rooney Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 instafoldar mot en bra grinder här. Citera
christoffer87 Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 TheWeak säger: Känns väldigt kallt att syna/gula här. Svårt utan reads egentligen men jag gillar checken på turn eller att bet-folda. Edit: "lös, bettar alla gator" Är han maniac för de? gular han med massa strunt då du har tagit kommando i potten? Jag gillar inte att betala av han här på turn, kör nog check-syn, omvärdera rivern antagligen check-syn ifall de kmr en blank på riv. Min image, inte hans. Nix inte sett några såna spel från han, känns som sagt väldigt kallt att syna och som sagt igen utan några reads.. Citera
christoffer87 Postad 4 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2007 http://img178.imageshack.us/my.php?image=janneie8.jpg länk till handen Citera
Dead-Inside Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Är det första mothugget lägger jag nog här, om han verkar försöka vara mer aggresiv mot din lösa spelstil degar jag. När vi degar så tror jag att han foldar eller synar överkort (AK, AQ) alt. AJ. Sen får vi givetvis syn av händer som slår oss men om jag förstod det rätt så hade vi 430 kvar på syn mot en pot på $1050 eller så? Tror raiseAI > syn > fold. Givetvis självklart, rätta mig om ni tycker annorlunda ni som är bättre än mig. Citera
Besserwisser Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Jag släpper mot en regular, såvida han inte har visat tydliga tecken på att börja tröttna på att du skjuter hela tiden. Du slår ju ingen hand som han värde-raisar där, men å andra sidan kan han ju spela KQ/Q9/T9c/78c/div. precis såhär, vilket gör att du ändå slår rätt många händer. Frågan är ju då också hur ofta han försvarar sin blind, dvs vad har han för range från BB när du slår upp från knappen? En optimistisk HD skulle kunna se ut såhär, och då är det ju med pengarna i potten bara att dega in: Board: Jc 7h Ts 3c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 41.458% 41.46% 00.00% 1058 0.00 { KdKh } Hand 1: 58.542% 58.54% 00.00% 1494 0.00 { JJ-TT, 77, KQs, Q9s, Qc8c, JTs, Tc9c, 9c8c, 8c7c, KQo, Q9o, JTo, 98o } Dock är det ju otroligt read-baserat huruvida han verkligen har en så bred HD här. Edit: Vid närmare eftertanke ger potten bara (643+131):430 = 1,8:1, vilket knappt är bra odds trots den breda HD:n ovan (1,4:1), och då jag skulle tro att en TAG regular är mer viktad åt stål än rör här, så blir det till att kasta. Citera
zeb_sthlm Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Jag tror Fi hade 89 för klar stege, vid set så borde han väl slå om redan på flop då brädan är ganska farlig. Klar fold enligt mig! Citera
skalle88 Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 zeb_sthlm säger: Jag tror Fi hade 89 för klar stege, vid set så borde han väl slå om redan på flop då brädan är ganska farlig. Klar fold enligt mig! visserligen en nästan lika farlig bräda med 89 dock Citera
Recommended Posts