Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Varför skulle motståndaren utgå från att vi har ett A? Känns som om våran HD är extremt bred efter raise pre, cb och check på turn. Som spelat hade jag blixtsynat rivern utan read.. Jag föredrar dock bet på turn för att straffa draghänderna.

Snälla missförstå inte det klart att Hero inte behöver ha ett A men en Fi med tvåpar, set, flush, stege bör ju hoppas/anta att vi har ett A (eller något annat vi kan syna ett okej bet med) här för att ens kunna värdebetta. Och eftersom Hero checkade turn bakom hade jag bettat mina bra händer relativt hårt på rivern för att få en gråtsyn av ett A Fi knacka för pottkontroll

Postad

alltså, betta turn känns ju löjligt standard (för värde och för att straffa drag, inte framförallt för info), inte det jag objekterade emot, endast "betta framförallt för att veta vart vi står" som va skum.

"Enligt din teori "foldar han så vet ju vi att vår hand var den bästa" så är chansen obefintlig att FI synar med ett sämre ess, med ett drag," eh, va? sen när skrev jag att vi inte kan få syn av sämre händer???

resten av vad du skrev mot mig kändes rätt taget ur luften :mrgreen: (synar han så vet vi antagligen att han inte har monster, thats it, och inte helt hundra heller (på samma sätt som vi inte kan vara säkra på att han har monster vid c/r)).

bet är rätt

check och sen syn

suger men

är likväl ett möjligt

spel

(first attempt, dont mock me)