valborg Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Köpte en väckarklocka (dyr rackare) från utlandet via nätet för ca 1 månad sen. Fick idag följande mail. Dear Mr. Eriksson, Thank you very much for ordering the aXbo sleepphase alarmclock. Unfortunately a mistake at the invoice has occurred and no V.A.T. has been charged. Enclosed please find the cancellation of your origin-invoice as well as the new invoice (pdf-files). We kindly ask you to transfer the outstanding amount of € 33,17 to our company bank account. Det känns ju inte supermotiverande att betala in pengarna eftersom det inte ligger på mitt bord att momsen dras när jag beställer en sak och betalar i förskott. Vad säger ni? Citera
gdaily Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Från vilket land till att börja med? Citera
valborg Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Från vilket land till att börja med? Österrike. Citera
Mejer Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Köpte en väckarklocka (dyr rackare) från utlandet via nätet för ca 1 månad sen. Fick idag följande mail. Dear Mr. Eriksson, Thank you very much for ordering the aXbo sleepphase alarmclock. Unfortunately a mistake at the invoice has occurred and no V.A.T. has been charged. Enclosed please find the cancellation of your origin-invoice as well as the new invoice (pdf-files). We kindly ask you to transfer the outstanding amount of € 33,17 to our company bank account. Det känns ju inte supermotiverande att betala in pengarna eftersom det inte ligger på mitt bord att momsen dras när jag beställer en sak och betalar i förskott. Vad säger ni? Har du betalat det som ni kom överens om vid affären så kan jag se inte varför du ska betala för deras misstag. Citera
pixit Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Om det stod någonstans (i det finstilta kanske) att priserna är exklusive VAT så blir du nog tvungen att betala det. Om det inte står så kan du nog strunta i den nya fakturan. Citera
Recommended Posts