Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hade en mindre summa pengar på mitt Moneybookers-konto jag skulle ta ut och såg möjligheten att föra över det direkt till mitt Visa. Trodde i min iver att detta var ett snabbt alternativ jämfört med vanlig banköverföring som tar ett par dagar (kostade samma). Nu har det gått ett dygn och pengarna finns fortfarande inte på mitt konto. Tänkte höra med er om någon här har fört över pengar från Moneybookers eller liknande site till sitt svenska Visa-kort och hur lång tid det kan tänkas ta? Mitt visa-kort är ett helt vanligt utfärdat av SEB. På Moneybookers-sida står det att det kan ta upp till en månad vilket ju är lite oroväckande. :o

Postad
Hej!

Hade en mindre summa pengar på mitt Moneybookers-konto jag skulle ta ut och såg möjligheten att föra över det direkt till mitt Visa. Trodde i min iver att detta var ett snabbt alternativ jämfört med vanlig banköverföring som tar ett par dagar (kostade samma). Nu har det gått ett dygn och pengarna finns fortfarande inte på mitt konto. Tänkte höra med er om någon här har fört över pengar från Moneybookers eller liknande site till sitt svenska Visa-kort och hur lång tid det kan tänkas ta? Mitt visa-kort är ett helt vanligt utfärdat av SEB. På Moneybookers-sida står det att det kan ta upp till en månad vilket ju är lite oroväckande. :o

1 bankdag min herre, 1 bankdag. Dock är jag valued member hos moneybookers.

Edit: Du ska inte förvänta dig att de gör utbetlaningar på söndagar mao.

Postad

:D

Nej, det är väl sant. Jag är helt obekant med överföringar TILL kreditkort och tänkte att eftersom betalningar med sådana sker direkt kan väl även andra hållet tänkas ske lika fort men de vill väll gärna hålla på pengarna så länge som möjligt. Hör av mig imorgon och meddelar hur det har gått. Tack för ditt svar!

Postad

Ville bara besvära med att meddela att pengarna nu finns på mitt bankkonto. Dvs 2 eller 3 bankddagar beroende på hur man ser det från begärt uttag. Helt okej!