Gå till innehåll

ztoobez @ SvS


ztoobez

Recommended Posts

Kul dagbok, jag kör 2,5/5kr upp till 5/10kr

 

Nickar Nicro1337

 

BLir St:eriksloppet för mig höst :)

 

Tack tack!!

 

Okok, 5-10 lär nog dröja ett tag innan jag tittar upp på. Är dock ganska bekväm med nivån men har tyvärr inte br för det atm. Men vi lär nog ses på 2.5-5 :-)

 

Jag har haft lite funderingar på det loppet oxå. Måste hinna med nån halvmara innan sthlm marathon. Även om jag inte är nån löpare så känner jag att jag inte har nån lust att starta i sistagrupp. Har hört att det är lite väl tight i början där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jepp det kan ha varit jag. Spelade ganska stadigt på NL100 upp till NL300 under en ganska lång tid. Antar att jag spelat mot dig eftersom du frågar?! Vad nickar/nickade du?

 

Det är så sjukt, för jag minns t.o.m att jag hade en note på dig som "aggresiv i pos", tyckte du var en av de bästa regularsen

 

få se nu... tror jag nickade ea_0707 (jag var nutpeddler)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så sjukt, för jag minns t.o.m att jag hade en note på dig som "aggresiv i pos", tyckte du var en av de bästa regularsen

 

få se nu... tror jag nickade ea_0707 (jag var nutpeddler)

 

Hehe, tack känns skönt att höra sånna saker efter den down perioden jag har haft. Jag lirade på prima under nästan 3 år men sen hände nåt i slutet av förra året och ingenting fungerade. Losade en hel del då. Så gick jag över till everest och svs, där gick det okej under nån månad sen kom jag in i en till riktigt tung period. Så nu spelar jag förtillfället bara på svs.

 

Är du kvar på prima? Vilka nivåer spelar du på? Har för mig att jag sett nån dagbok av dig här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! På de 3700 händerna jag har lirat i oktober så hittar jag inte en ända av de händerna jag hade velat ha lite kritik på. Jag har en QQ som jag har funderat en del på så jag tar den direkt ur minnet här. Hoppas ni kan komma med lite tankar. Vi spelar alltså 2.5-5 SH på SvS.

 

 

Jag är knappen och sitter med lite drygt 800 i stacken. Fi är BB och sitter med ca 500.

 

Alla foldar till mig som betar 20, bara BB synar.

 

Flop 893 med två hjärter. Fi betar 20, Jag höjer till 55. Fi synar.

 

Turn 10 (inget hjärter). Fi betar 50, Jag höjer till 155. Nu stekställer Fi.

 

Vad gör vi här? Jag har ingen jätte bra read på Fi men det jag spelat mot honom säger att han inte är nån stjärnspelare. Hur gör ni mot en Fi här som ni inte har en aning om alls hur han spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp jag är jävligt TAG. Det är nåt jag jobbar på att öppna upp med fler händer och vara mycket mer aggro preflop. Post flop är jag ganska nöjd, kanske synar ner lite för mycket iofs. Men men, sånt som händer ju :mrgreen:

 

Hoppas det går bra för dig och att vi ses vid borden. GL HF :-D

 

Själv spelar jag ca 27/23 på 5/10-10/20. Du har inte lust att berätta var du drar dina gränser för openraise UTG och knappen? Trebettar du nånsin nåt annat än nuuuuuts? Motståndarna på svenska spel är väldigt veka och spelet är djupt så att aldrig trebetta är en klar läcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! På de 3700 händerna jag har lirat i oktober så hittar jag inte en ända av de händerna jag hade velat ha lite kritik på. Jag har en QQ som jag har funderat en del på så jag tar den direkt ur minnet här. Hoppas ni kan komma med lite tankar. Vi spelar alltså 2.5-5 SH på SvS.

 

 

Jag är knappen och sitter med lite drygt 800 i stacken. Fi är BB och sitter med ca 500.

 

Alla foldar till mig som betar 20, bara BB synar.

 

Flop 893 med två hjärter. Fi betar 20, Jag höjer till 55. Fi synar.

 

Turn 10 (inget hjärter). Fi betar 50, Jag höjer till 155. Nu stekställer Fi.

 

Vad gör vi här? Jag har ingen jätte bra read på Fi men det jag spelat mot honom säger att han inte är nån stjärnspelare. Hur gör ni mot en Fi här som ni inte har en aning om alls hur han spelar?

 

Höj mer på floppen till at börja med. Sedan vet jag inte vad vi gör på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt! På de 3700 händerna jag har lirat i oktober så hittar jag inte en ända av de händerna jag hade velat ha lite kritik på. Jag har en QQ som jag har funderat en del på så jag tar den direkt ur minnet här. Hoppas ni kan komma med lite tankar. Vi spelar alltså 2.5-5 SH på SvS.

 

 

Jag är knappen och sitter med lite drygt 800 i stacken. Fi är BB och sitter med ca 500.

 

Alla foldar till mig som betar 20, bara BB synar.

 

Flop 893 med två hjärter. Fi betar 20, Jag höjer till 55. Fi synar.

 

Turn 10 (inget hjärter). Fi betar 50, Jag höjer till 155. Nu stekställer Fi.

 

Vad gör vi här? Jag har ingen jätte bra read på Fi men det jag spelat mot honom säger att han inte är nån stjärnspelare. Hur gör ni mot en Fi här som ni inte har en aning om alls hur han spelar?

 

Som sagt tidigare så höjer du mer på flopp, typ till 70-80. Att fi leder ut igen vet jag inte riktigt hur vi ska tolka på turn, men av min erfarenhet så brukar halvdåliga spelare ofta spela såhär med drag på floppen så troliga händer är väl typ AKh, AQh, AJh, A10h, 89, och set. Vad vi gör nu på turn vet jag inte riktigt känns väldigt marginellt ev vilket som.

 

Jag hade nog hellre bara synat turn och tittat på river eftersom vi sitter i poss. Vi får bättre kontroll på potten och riskerar inte att behöva ta de här beslutet men vad vet jag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt tidigare så höjer du mer på flopp, typ till 70-80. Att fi leder ut igen vet jag inte riktigt hur vi ska tolka på turn, men av min erfarenhet så brukar halvdåliga spelare ofta spela såhär med drag på floppen så troliga händer är väl typ AKh, AQh, AJh, A10h, 89, och set. Vad vi gör nu på turn vet jag inte riktigt känns väldigt marginellt ev vilket som.

 

Jag hade nog hellre bara synat turn och tittat på river eftersom vi sitter i poss. Vi får bättre kontroll på potten och riskerar inte att behöva ta de här beslutet men vad vet jag :-P

 

Vad vi gör på turn va väl det jag var mest intresserad över. Ev+ eller ev-. Visst kanske jag bör beta mer på flop men jag gillar inte direkt att överbeta. Dessutom betar jag tillräckligt för att han inte ska få odds att syna vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väll tyvärr säga att Resident Evil bara var så där :-( Trodde nästan att det här skulle va slutet, men hela filmen va som gjord för en till uppföljare. Milla Jovovich var dock lika niiiiiiiice som alltid :-D

 

Är lite smått tiltad på det mesta just nu vilket går ut över spelet. Dåligt tålamod och synar ner med alldeles för många uppenbara förlusthänder. Sen att jag träffar TPTK och blir utdragen mot två par i varannan hand hjälper ju heller inte :-(

 

Slutade iaf +124 ikväll. Tappade ca 300 sista 20 min men jag får fan va glad att siffrorna ens är gröna :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i HELVETE ska man göra?! Backade 260 nu på morron pga av dessa händer. Så satans TILT :evil:

 

 

BossMedia Game #466809206: Table Britta 18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 10:12:55 - 2007/10/07

Seat 1: *Lorenz* ($255.85)

Seat 2: Mr_Lee10 ($305.04)

Seat 3: Mr-Wolf ($527.46)

Seat 4: ztoobez ($235.20)

Seat 5: Frank_ ($100.00)

ztoobez posts the big blind of $2.00

Mr-Wolf posts the small blind of $1.00

Mr_Lee10 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ztoobez King of ClubsKing of Diamonds

Frank_ calls $2.00

*Lorenz* folds

Mr_Lee10 folds

Mr-Wolf calls $2.00

ztoobez raises $14.00

Frank_ calls $14.00

Mr-Wolf calls $14.00

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of HeartsJack of Clubs

Mr-Wolf checks

ztoobez bets $38.00

Frank_ calls $38.00

Mr-Wolf calls $38.00

*** TURN *** 6 of Clubs5 of HeartsJack of Clubs7 of Diamonds

Mr-Wolf checks

ztoobez goes all-in with $183.20

Frank_ goes all-in with $48.00

Mr-Wolf calls $183.20

*** RIVER *** 6 of Clubs5 of HeartsJack of Clubs7 of Diamonds9 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $556.15 | Rake $14.25

Board: 6 of Clubs5 of HeartsJack of Clubs7 of Diamonds9 of Spades

*Lorenz* won ($0.00), mucks

Mr_Lee10 won ($0.00), mucks

Mr-Wolf won ($556.15), showed 7 of Clubs9 of Clubs

ztoobez won ($0.00), showed King of ClubsKing of Diamonds

Frank_ won ($0.00), showed Queen of Clubs10 of Clubs

 

 

 

 

BossMedia Game #466792295: Table Britta 18 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 09:49:55 - 2007/10/07

Seat 1: Mulijux ($437.70)

Seat 2: kallemera ($289.12)

Seat 3: Mr-Wolf ($120.00)

Seat 4: ztoobez ($222.10)

Seat 5: OlaBoll ($309.70)

Mulijux posts the big blind of $2.00

OlaBoll posts the small blind of $1.00

Mr-Wolf posts the big blind of $2.00

ztoobez is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ztoobez Ace of DiamondsQueen of Diamonds

kallemera calls $2.00

Mr-Wolf checks

ztoobez raises $12.00

OlaBoll folds

Mulijux folds

kallemera calls $12.00

Mr-Wolf calls $12.00

*** FLOP *** 8 of SpadesJack of SpadesAce of Clubs

kallemera checks

Mr-Wolf checks

ztoobez bets $31.00

kallemera folds

Mr-Wolf calls $31.00

*** TURN *** 8 of SpadesJack of SpadesAce of ClubsJack of Diamonds

Mr-Wolf checks

ztoobez bets $88.00

Mr-Wolf goes all-in with $77.00

*** RIVER *** 8 of SpadesJack of SpadesAce of ClubsJack of Diamonds7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $248.65 | Rake $6.35

Board: 8 of SpadesJack of SpadesAce of ClubsJack of Diamonds7 of Hearts

Mulijux won ($0.00), mucks

kallemera won ($0.00), showed [ER ER]

Mr-Wolf won ($248.65), showed 9 of ClubsJack of Clubs

ztoobez won ($0.00), showed Ace of DiamondsQueen of Diamonds

OlaBoll won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Blir ju roligare att skriva om man får lite respons oxå :-)

 

Tyvärr har de intressanta händer fallit bort från pt. Tilt på det, kommer dock upp nåra händer efter nattens lir. Spelar du oxå på SvS?

 

Ja, jag spelar också på SvS, nickar -Braxen- där. Spelar oftast på 1-2 SH, men har gått ner till 05-1 SH nu efter en tids motgång. Målet är 2.5-5, men jag ger det till årets slut.

 

Ska bli intressant med några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, så pass. Kan du motivera det antagandet så skulle jag va tacksam :-)

Jadu, de gånger jag spelat mot dig har du synat ner alldels för mkt med skräp, och spelat allmänt fiskigt :) kan säkert berott på att du kanske varit tiltad osv just då, vad vet jag :) Men du verkar ju ändå göra pengar! :) Funderar på att ta klivet upp till 2.5-5 snart jag också, måste bara biffa till rullen lite till bara! Men med dagens sinnesjuka utdragningar ser det mörkt ut för tillfället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, de gånger jag spelat mot dig har du synat ner alldels för mkt med skräp, och spelat allmänt fiskigt :) kan säkert berott på att du kanske varit tiltad osv just då, vad vet jag :) Men du verkar ju ändå göra pengar! :) Funderar på att ta klivet upp till 2.5-5 snart jag också, måste bara biffa till rullen lite till bara! Men med dagens sinnesjuka utdragningar ser det mörkt ut för tillfället :)

 

Hehe, du har antagligen rätt i det där. Och det är sant att jag varit smått tiltad under många av mina sessioner senaste tiden. De tre senaste månaderna har dock slutat på plus, kunde dock varit betydligt bättre med lite bättre disciplin.

 

Jao, jag har oxå haft oflytet att springa in i många tråkiga utdragningar senaste tiden. Så nu blir det nog betydligt mer spel nere på 0.5-1 och 1-2 resten av månaden. Men som sagt har du mer kritik angående mitt spel så tas den tacksamt emot. Att jag ville att du skulle motivera va du sa va inte för att jag tvivlar på dig utan jag vill verkligen försöka bli bättre nu.

 

Men lycka till och hoppas du lyckas gå upp till 2.5-5 snart ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag spelar också på SvS, nickar -Braxen- där. Spelar oftast på 1-2 SH, men har gått ner till 05-1 SH nu efter en tids motgång. Målet är 2.5-5, men jag ger det till årets slut.

 

Ska bli intressant med några händer.

 

Okej, jag hittade nåra händer på dig i pt. Va dock bara ~50 st, men på de va du ju plus iaf :-)

 

Hoppas det vänder för dig. GL!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright! Bra att du har en strävan att bli bättre också, viktigt att ibland stanna upp och analysera sitt lir lite nån gång, vad man gör dåligt och vad man kan förbättra osv!

 

Vilken storlek på BR hade du när du tog stege till 2.5 - 5 förresten??

 

Lyckats ta igen 6-700:- nu efter 2 dagars "suckout-kalas". så åter går tåget mot högre stakes :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...