Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja det är surt att spela MTT:s... jag har inte tålamodet att spela kanonpoker i timmar för att sen åka ut snöpligt...

Däremot har cashgamet gått fint inatt, 250$ rikare!

Ser fram emot Fulltilt recension!

Aa men om det går vägen så vinner man ju hyfsat bra så I dont mind :mrgreen:

Nice:shock: 5 inköp är ju ganska sick. Blir CG idag och hoppas självklart på att plussa, men efter senaste tidens resultat så nöjer jag mig med "bara" två inköp haha:rolleyes:

Jag tänkte att det vore bättre ifall jag spelade fram till söndag och skrev den senare på kvällen. Idag och imorgon blir det monster grind så då får jag en bättre inblick i Full tilt, vilket betyder att recensionen blir bättre. Lite snöpligt om jag skriver något nu efter en riktig grind dag.

Sedan så har jag tänkt lite på mitt spel och kommit fram till att jag borde pröjsa för Cardrunners. Det är många på forumet som skrivit att det hjälpt dem riktigt mycket och det tror jag på. Sedan kommer jag även att läsa Harrington on no-limit 1&2 för att förbättra mitt turneringsslir. För jag vill lära mig ALLT om MTT. Jag vet redan vilka kort jag ska lira med och hur man ska sno blinds osv. Men det känns som att jag är för tight, även om tomtar betalar av mina höga pockets och AK. Men det känns som att något fattas, antigen spelar jag alldeles för lite turneringar (högst 7 om veckan) för att kunna klaga på att jag aldrig vinner eller så är jag en sån spelare som bara kan ta sig ITM/Finalbordet och inget mer.

Aja.. jag tror helt seriöst att jag en dag vinner Sunday Million. Nästa sommar hoppas jag ha en stor nog rulle för att kunna köpa in mig utan att det påverkar mig rullemässigt. Till dess vore det smartaste nog att jag bara spela CG. På CG har jag självförtroendet och tanken att jag kan vinna, men på turneringar finns inte den mentaliteten. Synd.. men måse först vinna något stort innan jag ändrar tankesätt.:oops:

Over and out,

Pastan :h: Full Tilt

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Bankrulle:

Titanpoker: 561 dollar (-22 dollar)

Neteller: 0

Rakeback: 20 dollar

Pokerstars: 16 dollar

Full tilt: 927.35 (+ 95)

Full tilt bonus 54/600

Total: 1538

Är trött så håller det kort...

För första gången sedan jag bustade i somras så har jag börjat spela mitt riktiga spel igen. Det känns otroligt skönt och även ifall jag hade gått minus idag så hade jag känt likadant, för självförtroendet är på topp så allt känns underbart.

Jag har även pröjsat för Cardrunners och har hunnit kolla på 3-4 videos. Tycker inte att så mycket var nytt(NL50 videona) förutom en person som talade ganska mycket om floppens textur osv. Sedan nu när jag sett dem spela så kan jag tänka; "Ja men han är proffs på high stakes och spelade som jag gör nu, inget fel med det då". Då vågar man spela. Och jämför man mitt spel idag med tidigare så är det första gången på väldigt länge som jag spelar Poker.

Jag var på hugget hela tiden, men allt var inte en vals på rosor. Dagen inleddes med att jag backade runt 80 dollar. Men det störde mig inte alls just på grund av att jag spelade mitt gamla lir. Jag hade tyvärr stor oflyt med korten där jag blev utdragen lite väl många gånger men det störde mig inte så mycket då jag visste att "in the long run" så är mitt spel EV+. Jag spelade även en 14K garre där jag snöpligt åkte ut i en tre manna all in så jag låg back 100 dollar för dagen. Sedan så vände jag det och nu ligger man sammanlagt plus 172 dollar på Full Tilt. Inte världens bästa resultat på två dagar, bomanski drog ihop det på en dag t.ex :-P. Men att jag börjat spela mitt spel, det som räknas.

Oj det blev ganska långt... kan slänga in HH då...

Ajuste-> Har även funderat på att sluta spela turneringar helt och istället försöka klättra i nivå till NL100 innan jag tar upp det igen. Har ju som sagt Cardrunners så kommer att kolla på CG videos varje dag nu, just nu vill jag bli så bra som möjligt på CG.

Ibland undrar man vad folk håller på med:shock:

Full Tilt Poker Game #4132625976: Table Alcazar (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 17:53:08 ET - 2007/11/10

Seat 1: Gloaming ($50)

Seat 2: Menace2You ($33.05)

Seat 3: tomboyy ($82.25)

Seat 4: re84uk ($115.70)

Seat 5: MaVache ($49.25)

Seat 6: fiquetranquilo ($49)

re84uk posts the small blind of $0.25

MaVache posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 10 of Clubs10 of Spades

fiquetranquilo raises to $1.75

Menace2You folds

tomboyy raises to $3

re84uk folds

MaVache folds

fiquetranquilo calls $1.25

*** FLOP *** 4 of ClubsQueen of Clubs3 of Clubs

fiquetranquilo checks

MaVache is sitting out

MaVache has returned

tomboyy bets $0.50

MaVache is sitting out

MaVache has returned

fiquetranquilo calls $0.50

*** TURN *** 4 of ClubsQueen of Clubs3 of Clubs10 of Hearts

fiquetranquilo checks

MaVache stands up

tomboyy bets $16.50

fiquetranquilo raises to $45.50, and is all in

BubbleBoy87 adds $50

tomboyy calls $29

fiquetranquilo shows 10 of Clubs10 of Spades

tomboyy shows Jack of ClubsAce of Hearts

*** RIVER *** 4 of ClubsQueen of Clubs3 of Clubs10 of Hearts2 of Clubs

fiquetranquilo shows a flush, Queen high

tomboyy shows a flush, Queen high

tomboyy wins the pot ($95.75) with a flush, Queen high

fiquetranquilo is sitting out

Ibland är det bra att vara tiltad. Men lol @ hans syn :-P. Trodde han satt på höga pockets.

Full Tilt Poker Game #4132689869: Table Griffith (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 17:59:01 ET - 2007/11/10

Seat 1: sn00py_14 ($61.75)

Seat 2: vonzip ($72.50)

Seat 3: CSULA ($32.35)

Seat 4: fiquetranquilo ($48.50)

Seat 5: outperforma ($71.60)

Seat 6: DonEgon ($50.25)

DonEgon posts the small blind of $0.25

sn00py_14 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 10 of ClubsJack of Clubs

vonzip folds

CSULA calls $0.50

fiquetranquilo raises to $2.25

outperforma raises to $8

DonEgon folds

sn00py_14 folds

CSULA folds

fiquetranquilo calls $5.75

*** FLOP *** Jack of Spades10 of Hearts2 of Diamonds

fiquetranquilo has 15 seconds left to act

fiquetranquilo bets $10

outperforma has 15 seconds left to act

outperforma raises to $63.60, and is all in

fiquetranquilo calls $30.50, and is all in

outperforma shows King of Spades10 of Diamonds

fiquetranquilo shows 10 of ClubsJack of Clubs

Uncalled bet of $23.10 returned to outperforma

*** TURN *** Jack of Spades10 of Hearts2 of Diamonds3 of Diamonds

*** RIVER *** Jack of Spades10 of Hearts2 of Diamonds3 of Diamonds4 of Diamonds

outperforma shows a pair of Tens

fiquetranquilo shows two pair, Jacks and Tens

fiquetranquilo wins the pot ($95.25) with two pair, Jacks and Tens

Han är en fisk och så vitt jag vet kan han sitta på bara en femma.

Full Tilt Poker Game #4133476300: Table Alcazar (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 19:16:59 ET - 2007/11/10

Seat 1: tony65v ($14.45)

Seat 2: attheLimit ($112.15)

Seat 3: ppdrewski ($52.25)

Seat 4: 205NMAIN ($53.70)

Seat 5: altunkaya ($50)

Seat 6: fiquetranquilo ($48.45)

fiquetranquilo posts the small blind of $0.25

tony65v posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo [8h Ah]

attheLimit folds

ppdrewski calls $0.50

205NMAIN folds

fiquetranquilo calls $0.25

tony65v checks

*** FLOP *** [2s 3h 5h]

fiquetranquilo bets $1.50

tony65v folds

ppdrewski raises to $3

fiquetranquilo..vad gör jag?

Pastan :h: Full Tilt

Postad

Spelar en kval till iPokers 150K garre.

Ställer med AK och får en syn av AJ. Vad tror ni händer?

Jo flopp A-6-7 (ger honom färgdrag).. turn A.. river 6. Men faaaaaaaan. Måste mina AK alltid splittas?

Blinds 50/100 och jag har 657, ska göra ett tilllägg and thats it. Inga tilt på kval.

Edit: Dubblade med AA, har 1315 nu

Edit 2: Dubblade igen med AQ suited mot J-10 suited.

Edit 3: Köpte tillägg så har 4570. 15 är garranterade dit, jag ska fan ha en plats. 74 pers kvar. 5 minuter nivåer.

Edit 4: 19 pers garranterade en plats och 20e får generöst 74 dollar. Tackar inte nej till det :P

Edit 5: Dubblar igen med KK mot QQ. Sen KQsuited höjer utg får omslag från big stack. fold.. sen får TT på BB och en person med 2.6K ställer.. jag syn.. han har 4-4 och prickar triss på floppen.. har 3740 med 51 pers kvar..hoppas att jag tar mig dit men känns som att otursriggen är kopplad....AJIDOOASJDIOA'

Edit 6: har 3940 kvar. 33 spelare kvar. Blinds 600/1200. Jag är turneringes fjärde shortis. Två händer till så är jag BB. Behöver ett mirakel. 13 platser kvar. Jag åker ut på 21a plats? Oddsen på det är -> Pengarna tillbaka.

Edit 7: 77 mot KJ. Dubblade, 7880 nu. 32 spelare kvar¨

Edit 7: Jag hade en BB och 40 chips kvar. Med två personer kvar i turneringen. Då skrev jag i chatten till SB som hade mycket marker "Snälla kan du folda, du är redan safe, jag är inte det". Han skrev "ok" och foldade verkligen. Sedan gick jag all in med AQ som vann och lyckades snylta hela min väg till kval plats :D. Så nu är jag med i 150K gurantee freezeout som spelas klockan 20.00. NICE

Postad

Det blir ingen poker fram till då 150K guarantee börjar.

Jag vill inte gå in i turneringen halvhjärtat, utan jag ska ge mitt allt och åker jag ut så ska det vara en badbeat och ingen annat.

Därför så kommer jag fram till klockan 20:00 att umgås med min mor och senare åka hem till min kusin för att piska honom på winning eleven. Efter det blir det grind av Card Runners(finns en video där en lirare tar sig till finalbordet av 100K på Stars). Min mor är en hudterapeut(felstavning) så kommer nog be henne att massera ansiktet så att jag är helt avslappnad :mrgreen:

Wish me luck,

Pastan 8-)

Postad
Lycka till :)

Tack så mycket!

Ja det börjar närma sig nu och ska börja checka in några card runners videos. Ska inte bygga förhoppningarna för mycket, det är en vanlig turnering och jag kan bara göra mitt bästa. Hoppas bara att klonken finns där.

Jag har gått in i finalbord med dominerande stack men åkt ut pga sjuka setups, sen har jag även gått in i ett final bord som absolut shortis med 3 BB där jag vänder allt med 72suited och vinner hela turren. Allt kan hända...

Postad
Tack så mycket!

Ja det börjar närma sig nu och ska börja checka in några card runners videos. Ska inte bygga förhoppningarna för mycket, det är en vanlig turnering och jag kan bara göra mitt bästa. Hoppas bara att klonken finns där.

Jag har gått in i finalbord med dominerande stack men åkt ut pga sjuka setups, sen har jag även gått in i ett final bord som absolut shortis med 3 BB där jag vänder allt med 72suited och vinner hela turren. Allt kan hända...

Såna turrar där det finns väldigt mycket billiga satteliter till spelar folk otroligt löst i början, nästan som en freeroll. Så håll det jävligt tajt i början tills du märker att spelkvaliteten ökar.

Postad

Edit 3: "Julia: Turneringen kommer inte bli av, alla spelare får en ersättning istället

De kan heller inte berätta vad ersättningen är för något men inom 6 timmar ska det finnas på kontot. Spelar nu en WPS Bahamas kval. 9 pers på bordet, tre första kvalar sig och fyran får 15 dollar. 20 dollar buy in. Ska fan ta hem den här.

Edit: Vi var fyra personer kvar när jag kollade upp hur många sateliter det var kvar till man var framme vid supersat. Fyra jävla sateliter kvar och ett tag tänkte jag; ähh kör på bara. Sedan vart vi fyra personer kvar och en svensk började gå all in varje hand och skrev; "Det här kommer ta hundra år, jag reggade mig fel och tar hellre 15 dollar". Det gav mig en idé, wtf jag tjänar mer på att dra mig ur nu. Så han går all in och jag synar med A7(leder jag och vinner så sure, kan ju väl kriga till mig kval platser), torskar jag så är det en cooler, torskar sammanlagt 7 dollar på det här. Inte mycket att göra åt saken. Åkte ut mot hans A10.

När det gäller cashgame så vet jag inte vad jag ska göra. En sak jag vet är att det kommer falla in sammanlagt 109 dollar på kontot. Sedan skrev supporten att det inom 6 timmar kommer falla in en "hemlig ersättning". Vad kan det vara tro? Pengar kan det inte vara, t.o.m 100 dollar till varje kvalad person kommer kosta dem hela 15K vilket jag inte tror att de kommer göra. Men en token till nästa turre kanske?

Känner mig lite som ett barn inför juldagen. Man har önskat sig en Playstation och under granen ligger en massa presenter som man inte får öppna. Dagen innan man får öppna presenterna kommer far hem med en onoff påse, vad kan det vara? Tänk om han är Jultomtens hemliga hjälpare?

Så den stora frågan är; kommer det vara en playstation som man önskat sig eller en värdelös Nintendo/Commodor 64.

Blir iallafall en 14K garre på Full Tilt, så mycket vet jag.

Postad
Edit 3: "Julia: Turneringen kommer inte bli av, alla spelare får en ersättning istället

De kan heller inte berätta vad ersättningen är för något men inom 6 timmar ska det finnas på kontot. Spelar nu en WPS Bahamas kval. 9 pers på bordet, tre första kvalar sig och fyran får 15 dollar. 20 dollar buy in. Ska fan ta hem den här.

Edit: Vi var fyra personer kvar när jag kollade upp hur många sateliter det var kvar till man var framme vid supersat. Fyra jävla sateliter kvar och ett tag tänkte jag; ähh kör på bara. Sedan vart vi fyra personer kvar och en svensk började gå all in varje hand och skrev; "Det här kommer ta hundra år, jag reggade mig fel och tar hellre 15 dollar". Det gav mig en idé, wtf jag tjänar mer på att dra mig ur nu. Så han går all in och jag synar med A7(leder jag och vinner så sure, kan ju väl kriga till mig kval platser), torskar jag så är det en cooler, torskar sammanlagt 7 dollar på det här. Inte mycket att göra åt saken. Åkte ut mot hans A10.

När det gäller cashgame så vet jag inte vad jag ska göra. En sak jag vet är att det kommer falla in sammanlagt 109 dollar på kontot. Sedan skrev supporten att det inom 6 timmar kommer falla in en "hemlig ersättning". Vad kan det vara tro? Pengar kan det inte vara, t.o.m 100 dollar till varje kvalad person kommer kosta dem hela 15K vilket jag inte tror att de kommer göra. Men en token till nästa turre kanske?

Känner mig lite som ett barn inför juldagen. Man har önskat sig en Playstation och under granen ligger en massa presenter som man inte får öppna. Dagen innan man får öppna presenterna kommer far hem med en onoff påse, vad kan det vara? Tänk om han är Jultomtens hemliga hjälpare?

Så den stora frågan är; kommer det vara en playstation som man önskat sig eller en värdelös Nintendo/Commodor 64.

Blir iallafall en 14K garre på Full Tilt, så mycket vet jag.

Helvete Pastan !!

En Commodore 64 är nöten, funderar allvarligt på att köpa en igen, bara för att återuppliva minnen och spela alla klassiker igen..

Kul att det lossnat för dig, själv är jag inne i en 10K hands svacka på SvS igen, så fort jag inte vinner rakt ut tvivlar jag på om jag ens är vinnande på 0.01-0.02 på stars, men det vänder väl som vanligt för eller senare..

hittat nån favorit på Cardrunners ?? som alla andra gillar jag sbrugby, men även Gp och för oss på mikro så är brystmar väldigt bra..

En som spelar lågt är fruitypro men han kan jag bara inte med, typ 20 stats uppe på sin hud, inte gett mig nåt iaf.. aja pm'a gärna om du hittar ett guldkorn..

Postad
Helvete Pastan !!

En Commodore 64 är nöten, funderar allvarligt på att köpa en igen, bara för att återuppliva minnen och spela alla klassiker igen..

Kul att det lossnat för dig, själv är jag inne i en 10K hands svacka på SvS igen, så fort jag inte vinner rakt ut tvivlar jag på om jag ens är vinnande på 0.01-0.02 på stars, men det vänder väl som vanligt för eller senare..

hittat nån favorit på Cardrunners ?? som alla andra gillar jag sbrugby, men även Gp och för oss på mikro så är brystmar väldigt bra..

En som spelar lågt är fruitypro men han kan jag bara inte med, typ 20 stats uppe på sin hud, inte gett mig nåt iaf.. aja pm'a gärna om du hittar ett guldkorn..

Haha ja Commodore 64 var nöten. Hade ett favorit spel, men har glömt namn och hur den "var". Är ju 18 år nu så det var ett bra tag sedan, tror man var runt 6-7 år gammal :-P.

Ajdå :(. Själv tog det runt 10K händer innan det lossnade. Det började ju lite smått på Stars sen förvandlades det till ett rent helvete när jag bytte över till Prima. Men nu har det börjat lossna och jag börjar plussa igen. Känns otroligt skönt att vara tillbaka på 1500.

Än så länge har jag inte haft användning för NL50 videona förutom en person, tror det var han fruitypro. Han talade väldigt mycket om floppens textur vilket var ganska intressant. Annars så har jag inte haft en riktig "Aha"-moment än, men det kan nog bero på att NL50 är mer ABC och därför mindre Ahas än t.ex NL200. Men om jag hittar något så PMar jag:mrgreen:

När det gäller ditt spel så kan jag bara säga; Tappa inte självförtroendet. Om man inte går in med mentaliteten; "Jag är bäst", så kommer man inte att ha en edge, vilket leder till att man inte tjänar några pengar. Under downstreaks så åker man på så himla mycket skit att man o/medvetet tappar självförtoendet vilket leder till att man bara förlorar mer pengar. T.ex ta mig, det har gått bra på Pokerstars sen kommer jag till Prima där jag går ifrån 1450 till 900 på tre dagar. Det är absolut inte bra och jag började tvivla på mig själv. Men nu efter att jag bytt så har det gått bra på Full Tilt, jag skyller det inte på någon rigg eller liknande. Utan drog mig själv i kragen och nötgrindade i flera timmar till det var över. Det var faktiskt en forumit som gav mig ett tips på hur man kunde bli av med downstreaken; Gå ner i nivå och bara nötgrinda bort skitet. Även om en bra dag innebär 10 dollar på den nivån du nötgrindar på, så får du inte glömma att plus 10 dollar alltid är bättre än minus 150.

Oj blev ganska långt :-P

Kul att du skrev, alltid kul att folk läser det man skriver:mrgreen:

Postad
Haha ja Commodore 64 var nöten. Hade ett favorit spel, men har glömt namn och hur den "var". Är ju 18 år nu så det var ett bra tag sedan, tror man var runt 6-7 år gammal :-P.

Ajdå :(. Själv tog det runt 10K händer innan det lossnade. Det började ju lite smått på Stars sen förvandlades det till ett rent helvete när jag bytte över till Prima. Men nu har det börjat lossna och jag börjar plussa igen. Känns otroligt skönt att vara tillbaka på 1500.

Än så länge har jag inte haft användning för NL50 videona förutom en person, tror det var han fruitypro. Han talade väldigt mycket om floppens textur vilket var ganska intressant. Annars så har jag inte haft en riktig "Aha"-moment än, men det kan nog bero på att NL50 är mer ABC och därför mindre Ahas än t.ex NL200. Men om jag hittar något så PMar jag:mrgreen:

När det gäller ditt spel så kan jag bara säga; Tappa inte självförtroendet. Om man inte går in med mentaliteten; "Jag är bäst", så kommer man inte att ha en edge, vilket leder till att man inte tjänar några pengar. Under downstreaks så åker man på så himla mycket skit att man o/medvetet tappar självförtoendet vilket leder till att man bara förlorar mer pengar. T.ex ta mig, det har gått bra på Pokerstars sen kommer jag till Prima där jag går ifrån 1450 till 900 på tre dagar. Det är absolut inte bra och jag började tvivla på mig själv. Men nu efter att jag bytt så har det gått bra på Full Tilt, jag skyller det inte på någon rigg eller liknande. Utan drog mig själv i kragen och nötgrindade i flera timmar till det var över. Det var faktiskt en forumit som gav mig ett tips på hur man kunde bli av med downstreaken; Gå ner i nivå och bara nötgrinda bort skitet. Även om en bra dag innebär 10 dollar på den nivån du nötgrindar på, så får du inte glömma att plus 10 dollar alltid är bättre än minus 150.

Oj blev ganska långt :-P

Kul att du skrev, alltid kul att folk läser det man skriver:mrgreen:

Hehe tror att det var jag som skrev det om att gå ner i nivå, gjorde så en period, lirade NL10 bara för att hitta självförtroende..

Sajtbyte är en knepig sak oxå, helt plötsligt funkar det på en annan site, men på en annan backar man rakt ut hela tiden..

Prima ja, har spelat många händer där å kan inte riktigt hålla med dig om att det skulle vara lösa spelare där, min erfarenhet var att de var tigtha som satan, men spelade mest fullring och det kanske skiljer sig lite mot 6-max borden..

ah well 18 ! de var som jävulen, att du minns C-64 överhuvudtaget var väl mer Amiga under den tiden kanske.. jaja tänkte grinda lite Ongame innan Wpt på 5'an, kul med dagböcker som spelar samma nivå som en själv förresten..

Postad
Hehe tror att det var jag som skrev det om att gå ner i nivå, gjorde så en period, lirade NL10 bara för att hitta självförtroende..

Sajtbyte är en knepig sak oxå, helt plötsligt funkar det på en annan site, men på en annan backar man rakt ut hela tiden..

Prima ja, har spelat många händer där å kan inte riktigt hålla med dig om att det skulle vara lösa spelare där, min erfarenhet var att de var tigtha som satan, men spelade mest fullring och det kanske skiljer sig lite mot 6-max borden..

ah well 18 ! de var som jävulen, att du minns C-64 överhuvudtaget var väl mer Amiga under den tiden kanske.. jaja tänkte grinda lite Ongame innan Wpt på 5'an, kul med dagböcker som spelar samma nivå som en själv förresten..

Aa då var det väl du :mrgreen:. Riktigt bra tips, för om man ändå ska ha otur så kan man lika gärna ha det på en lägre nivå.

Jasså det tycker du inte? Jag har aldrig varit med om så mycket 3 och 4 bets som på Prima. Maniacs hela bunten :-(. Men det är ju även en stor skillnad mellan full ring och SH.

Haha ja man var ju en liten grinder då också :-P. Nice spelar du full ring då eller? Kul att du tycker så :-)

Postad
Aa då var det väl du :mrgreen:. Riktigt bra tips, för om man ändå ska ha otur så kan man lika gärna ha det på en lägre nivå.

Jasså det tycker du inte? Jag har aldrig varit med om så mycket 3 och 4 bets som på Prima. Maniacs hela bunten :-(. Men det är ju även en stor skillnad mellan full ring och SH.

Haha ja man var ju en liten grinder då också :-P. Nice spelar du full ring då eller? Kul att du tycker så :-)

Spelade enbart fullring fram till i sommras då jag kände att ja tröttna lite,

så testade 5-max på SvS lite mer seriöst, å det har jag inte direkt ångrat.

FR blir lite lätt robotaktigt tycker jag.

Postad
Spelade enbart fullring fram till i sommras då jag kände att ja tröttna lite,

så testade 5-max på SvS lite mer seriöst, å det har jag inte direkt ångrat.

FR blir lite lätt robotaktigt tycker jag.

Nice! Vilka blinds?

Ja verkligen, absolut inget för mig. Varken det eller Limit poker(även ifall jag spelat en hand High Stakes Limit poker :-P)

Postad

Oj oj oj oj nu är jag lagom tiltad.

Spelade en 6K garre dä jag slutade på 58e plats(8 platser från ITM). Har en stack som KAN klara sig ITM men men.. bordet jag satt på var alla lite vilda och limpade hejvilt. Får :Ah::Qh: och UTG limpar, jag ställer i ganska sen position då jag inte kan raise då jag bara har typ 6-7BB kvar(om inte mindre).. han skriver i chatten "GL" och synar med pocket rockets. Floppen är parad & regnbåge så ingen chans där.

Spelar även 13.5K garre på Full Tilt där jag har 2650 med blinds på 50/100. Avrage ligger på 3500 så helt off är man inte. Kanske klonkar:mrgreen:

Postad
Nice! Vilka blinds?

Ja verkligen, absolut inget för mig. Varken det eller Limit poker(även ifall jag spelat en hand High Stakes Limit poker :-P)

Haha gjorde nåt liknande, satt å nötte 1.20$ såna där 45 spelares turneringar på Stars till jag hade en 100$.

Hade nyss börjat spela poker så du kan ju tänka dig vilken jävulsk mängd jag var tvungen att nöta för att få ihop dem 100$.

Aja fick nåt erbjudande om en bonus på Party hade hört om hur bra allting var där, så ut med dom surt inspelade pengarna och in på party, helt vilsen i lobbyn och på borden, sätter mig på ett cashgame bord som jag trodde var NL10 eller NL25, kommer inte riktigt ihåg.

Iaf så plockar jag upp AA direkt första handen, Sweet tänker jag börjar leta slidern för å raisa, märker att jag sitter på ett fixedlimit bord!, suck första gången jag spelar det då, blir cappat hela vägen å mina AA står naturligtvis inte och de 100$ rök på 1 hand :lol: ..

aja sånt som händer, spelar fortfarande mikro NL50 på Ongame och 1/2 5 max på SvS, tänkte ligga lågt där en stund tills jag får bort den där negativa känslan jag får i kroppen så fort jag öppnar klienthelvetet..

Postad
Haha gjorde nåt liknande, satt å nötte 1.20$ såna där 45 spelares turneringar på Stars till jag hade en 100$.

Hade nyss börjat spela poker så du kan ju tänka dig vilken jävulsk mängd jag var tvungen att nöta för att få ihop dem 100$.

Aja fick nåt erbjudande om en bonus på Party hade hört om hur bra allting var där, så ut med dom surt inspelade pengarna och in på party, helt vilsen i lobbyn och på borden, sätter mig på ett cashgame bord som jag trodde var NL10 eller NL25, kommer inte riktigt ihåg.

Iaf så plockar jag upp AA direkt första handen, Sweet tänker jag börjar leta slidern för å raisa, märker att jag sitter på ett fixedlimit bord!, suck första gången jag spelar det då, blir cappat hela vägen å mina AA står naturligtvis inte och de 100$ rök på 1 hand :lol: ..

aja sånt som händer, spelar fortfarande mikro NL50 på Ongame och 1/2 5 max på SvS, tänkte ligga lågt där en stund tills jag får bort den där negativa känslan jag får i kroppen så fort jag öppnar klienthelvetet..

Haha lol känner igen mig i det. Min första interpokerupplevelse var på Svenskaspel. Då talar jag om "riktiga" insatta pengar och inte free rolls. Sätter mig bara på ett bord och får pockets. Höjer och får en syn. Floppar fyrtal som jag såklart får minimalt betalt för :-P

Nice, hoppas att du grindar bort den! Det vänder nog snart ska du se:mrgreen:

---

Tappade nyss 1K på Full Tilt turren, höjer med KQ och får en syn. Floppen är låg och jag CB, han syn och jag blir tvungen att ge upp handen på turn. Får hoppas på lycka :(. hade avrage, nu är man 1K under avrage

Edit: Drog in en fin bluff nyss som jag kompletterade med en semi-bluff. Nu 400 marker mer än avrage. Mot finalbordet lol

Postad
Haha lol känner igen mig i det. Min första interpokerupplevelse var på Svenskaspel. Då talar jag om "riktiga" insatta pengar och inte free rolls. Sätter mig bara på ett bord och får pockets. Höjer och får en syn. Floppar fyrtal som jag såklart får minimalt betalt för :-P

Nice, hoppas att du grindar bort den! Det vänder nog snart ska du se:mrgreen:

---

Tappade nyss 1K på Full Tilt turren, höjer med KQ och får en syn. Floppen är låg och jag CB, han syn och jag blir tvungen att ge upp handen på turn. Får hoppas på lycka :(. hade avrage, nu är man 1K under avrage

jamen det är lugnt, lite mer svängningar på svenska bara, det dras ju på allt förbannat där så det blir lite högre vågor då så att säga..

Men orkar inte riktigt med det nu så lirar ongame istället, bra kväll där nu på det lilla ja spelat, 400 händer å 130$ upp alltid nått.

Kör hårt på turren å hoppas du klonkar blir sofflägen för mig nu..

Postad
jamen det är lugnt, lite mer svängningar på svenska bara, det dras ju på allt förbannat där så det blir lite högre vågor då så att säga..

Men orkar inte riktigt med det nu så lirar ongame istället, bra kväll där nu på det lilla ja spelat, 400 händer å 130$ upp alltid nått.

Kör hårt på turren å hoppas du klonkar blir sofflägen för mig nu..

ty. Gl du med!

Postad

MEN VAFAN

Gör jag något fel? Alla limpar och jag ställer med pockets. Snälla kolla vad han synar med:evil:. Om det är är något fel med mitt spel säg till. Spelar bra idag efter att ha sett cardrunners videon, är aggressivare och har lyckats sno mycket blinds. Tyvärr fick jag sjukaste 7-2 och J-5 ruschen där jag tappade marker 4-5 rundor.

Full Tilt Poker Game #4145275395: $13,500 Guarantee (30928308), Table 21 - 150/300 Ante 25 - No Limit Hold'em - 20:06:38 ET - 2007/11/11

Seat 1: gametime22 (2,665)

Seat 2: Matteo02 (12,055)

Seat 3: harley 881 (10,032)

Seat 4: Bubber19 (7,760)

Seat 5: PattyyBlouin (9,211)

Seat 6: GREEKANT (11,475)

Seat 7: BIG SINEP (5,555)

Seat 8: bozo1a (3,315)

Seat 9: fiquetranquilo (2,769)

gametime22 antes 25

Matteo02 antes 25

harley 881 antes 25

Bubber19 antes 25

PattyyBlouin antes 25

GREEKANT antes 25

BIG SINEP antes 25

bozo1a antes 25

fiquetranquilo antes 25

bozo1a posts the small blind of 150

fiquetranquilo posts the big blind of 300

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo 9 of Clubs9 of Hearts

gametime22 folds

Matteo02 folds

harley 881 calls 300

Bubber19 calls 300

PattyyBlouin folds

GREEKANT has 15 seconds left to act

GREEKANT folds

BIG SINEP folds

bozo1a folds

fiquetranquilo raises to 2,744, and is all in

harley 881 calls 2,444

Bubber19 has 15 seconds left to act

Bubber19 folds

fiquetranquilo shows 9 of Clubs9 of Hearts

harley 881 shows Ace of Clubs9 of Diamonds

*** FLOP *** Queen of SpadesAce of Spades3 of Hearts

*** TURN *** Queen of SpadesAce of Spades3 of Hearts3 of Spades

*** RIVER *** Queen of SpadesAce of Spades3 of Hearts3 of SpadesQueen of Diamonds

fiquetranquilo shows two pair, Queens and Nines

harley 881 shows two pair, Aces and Queens

harley 881 wins the pot (6,163) with two pair, Aces and Queens

fiquetranquilo stands up

Postad
MEN VAFAN

Gör jag något fel? Alla limpar och jag ställer med pockets. Snälla kolla vad han synar med:evil:. Om det är är något fel med mitt spel säg till. Spelar bra idag efter att ha sett cardrunners videon, är aggressivare och har lyckats sno mycket blinds. Tyvärr fick jag sjukaste 7-2 och J-5 ruschen där jag tappade marker 4-5 rundor.

Klart du inte gör fel här. Du har 9xBB och hittar 99 med två limpare. Du ställer och får syn av en tomte. Thats life :-(

Postad
Klart du inte gör fel här. Du har 9xBB och hittar 99 med två limpare. Du ställer och får syn av en tomte. Thats life :-(

Jepp, man älskar dem när de stackas av och hatar dem när de stackar av en :roll:

Förövrigt så blev det en intressant 1-1.30H session där jag plussar 90 dollar. Det gick riktigt bra och mitt spel har verkligen förändrats. Jag har börjat hitta formen och allt stämmer igen. Jag läser folk mycket bättre, mina value-bets har förbättrats och jag är inte lika rädd som förut. Prima tiden förstörde verkligen mitt spel och jag kommer ALDRIG mer att spela där. Jag bryr mig inte om jag får 100% rakeback och en otrolig superbonus, det var en engångsgrej som aldrig kommer att upprepas.

Förhoppningvis så fortsätter plussandet på Full Tilt.

Jag kommer nog att "införa" tillbaka den gamla "resultat-metoden" där jag skrev antal timmar som jag spelat osv.

Postad

Ändrar det jag skrev i början att idag skull bli en MTT dag. Spelade 9K garre och kände inte att suget fanns där. Jag hade donkat till mig en bra stack och sen tröttnade jag och synade en höjning med :9d::4d:. Flopp :Jd:Qd::5c:. Jag ställer in och raisarn insta syn med pocket damer. Turn :Kd: och river kneckt såklart. Inte så att jag förtjänade den potten, men fan da. Hade jag vunnit den hade jag tagit turneringen seriöst. Sen åkte jag ut med TT mot JJ mot samma person.

Lite trött på turneringar för att vara ärlig. Har en token till en turnering där man kan vinna en "dröm vacation". Bland 300-400 pers så måste man vinna ALLT för att vinna första priset. Orkar inte med en till EPT freeroll snubbla vid mållinjen så jag kommer gå all in varje hand.

Ska hålla mig till CG istället. Mycket roligare & effektivare.

Känner mig inte så sugen på turneringar då jag stör mig SJUKT MYCKET på de som tar chiplead direkt med 9-10K. Jag är så jävla trött på att hela tiden ligga på 10BB och sen snubblade min väg in i final bordet. För en gångsskull vill jag gå in en finalbord med en bra stack. Och för en gångsskull vinna över 1K i prispott. Förbannade Card Runners videos har inga videos där de spelar början av en turnering. Men men, antar att de som blivit bra på turneringar inte behövt pugga så mycket om det.. får väl ta och tänka ut något själv.

Edit: Whine whine, hellre i dagboken än i "verkligheten".

Edit 2: Spelade 6K garre och hamnde på ett drömbord med en massa fiskar som först limpade sen synade all ins med KQ,KQ och K10. Tyvärr fick jag två händer under de 1.30H som jag spelade. QQ och JJ, varav jag vann 900 marker med QQ. JJ ingen action roligt nog. Sedan fick jag inte en enda hand och blindades nästan ut. Hade runt 5BB kvar när två pers har raisat min stack, jag har 66 och vill syna men foldar då jag är knappen och har tid att hitta en bättre hand. Flopp 6-Q-Q och jag hade tredubblat. Efter det kändes allt och nere på 2BB så ställde jag till slut med K10, ingen ide att ens försöka ta sig tillbaka. Är illamående av turneringar nu, ska inte spela en turnering till tills jag läst Harrington on Holdem volym 1&2. Hatar att förlora, finns inget värre & äckligare.

Postad

Session 1 - Cash game

Datum: 12e November-07

Blinds: NL50

Start- och sluttid: ??????????

Antal H: 1-1.30H

Antal bord: 6

Resultat: 100 dollar plus

Bankrulle:

Full Tilt: 1106.50

Pokerstars: 35.35

Titanpoker: 585.00

Tellpoker rakeback: 20

Full tilt bonus($20 i taget): 14.37/20

Totalt: 1761.22

Tog ingen tid på start- och sluttid men det slutade på ungefär en och en halvtimma. Spelade en bra session som kunde ha blivit mycket bättre om jag lagt egot åt sidan. Jag började sessionen underbart där jag plussar 100 dollar direkt, spelar stabilt och mixar mitt spel hela tiden. Sedan kommer en hand som förstör mig[Hand 1], inte på grund av resultaten, utan jag visste 100% att jag var slagen, ändå så går jag så långt med handen.

Annars så har jag spelat riktigt bra och har hunnit hitta svagheter hos "grindersen" på NL50. Utnyttjade mina reads bra men har en liten svaghet/starkhet. Jag gamblar för mycket med shortisar :-(. Jag synar en all in utan tvekan om jag vet att jag har två levande kort. Och då snackar vi shortisar med t.ex 8-10 dollar om inte mindre. Har gått plus på det än så länge då de ställer med låga pockets och skit, men men en dag kommer de sitta på stål.

Hand 1

Kommentar:

Fan hittar inte handen :cry:.

Men jag börjar raise med :Ad::Qd: och bordet kommer 8-8-A. Alla check jag check med. Nästa kort kommer x, nu inledder jag bettandet och en bredvd mig re raise, han har gjort det här spelet förut och rätt move vore fold för jag fick bara en såndär han har slowspelat sin triss/kåk-känsla. Men jag vill visa honom att jag kan göra en bra syn och synar. river kommer en vidrig åtta och jag vet at jag är slagen, jag bett 20 och han ställer in med yttligare 17. Jag syn och han visar A-8. Vidrigt spelat av mig.

Hand 2

Kommentar: C/B? Nej nej, jag fick en sån där "instinkt känsla" som jag brukar få och tyckte att check var rätt move här då jag var först ut. Jag gör en standard bett och får två syn här. Så vitt jag vet kan någon sitta på pocket 6 eller 8. Även ifall Laser inleder bettandet så tycker jag inte att det säger mig något, jag har checkat vilket kan tyda på allt ifrån pockets som är rädd för Q till en missad hand(min image på det här bordet är LAG). Så han tänker nog att han kan betta ut här då han sitter i mitten av oss och ta reda på vart han ligger, så han får en syn av xmuff vilket skrämmer mig. Jag vet att han sitter på något som är värt att bara syna. Men de ger mig odds så jag synar. Nästa kort kommer en kneckt och nu checkar Laser, förväntat. xmuff slänger ut en stor bet på 13 dollar, han har inte råd att checka någon mer känns det som. Det ligger färg & stegedrag ute, så skyddar han sin triss eller två par? Eller satte han nyss två par med Q-J? Nej det är inte trovärdigt men jag tar en syn ifall det kommer ett A, 6 eller 8 så leder jag mot hans QJ. Otroligt nog donkar jag A på river och insta ställer. Det här spelet har jag gjort tidigare och en shortis foldade så han kanske trodde jag var ute efter en steal. Men han gör en RIKTIGT tveksam syn vilket gör att jag inte tycker synd om honom.

Full Tilt Poker Game #4161892132: Table Sherwood (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 10:20:48 ET - 2007/11/13

Seat 1: LaserPEWPEW ($72.55)

Seat 2: goSuckout ($48.25)

Seat 3: xmuffdiverx ($50.75)

Seat 4: TheXC ($82.45)

Seat 5: zimmerro ($19.50)

Seat 6: fiquetranquilo ($95.90)

TheXC posts the small blind of $0.25

zimmerro posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo Ace of DiamondsAce of Hearts

LaserPEWPEW calls $1.75

goSuckout folds

xmuffdiverx calls $1.75

TheXC folds

zimmerro folds

*** FLOP *** 6 of Hearts8 of DiamondsQueen of Clubs

fiquetranquilo checks

LaserPEWPEW bets $3.50

xmuffdiverx calls $3.50

fiquetranquilo calls $3.50

*** TURN *** 6 of Hearts8 of DiamondsQueen of ClubsJack of Diamonds

fiquetranquilo checks

LaserPEWPEW checks

xmuffdiverx bets $13

fiquetranquilo calls $13

LaserPEWPEW folds

*** RIVER *** 6 of Hearts8 of DiamondsQueen of ClubsJack of DiamondsAce of Spades

fiquetranquilo bets $77.65, and is all in

xmuffdiverx calls $32.50, and is all in

Uncalled bet of $45.15 returned to fiquetranquilo

*** SHOW DOWN ***

fiquetranquilo shows Ace of DiamondsAce of Hearts three of a kind, Aces

xmuffdiverx mucks

fiquetranquilo wins the pot ($104.50) with three of a kind, Aces

xmuffdiverx is sitting out, mucked 6 of Clubs8 of Clubs - two pair, Eights and Sixes

Hand 3

Kommentar: Jag re raisar honom ganska hårt och han tänker länge innan han bara flat synar. Floppar ger mig gutshot och jag vet att han är lite sådär halvt weak-nitig. Så jag ställer direkt med tanken att han kommer fold om han inte sitter på kneckt eller tian. Men då har jag ändå 4 outs med damerna för att träffa nötstegen. Han tänker ett tag innan han foldar. Jag skriver i chatten; "QQ?". Han svara med "yea.. now you gotta say that was a good laydown". Jag tror faktiskt på honom att han hade Q. Vilket ger mig lite mer outs att donka bort honom :-P

Full Tilt Poker Game #4161620095: Table Kishner (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 9:24:18 ET - 2007/11/13

Seat 1: Xadu ($54.25)

Seat 2: fiquetranquilo ($48.95)

Seat 3: dissie ($106.85)

Seat 4: Imagineer ($49.70), is sitting out

Seat 5: kinttunen ($51.25)

Seat 6: givemedream ($54.30)

givemedream posts the small blind of $0.25

Xadu posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fiquetranquilo King of DiamondsAce of Spades

dissie folds

kinttunen raises to $6

givemedream folds

Xadu folds

fiquetranquilo raises to $18.75

kinttunen has 15 seconds left to act

kinttunen calls $12.75

*** FLOP *** Jack of Spades10 of Diamonds7 of Clubs

fiquetranquilo bets $30.20, and is all in

kinttunen has 15 seconds left to act

kinttunen has requested TIME

kinttunen folds

Uncalled bet of $30.20 returned to fiquetranquilo

fiquetranquilo mucks

fiquetranquilo wins the pot ($36.35)

kinttunen adds $17.50

Recensionen på Full Tilt kommer strax

Postad

Full Tilt Poker recension

Eftersom att jag bara har spelat på NL50 så utgår jag ifrån den nivån.

Moståndet

Ibland stöter man på samma motstånd om och om igen, men än så länge har jag inte haft problem med deras grinders. Spelet i överlag är väldigt likt Pokerstars och min allmänna uppfattning av motståndet är att de är villiga att ta större risker tack vare att korten vänds direkt. Annars så spelar vissa spelare VÄLDIGT uppenbart vilket underlättar för de som upptäcker tells&rutiner.

Klienten

Stilren. Lätt att hitta allt. Borden är riktigt snygga och ifall standard mini-view inte räcker till så är det bara att minska borden ännu mer. Bra för oss som multi-tablar.

Trafiken

Full Tilt poker. Tror inte jag behöver skriva något mer :-P.

Däremot så är det svårt att tomma bord eller köer under 3 pers sent på kvällen då Amerikanarna vaknar till och härjar på NL50 borden. Vill man ha full värde så sätter man sig vid borden vid 22-23 tiden och väntar in dem.

Turneringar

Riktigt bra turneringar men i princip omöjligt att någon av dem har övervärde. Finns väldigt bra garantiturneringar för rimliga priser. Än så länge har jag bara spelat en turnering och blindstrukturen var ganska långsam vilket gör att man kan folda i en timma utan känna av något speciellt.

Bonus:

100% upp till $600 dollar.

Bananförsäljningen ligger på 27% men då måste man signa genom en annan sida, så ni får mejla mig om det. Men om ni signar från pokerforum så får ni två gratis grejer vilket även det är bra.

Betyg: 9 av 10.

ENDA negativa med sidan är att man inte kan ta ut pengar DIREKT till visa. Annars är den perfekt och jag ser absolut ingen anledning till varför man ska spela på andra sidor. FT har allt; High stakes, fulla bord oavsett tid, bra bonus & bananförsäljning, bra turneringar och klienten är stilren.

• Skapa nytt...