Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?


Pastafazool

Recommended Posts

Hallå där... nu har du iaf en läsare till... ser bra ut, håll hårt i slantarna!

 

Tack tack :-)

 

 

Mera uppdateringar, love it.

 

Tack så mycket, sånna här posts som gör att man inte tappar motivationen till att skriva :-D

 

 

 

 

Det blir tyvärr inte så mycket grind idag då jag måste åka hem till min moster med familjen. Det kan eventuellt bli det senare på kvällen, men vettefan hur pigg man kommer vara. Satt uppe till sex tiden och kollade på UFC-galan och imorgon måste man vakna runt nio tiden.

 

Så jag kommer istället att utöka grindtimmarna och köra på lite hårdare nu. Jag måste börja vänja mig vid flera timmars sessioner inför noiqpoker då jag hela första månaden är fast på level 1 :-(. Blir ett jäkla grind kan jag säga.

 

Måste springa iväg nu. Tack för era kommentarer, skönt att folk läser dagboken. :mrgreen:8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack tack :-)

 

 

 

 

Tack så mycket, sånna här posts som gör att man inte tappar motivationen till att skriva :-D

 

 

 

 

Det blir tyvärr inte så mycket grind idag då jag måste åka hem till min moster med familjen. Det kan eventuellt bli det senare på kvällen, men vettefan hur pigg man kommer vara. Satt uppe till sex tiden och kollade på UFC-galan och imorgon måste man vakna runt nio tiden.

 

Så jag kommer istället att utöka grindtimmarna och köra på lite hårdare nu. Jag måste börja vänja mig vid flera timmars sessioner inför noiqpoker då jag hela första månaden är fast på level 1 :-(. Blir ett jäkla grind kan jag säga.

 

Måste springa iväg nu. Tack för era kommentarer, skönt att folk läser dagboken. :mrgreen:8-)

hoho jag gjorde detsamma fast till 7 på morgonen, sen blev jag typ väckt varje timme fram till 12 av diverse skäl!. Fett seg har man varit hela dagen.

Sen hela helgen har det varit alkohol involverat, blöö inatt blire dock kaffe/grind =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho jag gjorde detsamma fast till 7 på morgonen, sen blev jag typ väckt varje timme fram till 12 av diverse skäl!. Fett seg har man varit hela dagen.

Sen hela helgen har det varit alkohol involverat, blöö inatt blire dock kaffe/grind =)

 

Silva vs. Franklin. Säger bara omg vilken utklassning. Jag var redo att satsa allt jag hade på Silva när jag såg hur självsäker han var innan matchen. Han lekte fan ut Franklin. Det var verkligen sick :-P

 

Aj fyfan, sånna dagar är inte roliga. Men du får grinda så mycket du kan nu när du inte jobbar. Samma här. För så fort man får jobb så blir det ju färre grindtimmar, så bäst att utnyttja tiden nu när man har det.

 

 

 

Det kommer att bli en liten grind sessionen snart och jag hoppas att det blir minst ett inköp uppåt. Det viktigaste just nu är att jag fokuserar på spelet då jag hela tiden vill förbättras.

 

Jag har märkt en positiv förändring med mig sedan jag tiltade bort en stor summa på sunday million kval. Nu för tiden känns en förlust. Förut kunde jag säga; "Hmm har jag bara TPTK mot en riktigt tight spelare på en torr flopp där han lätt kan ha floppat set? Ähh fuck it, jag har ändå flera inköp kvar, jag slänger in hela degen". Idag analyserar jag spelet mycket bättre och varje dollar känns. För just nu är jag i en uppbyggnadsfas, min bankrulle är mina verktyg. Utan dem kommer jag ingenstans, så om jag tappar bort min hammare, då känns det verkligen. Och jag gör ju klart allt för att hitta den, i Poker då att vinna tillbaka pengarna på att spela bra.

 

Jag har gått igenom många sparade händer med en polare som spelare på heltid och fick riktigt bra respons. Först av allt så vet jag själv att jag spelar Weak tight på NL25. Det är på grund av att jag får betalt för mina händer oavsett hur jag spelar. Alla spelare på bordet vet att jag kan raise pre, sätter jag inte mitt kort så foldar jag direkt. Ändå betalar de av mig när jag raise eller re-raise dem. Men han sa att jag ändå måste C/B efter flopp då det är det enda sättet jag kan utveckla mitt spel.

Sedan har vi även mina flopp-bets som är alldeles för små. Jag har märkt i samtliga HH att jag betar runt 1.25 in i en 2.25-2.75 pott. Det här är alldeles för lite och ger folk odds att syna. Så jag ska höja min raise till pott-bet direkt.

Sedan att jag ibland spelar drag ur position. Min polare, som nu även fungerar som coach har rätt. Draghänder är så svårspelade ur position att det inte är värt att spela dem. Har man stege/färgdrag så ger man ju bort sin hand av att checka postflop. Bettar du ut och han träffat något bra och re-raise då måste man nästan slänga in allt för att få se de två andra korten. Därför så kommer jag att begränsa antal händer jag raisar med.

 

Så under dagens session ska jag tänka på de här grejerna och förhoppningsvis blir det en positivt förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silva vs. Franklin. Säger bara omg vilken utklassning. Jag var redo att satsa allt jag hade på Silva när jag såg hur självsäker han var innan matchen. Han lekte fan ut Franklin. Det var verkligen sick :-P

 

Aj fyfan, sånna dagar är inte roliga. Men du får grinda så mycket du kan nu när du inte jobbar. Samma här. För så fort man får jobb så blir det ju färre grindtimmar, så bäst att utnyttja tiden nu när man har det.

 

 

 

Det kommer att bli en liten grind sessionen snart och jag hoppas att det blir minst ett inköp uppåt. Det viktigaste just nu är att jag fokuserar på spelet då jag hela tiden vill förbättras.

 

Jag har märkt en positiv förändring med mig sedan jag tiltade bort en stor summa på sunday million kval. Nu för tiden känns en förlust. Förut kunde jag säga; "Hmm har jag bara TPTK mot en riktigt tight spelare på en torr flopp där han lätt kan ha floppat set? Ähh fuck it, jag har ändå flera inköp kvar, jag slänger in hela degen". Idag analyserar jag spelet mycket bättre och varje dollar känns. För just nu är jag i en uppbyggnadsfas, min bankrulle är mina verktyg. Utan dem kommer jag ingenstans, så om jag tappar bort min hammare, då känns det verkligen. Och jag gör ju klart allt för att hitta den, i Poker då att vinna tillbaka pengarna på att spela bra.

 

Jag har gått igenom många sparade händer med en polare som spelare på heltid och fick riktigt bra respons. Först av allt så vet jag själv att jag spelar Weak tight på NL25. Det är på grund av att jag får betalt för mina händer oavsett hur jag spelar. Alla spelare på bordet vet att jag kan raise pre, sätter jag inte mitt kort så foldar jag direkt. Ändå betalar de av mig när jag raise eller re-raise dem. Men han sa att jag ändå måste C/B efter flopp då det är det enda sättet jag kan utveckla mitt spel.

Sedan har vi även mina flopp-bets som är alldeles för små. Jag har märkt i samtliga HH att jag betar runt 1.25 in i en 2.25-2.75 pott. Det här är alldeles för lite och ger folk odds att syna. Så jag ska höja min raise till pott-bet direkt.

Sedan att jag ibland spelar drag ur position. Min polare, som nu även fungerar som coach har rätt. Draghänder är så svårspelade ur position att det inte är värt att spela dem. Har man stege/färgdrag så ger man ju bort sin hand av att checka postflop. Bettar du ut och han träffat något bra och re-raise då måste man nästan slänga in allt för att få se de två andra korten. Därför så kommer jag att begränsa antal händer jag raisar med.

 

Så under dagens session ska jag tänka på de här grejerna och förhoppningsvis blir det en positivt förändring.

Både andersson & Franklin verkar vara riktigt sköna sympatiska grabbar. Lite synd dock att Franklin losade på hemmaplan, skulle varit kul med en tredje rematch. han kanske drar sig ut totalt. han dominerade ju innan Andersson kom.

 

Såg att nästa top match som jag redan längtar efter, kommer se är i december och förhoppningvis sänder tv4sport den också live. Det är Matt Hughes vs Serra(kommer inte ihåg vad han heter i efternamn)

Denna match ser ju väldigt lik Andersson vs Franklin förutom att Matt Hughes har domminerat hela UFC, samt att det var inte serra som tog hans bälte utan en annan snubbe som serra sen slog.

Jag hoppas självklart Matt vinner matchen då han är så GRYMT jävla bra.

du kanske vet vem jag menar? detta borde vara lite lätt ot =P

 

Tillbaka till poker snacket

 

Låter riktigt nice med någon duktig spelare som coach, skulle man själv vilja ha. Det du skrev om att beta alldels för lite post-flopp är riktigt farligt då som ni konstaterat så ger du pot odds för syn. Dock skriver du att du ska ta pot bet direkt på flopp, jag brukar ligga emellan 75-100% av potten post flopp, detta pga av att det ska vara svårt att skilja emellan drag/nöt/bluff/informations bet. Det är iofs inget ovanligt utan snarare standard med bet på 80% av potten. Oftast vinner man den där. Man ska ju försvara sina bra händer. Drag ur position har ju dock implied odds vilket är riktigt trevligt. Jag har antagligen en helt annan spelstil än du då jag lirar en mix emellan LAG/TAG spel, då det gäller att hitta den bästa balansen för att motståndarna ska se dig som "fisk" och ge dig betalt när du väll har en bra hand. Dock så ger LAG spel till väldigt bra implied odds vilket också är ett trevligt plus till detta.

 

Nu är inte jag heller någon high-roller/poker proffs men jag gillar den spelstilen även fast folk kan se det som fiskigt och framför allt växlar jag rätt mkt emellan dessa stilar och så tjänar jag helt okej med pengar på det =).

 

Spelade själv en session idag, blev 2 bord cashgame och 1 wild west bord. kom inte i pengarna på wild west bordet men tjänade dock väldigt fint på cashgamet.

 

Oj detta blev ett långt inlägg och klockan börjar bli mycket, hehe så vi säger väll stopp här. Kommentera gärna om du inte håller med något eller om något låter väldigt fiskit =)

 

thats all for now! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil: :evil: JÄVLA FITTA

 

Jag satte img nyss ner på 50/100 fixed fr skojsskull. Vad händer? JAG POSTAR FUCKIGN BB 50 DOLLAR:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

VAD FAN JÄVLA HORA. FYFAN VAD SUR JAG BLIR. ALLTSÅ VAFAN JAG SKULLE BARA SITTA NER OCH DRIVA LITE MED FOLKET DÄR SÅ POSTAR JAG BB. WTF ÄR DET SÅ FÖR? ALLTSÅ DEN SAK JU FÖR FAN I HELVETES JÄVLA FITTHÅLLA FRÅGA EN: POST BB? ELLEER HAR JAG FEL? JÄVLA HRSKIT. FY I EHLVETADFSADFASFDASFASFSAFSAFSAFASFSAFSAFSAFSAFSAFASFASDFASDFADSFSADFASDFSADFSADFSAFSAF

 

FYFAN VAD IRRETERANDE.

 

alltså jag vet inte varför det är såhär. varför ska jag behöva kämpa som en jävla fitthora för att nå mitt mål? 250 dollar nu när det egentligen ska vara 200 dollar... alltså jag har ingen annan att skylla än mig själv men vafan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello Shahin, Thank you for your mail. The table you sat at is a fast table. At the fast tables the blinds areposted automatically. As you sit down at a fast table there is a promptinforming you that it's a fast table and that the blinds will be postedautomatically. So when you pushed the "sit in" button the blinds were postedautomatically as they were supposed to, and there is no "post bb" pop up. Even though PokerStars does not accept responsibility for this kind of problems, which is beyond our control, we have decided to place $50 intoyour PokerStars account as a one-time good will token. You may consider this a gift from your friends at PokerStars. As a future note, please do not sit at tables if you are not supposed toplay in them. Note - PokerStars offer Swedish support from 8:00-17:00 everyday of the week. Please let us know if we can be of further assistance. Regards, Karl RPokerStars Support Team
'

 

I love Pokerstars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Cash game

Datum: 22a oktober

Blinds: NL10000

Start- och sluttid: 10:56 - 10:56

Antal H: 10 sekunder

Resultat: -50 dollar

Kommentar: Gick upp till fixed limit som ett skämt. Sen såg jag att en blinds postades och jag tog det här så jävla hårt att jag helt seröst funderade på att ta ut pengarn redan nu.

 

Sen skickar Pokerstars ett brev där de skriver att de trots att det var mitt eget fel så kommer de att skicka över 50 dollar som en present :-P GG Stars!

 

+ 50

 

Alltså +-0 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 - Turneringar

Namn: 180 manna MTT

Prispott: 1980 dollar

Buy in: 10+1

Antal med: 180

Placering: 1

Antal H: 1.38H

Resultat: + 584 dollar

 

Finns väl inte så mycket att säga egentligen. Jag spelade stabil Poker turneringen igenom och klonkade såklart i Final table. Var riktigt shortstackad och hittade 72S på BB. En person höjer och jag synar vilket blir min all in. Sätter sjuan på flopp och vinner den. Sen spelar jag bra, allt tack vare de SitNgos som jag spelat. Visste exaktvilka händer jag skulle höja & folda med. Sedan så synade jag en stor bluff med par i TREOR! vilket boostade mig. Sen när vi var tre kvar ställde jag med A-7 och fick syn av QQ. Satte A på river och heads up. Där jag första handen får 8-8 och ställer direkt. Han BLIXT SYNAR med Q-J och mina kort håller.

 

Det här blir alltså min första turneringsvinst någonsin. Trots att jag tjänat in över 3-4K på turneringar så blir det här min första VINST.

 

-----

 

Session 3 - Turneringar

Namn: $11+R NLHE [$10,000 guaranteed!]

Prispott: 20,670 dollar

Buy in 10+1 dollar (Addon/rebuy: 10 dollar)

Antal med: 590

Placering: 238

Antal H: 1.47H

Resultat: $22 dollar

 

Hade en respektabel stack långt efter pausen men ska gå till centrum med min mamma och våran hund. + Efter turreklonken så orkade jag egentligen inet spela så jag försökte mig på en ganska dum bluff och sedan åkte jag ut med 7-2. Kunde ha gått långt, men spelade riktigt dumt de två sista händerna. Spelade annars bra i den här turneringen. Fick t.ex mina AA knäckta av KJ men gick bra och jag klarade mig med min egna stack en bra bit, kan lika gärna ha tagit mig ITM men inget jag tänker på just nu för tillfället8-) :mrgreen::-D

 

Rulle: $1,361 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fin gest av pokerstars då dem har helt rätt att det är spelarnas eget ansvar när dem sätter sig ner.

 

Två tummar upp åt pokerstars =), ger ju ett väldigt bra intryck till spelare!

hehe :D läste du inte mitt mega långa inlägg (var ju stolt) :P

 

EDIT------------------------------------------

 

GRATTIS TILL TURRE VINSTEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fin gest av pokerstars då dem har helt rätt att det är spelarnas eget ansvar när dem sätter sig ner.

 

Två tummar upp åt pokerstars =), ger ju ett väldigt bra intryck till spelare!

hehe :D läste du inte mitt mega långa inlägg (var ju stolt) :P

 

EDIT------------------------------------------

 

GRATTIS TILL TURRE VINSTEN!

 

Som fan. Nu känns det ju nästan som att man vill stanna kvar ett tag till. Jag menar, 50 dollar är ju ingenting. Men för oss som spelar på NL25 är det två inköp. Och det var liksom mitt fel, det stod tydligen även på bordsinformationen att den postade blinds direkt. Ändå skickar de över 50 dollar. Det är en grymt fin gest och jag måste tänka över mitt beslut.

 

Tack så mycket:D!! Får hoppas att det är en av flera.

 

Jo läste den och ska svara här:-D:

 

Ja det var verkligen synd. Man såg ju hur Franklin höll igen, tårar i stackarens ögon. Anderson slaktade verkligen honom, skämde ut honom t.ex när han på ett skämtsamt sätt blockade ALLA hans slag.

 

Sedan till Pokern: Det är enligt mig rätt spelstil. Man ska ju variera spelet hela tiden så att man inte blir förutsägbar. Innan jag blev av med rullen under sommaren så spelade jag mycket högre upp och det var då jag insåg att "TAG" inte fungerade. Det var först när jag bytte min spelstil till LAG som jag helt plötsligt började tjäna pengar. Sedan såg man ju hur bättre spelare spelade allt möjligt och jag kommer ihåg att en av mina största potter är med 72suited. Visst det är överdrivet och tar LAG till en helt ny nivå, men jag måste medge att jag hade stor flyt när jag floppade två par och rivrade kåk.

 

Vilka blinds spelar du på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till turneringsvinsten, härligt!

 

Angående TAG och LAG: Jag håller absolut med dig om att TAG inte fungerar lika bra som för ett par år sedan. Idag är ju hälften av alla spelare TAG... Jag tar ofta en syn preflop med "skräpkort" om man räknar med att kunna få bra betalt vid en träff, men man måste ju samtidigt vara beredd att slänga handen på floppen. Om man sitter och multitablar 8-9 bord däremot så är TAG att föredra.

 

Lycka till framöver vad du än beslutar dig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till turneringsvinsten, härligt!

 

Angående TAG och LAG: Jag håller absolut med dig om att TAG inte fungerar lika bra som för ett par år sedan. Idag är ju hälften av alla spelare TAG... Jag tar ofta en syn preflop med "skräpkort" om man räknar med att kunna få bra betalt vid en träff, men man måste ju samtidigt vara beredd att slänga handen på floppen. Om man sitter och multitablar 8-9 bord däremot så är TAG att föredra.

 

Lycka till framöver vad du än beslutar dig för.

 

Tack så mycket:D!

 

Ja verkligen. Alltså så länge man är redo att kasta sin hand när man vet att man är slagen så kan man calla med "skräpkort". När det gäller multitabling så håller jag med. Där spelar man TAG och struntar i onödiga framtida "komplicerade" situationer. Då snackar jag om drag osv.

 

När det gäller NoIqPoker så ser det ut att bli dem. Men måste bara tänka lite mer på saken. Ett alternativ vore att skicka över 1K dit och ha kvar 300 dollar på Stars. Får se hur jag gör.

Tack så mycket för lyckoönskningen!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fan. Nu känns det ju nästan som att man vill stanna kvar ett tag till. Jag menar, 50 dollar är ju ingenting. Men för oss som spelar på NL25 är det två inköp. Och det var liksom mitt fel, det stod tydligen även på bordsinformationen att den postade blinds direkt. Ändå skickar de över 50 dollar. Det är en grymt fin gest och jag måste tänka över mitt beslut.

 

Tack så mycket:D!! Får hoppas att det är en av flera.

 

Jo läste den och ska svara här:-D:

 

Ja det var verkligen synd. Man såg ju hur Franklin höll igen, tårar i stackarens ögon. Anderson slaktade verkligen honom, skämde ut honom t.ex när han på ett skämtsamt sätt blockade ALLA hans slag.

 

Sedan till Pokern: Det är enligt mig rätt spelstil. Man ska ju variera spelet hela tiden så att man inte blir förutsägbar. Innan jag blev av med rullen under sommaren så spelade jag mycket högre upp och det var då jag insåg att "TAG" inte fungerade. Det var först när jag bytte min spelstil till LAG som jag helt plötsligt började tjäna pengar. Sedan såg man ju hur bättre spelare spelade allt möjligt och jag kommer ihåg att en av mina största potter är med 72suited. Visst det är överdrivet och tar LAG till en helt ny nivå, men jag måste medge att jag hade stor flyt när jag floppade två par och rivrade kåk.

 

Vilka blinds spelar du på nu?

jo precis, mkt implied odds, hur som helst. lycka till med pokern ;D ska själv dra igång en session nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo precis, mkt implied odds, hur som helst. lycka till med pokern ;D ska själv dra igång en session nu.

 

Tack så mycket! Detsamma :). GL

 

Låt 300 vara kvar på PS är bra idé(lira bara turrar med dom 300)

lägg 1k på IQ, testa CashGamet där...

 

med min uträkning, kommer du nog till NL100 i början av dec ( Exkl. Klonkar som kan komma)

 

 

Annars LYCKA TILL

 

Din gamle skolkompis

/Vlado

 

Tjenare Vlado!

 

Grymt att du hittat din väg till forumet. Nu väntar vi på att du öppnar en dagbok :mrgreen:

 

Aa måste fundera vidare angående sidobyten. Kommer garranterat att slänga in 1K på noiq, sen får vi se vad jag gör med resten. Till dess ska jag nosa lite på NL50 och får se hur det slutar.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Cash game

Datum: 22a oktober

Blinds: NL10000

Start- och sluttid: 10:56 - 10:56

Antal H: 10 sekunder

Resultat: -50 dollar

Kommentar: Gick upp till fixed limit som ett skämt. Sen såg jag att en blinds postades och jag tog det här så jävla hårt att jag helt seröst funderade på att ta ut pengarn redan nu.

 

Sen skickar Pokerstars ett brev där de skriver att de trots att det var mitt eget fel så kommer de att skicka över 50 dollar som en present :-P GG Stars!

 

+ 50

 

Alltså +-0 :-)

 

Fattar inte varför du fick tillbaka mörken. Sen undrar jag vad det är för kul i att sätta sig på ett bord med 8BB ? Måste ju bara sett löjligt ut ju.

 

Kan du inte posta snyftbrevet som du skickade till PS =)

Det hade varit skoj !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du fick tillbaka mörken. Sen undrar jag vad det är för kul i att sätta sig på ett bord med 8BB ? Måste ju bara sett löjligt ut ju.

 

Kan du inte posta snyftbrevet som du skickade till PS =)

Det hade varit skoj !!

 

Ja det såg jävligt löjligt ut. Jag gick ju in för skojsskull, sedan när blinden postades och jag försvann ut lika fort som jag satte mig ner. Lol, de måste ha fått sig ett gott skratt.

 

Det var inget snyftbrev; Utan jag skrev att jag var en donk och sa att jag vill ha refund då det borde komma en knapp som säger att man ska posta den. Sen att jag fick refund var ju riktigt schyst av Pokerstars.

 

Men det är sista gången jag gör något så DUMT och IDIOTISK som att sätta mig ner på ett NL10K bord för "skojsskull". Jag kunde lika gärna ha struntat i att skriva det i dagboken, då, som sagt det är en väldigt löjlig, barnslig och skämmig grej. Men just då var jag löjlig, barnslig och skämmig. Så jag satte mig ner, fick ett straff som fick mig att bli såhär-> :shock:. Nu må jag ha fått en refund, men jag lärde mig en läxa; Sluta vara mobbad. Och jag postar det bara så att jag "inte kommer undan", tack för att du skriver ett sånt inlägg. Tro mig, kommer inte göra något så dumt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerhost

 

Det ser ut att bli Pokerhost. De har ju en såndär "Svensk erbjudande" och efter att ha talat med support så känns det som en ganska lätt uppgift.

 

Jag kommer ju att spela 1K bonusen så kraven för att deposit 1K är helt enkelt att ha lirat 10K rejkade händer.

 

Jag frågade supporten vad som räknades som en rejkad hand, och han sa; "Du måste ha fått en hand och rejken måste ligga på över 25C". Förstår ni hur sjukt bra det här är?

 

Enligt PokerOffice så har jag lirat 3442 händer och rejkat totalt 68,5 dollar. Då lirade jag på NL50. Så det blir alltså 274 points på Pokerhost. Jag behöver 10K. Sedan för att räkna ut hur månag händer jag totalt måste lira så tar jag 247 delat i 10K vilket blir; 36.4. Så jag måste lira 125K händer för att lösa 1K bonusen. LOL.

 

Nej men fan det är om jag lirar på NL25. Jag har ju flyttat upp så jag tror att det kommer flyta på lite bättre. Man får ingen rejk under tiden så det blir ju att stenhårt satsa på bonusen.

 

Jag måste SENAST deposit den 31, så jag kommer att kontakta banken idag och fixa allt med Netteller redan idag. Om jag hinner så blir det Pokerhost, om inte så blir det nog noiqpoker.

 

Blir även lite grind idag för att prova på NL50, får hoppas att det flyter på bra. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Cash game

Datum: 24e oktober

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 23:03 - 00:00

Antal H: 57m

Resultat: -7.4

 

 

 

Otroligt nog så började sessionen med att jag var lite nervös. Jag hade lite för mycket respekt för blindsen men kom snabbt igång i liret. Jag började med att plussa genom att vinna en massa småpotter. Sen torskade jag en bra del tack vare ett felspel av mig som kostade runt 15 dollar ungefär. Jag spelade bra igen och följde det som min "coach" sa åt mig att förbättra. Enda undantaget var [Hand1], som egentligen inte var något speciellt. Sedan blev jag ave med 82 dollar på en hand som var så äckligt dåligt spelat att jag skäms[Hand2]. Sedan vann jag även ett helt inköp då jag synar en liten höjning från sb tack vare att halva bordet synade och gav mig odds. Jag floppade trissen och rensade en person med hel stack.

 

Även om jag gick gick minus 7 dollar så är jag riktigt nöjd och säker på att jag kommer börja plussa stadigt.

 

 

Hand 1

Kommentar: På river när jag missar färgen så sätter jag honom på antigen överkort eller att han också missat färgdraget. Så jag bombar stort på river och han foldar.

PokerStars Game #12803508195: Holdem No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/23 - 17:12:44 (ET)

Table Ostara III 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: the_corncob ($53.60 in chips)

Seat 2: giobea ($100.95 in chips)

Seat 3: lord finesse ($14.50 in chips)

Seat 4: ekspertti ($36.20 in chips)

Seat 5: lessharm ($55.25 in chips)

Seat 6: IfoolU ($51.45 in chips)

lord finesse: posts small blind $0.25

ekspertti: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of Spades10 of Spades

lessharm: folds

IfoolU: raises $1.50 to $2

the_corncob: folds

giobea: calls $2

lord finesse: folds

ekspertti: folds

*** FLOP *** 4 of Spades6 of Hearts3 of Spades

IfoolU: bets $3.50

giobea: calls $3.50

*** TURN *** 4 of Spades6 of Hearts3 of Spades2 of Hearts

IfoolU: bets $8

giobea: calls $8

*** RIVER *** 4 of Spades6 of Hearts3 of Spades2 of Hearts4 of Diamonds

IfoolU: bets $18

giobea: folds

IfoolU collected $26.40 from pot

IfoolU: doesnt show hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Turneringar

Namn: $11+R NLHE [$10,000 gurantee]

Prispott: $21,500

Antal med: 565

Placering: typ 340

Antal H: 1.17H

Resultat: -$31

 

 

 

Åkte ut såhär. Dumt men vad ska man göra. Blir turre för 19 dollar till sen är det CG ett bra tag framöver.

PokerStars Game #12815791184: Tournament #64650366, $10+$1 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/10/24 - 09:13:13 (ET)Table '64650366 27' 9-max

Seat #1 is the button

Seat 1: ttwduke (3475 in chips)

Seat 2: olesec (5145 in chips)

Seat 3: IfoolU (7839 in chips)

Seat 4: Masumune (4425 in chips)

Seat 5: jackie22222 (8741 in chips)

Seat 6: Le_Blem1 (675 in chips) is sitting out

Seat 7: samsnadey (9985 in chips)

Seat 8: haggisvendor (29420 in chips)

Seat 9: Combatje (15850 in chips)

olesec: posts small blind 75

IfoolU: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 2 of DiamondsQueen of Spades

Masumune: folds

jackie22222: folds

Le_Blem1: folds

samsnadey: folds

haggisvendor: folds

Combatje: calls 150

ttwduke: folds

olesec: folds

IfoolU: checks

*** FLOP *** Queen of Hearts9 of Spades2 of Hearts

IfoolU: checks

Combatje: bets 150

IfoolU: raises 300 to 450

Combatje: raises 15250 to 15700 and is all-in

IfoolU: calls 7239 and is all-in

IfoolU said, "ouch

"*** TURN *** Queen of Hearts9 of Spades2 of Hearts3 of Hearts

IfoolU said, "bye guys"

*** RIVER *** Queen of Hearts9 of Spades2 of Hearts3 of HeartsQueen of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows 2 of DiamondsQueen of Spades (a full house, Queens full of Deuces)

Combatje: shows Queen of Clubs9 of Clubs (a full house, Queens full of Nines)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1 - Cash game

Datum: 24e oktober

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 18:28 - 19:28

Antal H: 1H

Resultat: -23

 

Spelade helt okej. Ställde in i två väldigt svåra situationer där halva min stack ligger i potten. Blev tvungen att folda två gånger om och dagens session så missade jag i princip allt. Fick inte in någon förutom ett par gånger, och då fick man ingen action. Det som räddade dagen (var nere mer) var att jag floppade triss med AA. Turn och river och två åttor och han ställer direkt(shortis-30 dollar), jag skriver TY i chatten och synar. Sen floppar jag fyrtal med knecktar men får ingen action. Så vad kan man säga; spelade stabilt förutom att jag hade stor oflyt. Blir nog bättre senare när jag kommer igång.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 2 - Cash game

Datum: 24e oktober-07

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 20:19 - SLUT: 22:55

Antal H: 2.36H

Antal bord: 4

Resultat: 190 dollar plus

Bankrulle: $1,492.15 dollar

 

 

Dagens andra session gick riktigt bra. Då säger jag inte det pga jag gick plus 190 dollar. Utan det känns som att jag har ett bra grepp om spelet "uppe" på NL50. Jag har förbättrat mitt spel genom att börja C/B, bli mycket agressivare och spela mina händer hårdare. Jag börjar hitta tillbaka till min "gamla form" vilket känns riktigt bra.

 

På NL25 spelade jag Weak/tight, vilket kanske är den sämsta spelstilen. Men det gjorde jag enbart på grund av att jag ändå fick betalt för mina stora händer. På NL50, hur svaga spelarna än är, så är det färre personer som betalar av lika mycket som på NL25(om man lirar weak/tight).

 

Hursomhelst så spelade jag mitt Agame och var otroligt nog minus 75 dollar då jag donkade bort ett helt inköp med AA. Jag vet redan mitt fel och det roliga är att jag gjorde en misclick all in på flopp. Mötte en tajt spelare och det skrek triss om det, men jag tänkte för långt. Jag hade varit riktigt aggessiv och vunnit minst 4-5 händer på raken, så jag tänkte att han kanske var trött och också hade pocket par 99-JJ. Men lurade bara mig själv, sen när jag skulle folda så råkade jag klicka på re raise knappen och han synade glatt med trissen. Förutom den här dumma handen så skärpte jag till mig och spelade bra poker. Jag hade turen med mig en gång då jag turn och rivrar högre par, annars så hade jag tur som fick möta så stora donks som idag. Bara det finns minst två sånna på mina bord varje dag så kommer jag att vara uppe på NL100 in no time.

 

Men men.. jag har egentligen inga intressanta händer att visa er då jag redan har en coach. Men så att det inte blir tråkigt så kan jag lägga upp några roliga händer :-)

 

Hand 1

Kommentar: Alltså jag kan förstå mig på shortisen som ställer efter min raise. Men vad i hela friden Kiewiet på med? Jag börjar raise, markace RE RAISE och jag raise över honom IGEN. Wtf det skriker fan KK eller AA. Ändå så väljer att han att slänga in degen och jag blir ju klart livrädd att han slowspelat sina rockets så långt. Men jag tänkte lite innan jag satte honom på AK, så när kungen kom på floppen kände jag mig sjukt säker. Sen när jag såg att han hade QQ, och med en sån deep stack riskerade nästan ALLT med q-q. ffs, bara att tacka och ta emot antar jag.

PokerStars Game #12822469569: Holdem No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/24 - 16:32:44 (ET)

Table Roma 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Super_Tob ($56.55 in chips)

Seat 3: IfoolU ($53.45 in chips)

Seat 4: marcAce10 ($19.55 in chips)

Seat 5: KIEWIET ($83.20 in chips)

Seat 6: callmedwn ($62.80 in chips)

callmedwn: posts small blind $0.25

Super_Tob: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of DiamondsKing of Hearts

IfoolU: raises $1.50 to $2

marcAce10: raises $3 to $5

KIEWIET: calls $5

callmedwn: folds

Super_Tob: folds

IfoolU: raises $7 to $12

marcAce10: raises $7.55 to $19.55 and is all-in

KIEWIET: raises $63.65 to $83.20 and is all-in

IfoolU: calls $41.45 and is all-in

*** FLOP *** King of ClubsJack of Spades3 of Clubs

IfoolU said, "kk"

*** TURN *** King of ClubsJack of Spades3 of Clubs4 of Clubs

*** RIVER *** King of ClubsJack of Spades3 of Clubs4 of ClubsAce of Spades

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows King of DiamondsKing of Hearts (three of a kind, Kings)

KIEWIET: mucks hand

IfoolU collected $67.80 from side pot

marcAce10: mucks hand

IfoolU collected $57.40 from main pot

Seat 4: marcAce10 mucked Queen of SpadesQueen of Hearts

Seat 5: KIEWIET (button) mucked Queen of ClubsQueen of Diamonds

 

Hand 2

Kommentar: Här gör jag en dålig grej; jag höjer för lite pre. Men det kan jag vara glad över nu. När jag träffar min topset så är jag riktigt nöjd, jag känner mig sjukt säker och är redo att slowspela det här till river. Han bettar ut fram till river som kommer en sexa vilket fullgör 8-9 stege eller färgen. Så jag bettar ut för att skydda min hand och otroligt nog så re-raise han mig all in och jag bara vet att jag har honom. Fanns ingen tvekan som helst, den här potten var min. Jag synar och kan säga såhär mycket: Jag är glad att jag inte slog om på varken flopp eller turn, sexan var perfekt för mig.

PokerStars Game #12822780829: Holdem No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/24 - 16:49:53 (ET)

Table Marmara II 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Gandald_Kap ($62 in chips)

Seat 2: IfoolU ($63.35 in chips)

Seat 3: Tweetle ($52.75 in chips)

Seat 4: Tucanjo ($85.90 in chips)

Seat 5: GoPapiGo ($51 in chips)

Seat 6: cavjoe ($77.70 in chips)

Gandald_Kap: posts small blind $0.25

IfoolU: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU 10 of Hearts10 of Clubs

Tweetle: folds

Tucanjo: folds

GoPapiGo: folds

cavjoe: raises $1.50 to $2

Gandald_Kap: folds

IfoolU: raises $2.50 to $4.50

cavjoe: calls $2.50

*** FLOP *** 2 of Clubs7 of Diamonds10 of Spades

IfoolU: checks

cavjoe: bets $3

IfoolU: calls $3

*** TURN *** 2 of Clubs7 of Diamonds10 of Spades3 of Clubs

IfoolU: checks

cavjoe: bets $11

IfoolU: calls $11

*** RIVER *** 2 of Clubs7 of Diamonds10 of Spades3 of Clubs6 of Clubs

IfoolU: bets $21

cavjoe: raises $38.20 to $59.20 and is all-in

IfoolU: calls $23.85 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

cavjoe: shows 6 of Spades7 of Spades (two pair, Sevens and Sixes)

IfoolU: shows 10 of Hearts10 of Clubs (three of a kind, Tens)

IfoolU collected $123.95 from pot

 

Hand 3

Kommentar: Donky klonk. Ställer in när jag vet att jag är slagen, illa illa. När nian kom så hoppade jag på en till nia, kung eller ett A.

PokerStars Game #12821160840: Holdem No Limit ($0.25/$0.50) - 2007/10/24 - 15:22:57 (ET)

Table Proteus V 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: Kaisell ($132.75 in chips)

Seat 2: SCORPIONA666 ($31 in chips)

Seat 3: chris75 ($75.40 in chips)

Seat 5: IfoolU ($48.50 in chips)

Seat 6: socoolj ($49.75 in chips)

chris75: posts small blind $0.25

IfoolU: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of SpadesKing of Diamonds

socoolj: folds

Kaisell: raises $1 to $1.50

SCORPIONA666: calls $1.50

chris75: calls $1.25

IfoolU: raises $3 to $4.50

Kaisell: folds

SCORPIONA666: calls $3

chris75: calls $3

*** FLOP *** 8 of ClubsAce of Diamonds10 of Hearts

chris75: checks

IfoolU: bets $9

SCORPIONA666: folds

chris75: raises $61.50 to $70.50

IfoolU: calls $35 and is all-in

*** TURN *** 8 of ClubsAce of Diamonds10 of Hearts9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of ClubsAce of Diamonds10 of Hearts9 of Diamonds9 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

chris75: shows 10 of Diamonds8 of Diamonds (two pair, Tens and Nines)

IfoolU: shows Ace of SpadesKing of Diamonds (two pair, Aces and Nines)

IfoolU collected $101 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv på med bonusen på pokerhost, dock tar det nog lite längre tid än vad jag räknat med från början. Men som du redan sagt det är en riktigt bra bonus. Körde den gamla som var via pokerforum och har en ny nu den som nämns i samma tråd. Tyvärr gillar jag FR och där är det rätt tight så är inte så stor procent av händerna som bli rakade.

 

 

Kanske ska önska lycka till också. Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv på med bonusen på pokerhost, dock tar det nog lite längre tid än vad jag räknat med från början. Men som du redan sagt det är en riktigt bra bonus. Körde den gamla som var via pokerforum och har en ny nu den som nämns i samma tråd. Tyvärr gillar jag FR och där är det rätt tight så är inte så stor procent av händerna som bli rakade.

 

 

Kanske ska önska lycka till också. Lycka till!!

 

Nice! Hur länge har du spelat där da? När beräknas du ha spelat färdigt bonusen och vilken nivå spelar du på?

 

Blev många frågor, men man är ju en såndär fegis som aldrig grindat av bonus förut. Och efter att ha läst alla berättelser om folk som får sina konton spärrade så är man lite skeptiskt inför sidobyten. Men som du också säger är det en grym bonus och jag hoppas att jag lyckas klara av den. Har runt 55 dagar på mig att klara av 10K poäng. Bör kunna gå med tanke på att jag spelar Shorthanded.

 

Tack så mycket :). Detsamma! Hoppas att du klarar bonusen!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom dagarna jag lirar mest blir det runt 5 timmar kanske efter jobbet, och då brukar det vara i runda slängar 400 rakade händer. Sex stycken NL50 fullrigg för det mesta men ibland bara fyra stycken. Enligt min Excel uträkning så ska jag om rakandet går i samma takt som nu och med den tid jag kan lägga ner (en flickvän som hatar poker :/ ) så borde jag vara klar den 7:e november.

 

reggade mig i Augusti för pf bonusen men spelade aldrig klart den och hade cirkus 1323 händer kvar, de spelade jag in på 4 dagar, mest PLO50 och NL50.

 

Nu har jag på 11 timmar på den nya bonusen fått in 900 rakade händer, och de flesta är från NL50 (fullrigg).

 

Så länge man använder samma nick på alla prima/microgaming (vad det nu heter) så ska det inte vara några problem, supporten var bra också, live via deras hemsida och fick in pengarna direkt efter jag rakat klart mina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...