Gå till innehåll

Pastan | vem är bob?

Pastafazool

Recommended Posts

Jobbigt i första handen :-( men det får man riskera om man springer på toa mitt i en hand, gambling right ;)

Andra handen skulle jag checka bakom. När jag höjer flop med färgdrag gör jag det oftast för att få se river gratis -> att han ska checka turn alltså. GL med nl100!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 709
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbigt i första handen :-( men det får man riskera om man springer på toa mitt i en hand, gambling right ;)

Andra handen skulle jag checka bakom. När jag höjer flop med färgdrag gör jag det oftast för att få se river gratis -> att han ska checka turn alltså. GL med nl100!

Hehe aa :-(. Blir inga fler sånna gamblinar :lol:

---

- 233

Spelade lite NL100...

lyckades först spela rikigt bra och låg 50 dollar plus för dagen alltså täckte jag dagens förlust. Ville först stänga av så att mitt självförtroende boostas.

Men valde att stanna då jag spelade riktigt bra... men nu en såndär 2 timmar senare så slutade allt 233.

Rullen ligger nu alltså på 1800 dollar och jag har kickats ner till NL50 igen.

Orkar inte snacka om mitt spel.. har verkligen tagit åt mig av det alla skrivit och spelade mycket aggressivare. Gjorde många moves som lönade sig.. var i princip enbart moves jag tjänade pengar på. Var riktigt kortdött och fick INGEN action när jag väl fick en hand...

Sista handen var droppen.. då kändej ag att jag tvingade fram actionen..

1010.. stackar av på 9-8-7 flopp då jag sätter honom på triss, men tänkte att jag hade 10 outs.. 40%.. dumt av mig att ställa in när jag vet att jag ligger efter... fyfan innan jag tryckte "all in" så tänkte jag; kommer stacka av och då slutar jag sessionen.

Mycket riktigt så hade han 88 och en shortis hade J-10.. turn blank och river en sjua vilket dödade min outs och klädde av mig.

Nu blir det en riktig tankeställare.. NL100 eller NL50? Borde jag spela till jag backar 4 inköp.. alltså att jag slutar spela NL100 vid 1600.. eller ska jag tillbaka till NL50.. känner att mitt spel verkligen håller här.

Men men.. är helt varm om kroppen och andas tungt, därfr jag är så kortfattad. Ganska sur :-). Men det är Poker? visst..:-)

Fixade även ett av mina 2008 mål, fixade ett gym kort.

aja ska sova nu.. är sjukt varm inombords.. men två inköp är inget att böla överdsafsfasfsfsadfsdafasdfsdfsafsdfdsgdagfgfdgareareaeteagegttasasdfsadfsdafsadfdsfasfadsfasdfsafsadfwfwerererereererersdfgadgdddgdgfgfgdffdsgfdsgfdsgfdsgfsdgsfgfdgfdsgsdfgsdfggdfsgsdfgsdfgreregadgdfasfas

:mrgreen::-D8-):-):lol::mrgreen:8-):-D:lol:

Länk till kommentar

Ska du spela in fler filmer så har jag ett tips.

1. Använd CamStudio.

2. Ändra till XviD-codec: Video Options -> Compressor. Välj XviD, och sänk kvaliteten till 70.

3. Ställ in så att den sparar i 10 fps: Video Options -> Ta bort Auto adjust, ställ in "Capture frames every"=100 samt Playback Rate=10.

Nu kommer filmen bli bra mycket mindre. ;)

Länk till kommentar

Nu blir det en riktig tankeställare.. NL100 eller NL50? Borde jag spela till jag backar 4 inköp.. alltså att jag slutar spela NL100 vid 1600.. eller ska jag tillbaka till NL50.. känner att mitt spel verkligen håller här.

imo är idén med skott den, att man kan snabbt stiga i nivåer och etablera sig på en ny nivå om skottningen lyckas. Nu i ditt fall så hade du kanske otur och din skottning misslyckades. Då skall du gå ner i nivå och grinda ihop den summa du förlorat och inte fortsätta på den högre nivån. Allt detta för att din br skall må bra.

Mitt råd är alltså att du skall hoppa ner till nl50 och grinda ihop 4 inköp tills du tar nästa skott.

Länk till kommentar

kollade på din video nyss , riktigt bra flyt i den tycker jag.

Något jag la märke till var att när du gjorde "vissa" fel eller var i min mening för vek så visste du om det och påpekade detta efter.

Angående AQ handen så kände din motståndare ganska pushig oavsett flopp där , hade du betat ut tror jag han hade reraisat dig eller gått allin. Hade ni haft djupare stackar är det en bra linje att beta ut direkt och se vart du står.

En annan hand som jag reagera på var mot den duktiga spelaren från Brasilien när du har AA. Tycker att det är fel att slå om en gång till med AA mot en sådan spelare. Synar du bara betalar han av så mycket enklare med JJ/QQ/KK eller liknande än när du slår om till 16. Det är bland dom bästa spelen för att få in degen mot en QQ eller JJ.

Annars tyckte jag att videon var bra och intressant , keep up the goood work !:-D

Länk till kommentar

Ska du spela in fler filmer så har jag ett tips.

1. Använd CamStudio.

2. Ändra till XviD-codec: Video Options -> Compressor. Välj XviD, och sänk kvaliteten till 70.

3. Ställ in så att den sparar i 10 fps: Video Options -> Ta bort Auto adjust, ställ in "Capture frames every"=100 samt Playback Rate=10.

Nu kommer filmen bli bra mycket mindre. ;)

Tack så mycket för tipsen :-)

Blev så dålig kvalitet pga jag ville få ner storleken på filmen, men blev ändå för stor. Men ska prova det du skrev nu.

:-D

imo är idén med skott den, att man kan snabbt stiga i nivåer och etablera sig på en ny nivå om skottningen lyckas. Nu i ditt fall så hade du kanske otur och din skottning misslyckades. Då skall du gå ner i nivå och grinda ihop den summa du förlorat och inte fortsätta på den högre nivån. Allt detta för att din br skall må bra.

Mitt råd är alltså att du skall hoppa ner till nl50 och grinda ihop 4 inköp tills du tar nästa skott.

Det tycker jag också faktiskt. Känns bara lite oturligt att jag inte slutade spela när jag låg plus 50 dollar :-(. Men det satt en fisk på bordet med 80 dollar som jag jagade, därför jag stannade. Annars vore det bästa för mitt självförtroende att sluta spela vid plus första sessionen.

Men men.. tycker att jag stundtals spelade riktigt bra och mina stats låg runt 21(22)/17(18)/2 på de flesta borden. Men var otroligt kortdött så det var bara oturligt att jag backade två inköp.

Tack så mycket för ditt råd. Kommer att följa det :mrgreen:

kollade på din video nyss , riktigt bra flyt i den tycker jag.

Något jag la märke till var att när du gjorde "vissa" fel eller var i min mening för vek så visste du om det och påpekade detta efter.

Angående AQ handen så kände din motståndare ganska pushig oavsett flopp där , hade du betat ut tror jag han hade reraisat dig eller gått allin. Hade ni haft djupare stackar är det en bra linje att beta ut direkt och se vart du står.

En annan hand som jag reagera på var mot den duktiga spelaren från Brasilien när du har AA. Tycker att det är fel att slå om en gång till med AA mot en sådan spelare. Synar du bara betalar han av så mycket enklare med JJ/QQ/KK eller liknande än när du slår om till 16. Det är bland dom bästa spelen för att få in degen mot en QQ eller JJ.

Annars tyckte jag att videon var bra och intressant , keep up the goood work !:-D

Tack så mycket som kollade igenom videon :-D

Nu i efterhand, efter att ha sett honom lira så hade jag ställt in honom varje dag i veckan. Som du säger så var han redo att ställa in oavsett flopp. Men det som fick mig att tveka då var att han mini-raisade. Vilket på NL50 nästan alltid är AA/KK. Men hans full pott bett var ju skum.

AA handen, normalt så spelar jag precis så som du beskriver. Jag raise, 3-betar de så synar jag bara och kör vidare på floppen. Men när jag möter en stabil spelare och båda har djupa stacks. Då vill gärna ha in så mycket pengar som möjligt pre. Men vem vet, jag kanske gick miste om hundra dollar-

Vad kul att du tyckte det :-) och tack så mycket:mrgreen:.

Länk till kommentar

Mål avklarad

[x] Köpa ett gymkort

Ett av 2008:as mål är avklarade. I igår köpte jag ett 12 månaders gymkort på Friskis & Svettis. Det kostade 2500 kr vilket är ett bra pris.

Om två veckor kommer jag även att bocka av "träna fem gånger i veckan" då jag nu kör efter min polares schema. Men först vill jag faktiskt ha tränat fem gånger i veckan i åtminstone två veckor :-P.

Kan även säga att det var en väldigt intressant dag igår. Har ju inte tränat något på ett helt år sedan jag slutade från fotbollen så kände mig riktigt svag. Men tog 50kg i bänkpress vilket ändå är någorlunda okej :-P. Är runt 170 cm, och normalt ligger min vikt på 60-61 kg, men nu efter att ha inte gjort något förutm att slappa i sex månader så har jag otroligt nog gått upp till stadiga 65 kg :-P. Bryr mig inte alls om min vikt, utan det viktiga för mig att är fixa en nice kropp :-P

Nu ska kussen hit, sen blir det NL50 för hela slanten:mrgreen:. Fyfan vad skönt det känns efter gårdagens skott på NL100. Visst är det tråkigt att förlora pengar, men det är mitt spel jag är glad över. De gånger jag förlorade pengar var bara oturligt och sista 100 dollarn var pga jag donkade mig. Visste att jag låg under när jag slängde in pengarna. Finns inte så mycket att göra åt saken, mitt eget spel. Men kan inte sammanfatta en hel session med en hand. Så är nöjd med spelet och ser fram emot att börja klättra i nivå:mrgreen: :mrgreen:

Sedan kan jag även säga det här; Ska spela två kval till Expekt Poker Cruise. Ska kvala in mig och klonka fett på båten:mrgreen:.

Ha det gott än så länge och det blir fler updates sen.

Länk till kommentar

Fick en sketen 75 dollar bonus av Everest :shock:.

De har infört en vip grej för skandinavier, men känns inte så aktuellt att stanna när man ska rejka 2K poäng för 75 dollar.

Blev ingen Poker igår, men idag kommer det att gejmas. NL50 CG, Daily 15K på Stars. U name it:mrgreen:

Wish me luck!

Länk till kommentar

Hur länge har du vart på NL50 och vad ligger rullen på ?

Otroligt nog så har jag varit fram och tillbaka som en jojo mellan NL25 och NL50. Kanske en två månader, har bytt poker site lika ofta som Kausti brukade byta rubrik på sin dagbok. Så jag fick aldrig kontinuetet(stavning?) i mitt spel och oftast såg det ut såhär: Spela upp rullen till 1400-1500, byta site.. torska lite, bli sur och spela turneringar dyrt som jag spelade dåligt pga tilt. Förlora mycket pengar.. fundera på att sluta med Poker, inse att jag spelar poker för att det är kul, sedan börja plussa igen :-P

Har aldrig spelat Poker lika disciplinerat som nu, så förhoppningsvis så drar jag upp till NL100 snart. Eller nu när jag tänker på det så kanske det är mindre än två månader. För om du läser dagboken från början(förstår om du inte orkar :-P) så kommer du att se att jag haft problem med tilt på sateliter till sunday million osv.. så har blivit nerskickat till NL25 mest pga onödiga anledningar.

När det gäller min rulle så kommer en update idag (spelade inget igår), den ligger på runt 1870 dollar (om inte mer).

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Svenska spel

Datum: 17e Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 19:39 - 21:00

Antal H: 1.21H

Antal händer: 570

Antal bord: 7

Resultat: $86.80

EDIT: Åkte ut ur 15K daily med AK mot 99. Settar, men han träffar kåken. Köpte även mig in i 10K garre på everest för summits, torskade 77 mot AJ och slutade på 230 plats. -11 dollar sammanlagt.

Fyfan vad nöjd jag är över den här sessionen. Inte pga att jag plussade. Utan har verkligen tagit åt mig alla råd och tips som jag fick av er efter filmen.

Jag spelade aggressivt och istället för att spela mekaniskt(som jag gjort förut) så rörde jag om allt och hade fina stats på de flesta borden(fanns två-tre som var äckligt kortdöda). Hade lite flyt i början men det jämnade ut sig när någon oversettade mig och förlorade flera coinflips mot shortisar.:-(

Som jag skrev så har era respons hjälpt mig riktigt mycket och efter att ha provat på NL100 är självförtroendet på topp. Det känns som att jag kan slå NL50 enkelt och ser verkligen fram emot att klättra i nivåer.

Nu ska jag inte fira något i förväg, vet att det är en bra bit kvar innan jag blir riktigt bra. Men det känns bara skönt att filmen kom till nytta.:mrgreen:

Alldeles för aggro/vekt?

Pre var planen att slå om på knappen, men rocolino var väldigt synglad. Så jag synade i hopp om att träffa och stacka. När bejo73, som är en någorlunda stabil/tight spelare slog om såg jag min chans att ge mig in i leken med en dold hand. Vi tre är alla deepstackade, så om jag träffar hårt så kommer jag att få bra betalt. När floppen faller så flyger det fjärilar i magen. Jag VET att den här potten är min. Men jag ville inte ställa in på flopp eller raise, utan ville spela handen precis som jag hade spelat ifall jag verkligen satt med trissen/kåken. Jag synar och på turn var planen att slänga ut en bet, men jag ställde in, som kan vara lite svagt. Nu låg det ju en hel del i floppen och ifall jag bet, och han synar. Då måste jag i princip ge upp på river om jag inte träffar. Men OM han nu synar på flopp så har jag fortfarande 9 outs. Men jag vet att han foldar allt förutom J eller 9 här. Vilket han inte har :-P. Så jag ställer in och känner mig inte minsta nervös då jag vet att han kommer folda. Nu foldar han.. men det känns som att jag spelade mer för potten än pengarna. Men men.. vad tycker ni? Vet att ni inte menade SÅHÄR aggressivt... men jag kände att det var dags att gejma mot dem :-P

Synpunkter? Tips på vad jag borde ha bettat på turn? Vet att min all in skriker svaghet.. men men

EverestPoker Game #2672330493: Table Doha-14 - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 18:51:48 - 2008/01/17

Seat 1: bejo73 ($98.50)

Seat 2: HappyYuppie ($50.00)

Seat 3: Walhalla ($1.50)

Seat 4: rocolino ($190.02)

Seat 5: s_b ($116.95)

Seat 6: Kamajii ($50.00)

Kamajii posts the small blind of $0.25

bejo73 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to s_b6 of Clubs 8 of Clubs

HappyYuppie folds

Walhalla folds

rocolino raises to $1.75

s_b calls $1.75

Kamajii folds

bejo73 raises to $7.25

rocolino calls $5.50

s_b calls $5.50

*** FLOP *** Jack of Clubs9 of ClubsJack of Diamonds

bejo73 bets $20.00

rocolino folds

s_b calls $20.00

*** TURN *** Jack of Clubs9 of ClubsJack of Diamonds9 of Hearts

bejo73 checks

s_b bets $89.70 and is all-in

bejo73 folds

Uncalled bet of $89.70 returned to s_b

Länk till kommentar

Hade tänkt spela lite idag men sov sent igår och vaknade runt tio så känner mig sjukt seg i huvudet. Är riktigt trött :-(

I dag fick jag höra av en polare att Party Poker har en reload bonus på 20% upp till 100 dollar. Requirementsen är att man måste omsätta pengarna sex gånger. I morgon kommer jag att kontakta Party för att se hur många poäng det blir. För det här är helt klart en intressant deal jag kan tänka mig hoppa på. Speciellt när man bara fått en 75 dollar bonus av Everest :oops:

Dagsresultaten kommer upp snart

Länk till kommentar

Otroligt nog så har jag varit fram och tillbaka som en jojo mellan NL25 och NL50. Kanske en två månader, har bytt poker site lika ofta som Kausti brukade byta rubrik på sin dagbok. Så jag fick aldrig kontinuetet(stavning?) i mitt spel och oftast såg det ut såhär: Spela upp rullen till 1400-1500, byta site.. torska lite, bli sur och spela turneringar dyrt som jag spelade dåligt pga tilt. Förlora mycket pengar.. fundera på att sluta med Poker, inse att jag spelar poker för att det är kul, sedan börja plussa igen :-P

Har aldrig spelat Poker lika disciplinerat som nu, så förhoppningsvis så drar jag upp till NL100 snart. Eller nu när jag tänker på det så kanske det är mindre än två månader. För om du läser dagboken från början(förstår om du inte orkar :-P) så kommer du att se att jag haft problem med tilt på sateliter till sunday million osv.. så har blivit nerskickat till NL25 mest pga onödiga anledningar.

När det gäller min rulle så kommer en update idag (spelade inget igår), den ligger på runt 1870 dollar (om inte mer).

Okey , det där låter som mig ett tag. Att byta sajter hit och dit tror jag inte håller i längden. Man måste komma in i spelet och "rytmen" på ett nätverk eller sida. Bra att du har blivit mer disciplinerad nu iaf:-)

Hur många bord brukar du vanligtvis spela på? Och när tänkte du ta steget upp till NL100 (storlek på rulle). Sorry om jag frågar lite , men har lagt märke till din dagbok rätt länge utan att läsa eller kommentera nåt i den , men efter filmen så skall jag försöka följa den då vi spelar på samma nivå ungefär.

Och jag orkar inte läsa igenom dagboken så du får ställa upp och svara på frågorna jag ställer;-)

GL !

Länk till kommentar

Dagsresultat – 17e Januari

Bankrulle:

Svenskaspel: 5701 kr

Everest Poker: $954,58 (+86,80)

Pokerstars: $14 (- 11)

Full tilt: $24

Totalt

Dollar: $1887 (+$75.80)

Kr: 12025 kr (+483 kr)

Januari resultat

1/1 - Ingen poker

2/1 - $ = $304 | Kr = 346 kr

3/1 - $ = $254 | Kr = 349 kr

4/1 - $ = $120 | Kr = 37

5/1 - $ = Ingen poker men refund av Everest på 12 dollar | Kr = Inget spel

6/1 - $ = $26 | Kr = Inget spel

7/1 - $ = $184 | Kr = 763 kr

8/1 - $ = $16 | Kr = 115 kr

9/1 - $ = $266 | Kr = Inget spel

10/1 - $ = 371.71 | Kr = Inget spel

11/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

12/1 - Ingen poker pga födelsedagsfirande

13/1 - $ = $39 | Kr = 952

14/1 - $ = $105 | Kr = Inget spel

15/1 - $ = $233 | Kr = Inget spel

16/1 - Ingen poker

17/1 - $ = $75.80 | Kr = Inget spel

Total resultat

$ = 97.2

Kr = 1870

Länk till kommentar

Okey , det där låter som mig ett tag. Att byta sajter hit och dit tror jag inte håller i längden. Man måste komma in i spelet och "rytmen" på ett nätverk eller sida. Bra att du har blivit mer disciplinerad nu iaf:-)

Hur många bord brukar du vanligtvis spela på? Och när tänkte du ta steget upp till NL100 (storlek på rulle). Sorry om jag frågar lite , men har lagt märke till din dagbok rätt länge utan att läsa eller kommentera nåt i den , men efter filmen så skall jag försöka följa den då vi spelar på samma nivå ungefär.

Och jag orkar inte läsa igenom dagboken så du får ställa upp och svara på frågorna jag ställer;-)

GL !

Nja det är nog kortare än så :-P.. men men..

Ja verkligen. Förut tyckte man ju att det var lite "ähh spela roll". Men det gör det verkligen. På Prima 3 betade folk väldigt ofta jämfört med Pokerstars. Det var en stor chock för mig. På SvS betalar folk av med vad som helst, på Everest spelar en massa franska fiskar och på Full Tilt hittar man i princip samma regulars på samtliga bord :-P. Så det är verkligen en stor skillnad på nätverken, gäller att hitta en som fungerar med ens spel.

Det beror på vart jag spelar. Spelar jag på SvS så blir det tre bord tack vare att de normala borden motsvarar turbo-bord på andra nätverk. Men på Everest drar jag upp max. antal bord vilket är 8 st.

Jag vill bygga min rulle på ett effektivt sätt. Dvs att jag tar skott på nästa nivå när jag har 20buy ins. Det gjorde jag häromdagen med NL100 och tyvärr så förlorade jag ganska oturligt två inköp. Så nu får jag nöta NL50 till jag har 2K igen. Många kanske tycker att det här är riskfullt, men för att bygga en fin rulle och klättra snabbare i nivå så måste man våga ta risker. Då menar jag inte att hoppa upp till NL2K med motiveringen; "Ville dubbla rullen så effektivt som möjligt". Utan finns ju folk som hela tiden tar ut pengar ur sin rulle och ändå vill ha minst 100bi till nästa nivå innan de tar skott. Visst är det här mycket säkrare, men jag kommer att köra på med 20bb fram till NL200. Sen får det nog bli mer konservativt. (Menar inget illa mot de som känner sig träffade :-P)

Schyst att du kollade igenom videon. Vart spelar du?

Det är lungt. Bara att fråga på :-D

TY och detsamma!

Länk till kommentar

Session 1 - Cash game @ Svenska spel

Datum: 17e Januari-08

Blinds: NL50

Start- och sluttid: 19:39 - 21:00

Antal H: 1.21H

Antal händer: 570

Antal bord: 7

Resultat: $86.80

EDIT: Åkte ut ur 15K daily med AK mot 99. Settar, men han träffar kåken. Köpte även mig in i 10K garre på everest för summits, torskade 77 mot AJ och slutade på 230 plats. -11 dollar sammanlagt.

Fyfan vad nöjd jag är över den här sessionen. Inte pga att jag plussade. Utan har verkligen tagit åt mig alla råd och tips som jag fick av er efter filmen.

Jag spelade aggressivt och istället för att spela mekaniskt(som jag gjort förut) så rörde jag om allt och hade fina stats på de flesta borden(fanns två-tre som var äckligt kortdöda). Hade lite flyt i början men det jämnade ut sig när någon oversettade mig och förlorade flera coinflips mot shortisar.:-(

Som jag skrev så har era respons hjälpt mig riktigt mycket och efter att ha provat på NL100 är självförtroendet på topp. Det känns som att jag kan slå NL50 enkelt och ser verkligen fram emot att klättra i nivåer.

Nu ska jag inte fira något i förväg, vet att det är en bra bit kvar innan jag blir riktigt bra. Men det känns bara skönt att filmen kom till nytta.:mrgreen:

Alldeles för aggro/vekt?

Pre var planen att slå om på knappen, men rocolino var väldigt synglad. Så jag synade i hopp om att träffa och stacka. När bejo73, som är en någorlunda stabil/tight spelare slog om såg jag min chans att ge mig in i leken med en dold hand. Vi tre är alla deepstackade, så om jag träffar hårt så kommer jag att få bra betalt. När floppen faller så flyger det fjärilar i magen. Jag VET att den här potten är min. Men jag ville inte ställa in på flopp eller raise, utan ville spela handen precis som jag hade spelat ifall jag verkligen satt med trissen/kåken. Jag synar och på turn var planen att slänga ut en bet, men jag ställde in, som kan vara lite svagt. Nu låg det ju en hel del i floppen och ifall jag bet, och han synar. Då måste jag i princip ge upp på river om jag inte träffar. Men OM han nu synar på flopp så har jag fortfarande 9 outs. Men jag vet att han foldar allt förutom J eller 9 här. Vilket han inte har :-P. Så jag ställer in och känner mig inte minsta nervös då jag vet att han kommer folda. Nu foldar han.. men det känns som att jag spelade mer för potten än pengarna. Men men.. vad tycker ni? Vet att ni inte menade SÅHÄR aggressivt... men jag kände att det var dags att gejma mot dem :-P

Synpunkter? Tips på vad jag borde ha bettat på turn? Vet att min all in skriker svaghet.. men men

Hela handen avgörs på flopp när du synar , jag brukar aldrig vara ett big-fan av att syna 8 högt färdrag på överparad bräda dock, sedan tycker jag att du gör ett helt rätt drag när du pushar allin när det parar sig , möjligtvis att du kan göra en bet istället som motsvarar en valuebet.

Länk till kommentar

Nja det är nog kortare än så :-P.. men men..

Ja verkligen. Förut tyckte man ju att det var lite "ähh spela roll". Men det gör det verkligen. På Prima 3 betade folk väldigt ofta jämfört med Pokerstars. Det var en stor chock för mig. På SvS betalar folk av med vad som helst, på Everest spelar en massa franska fiskar och på Full Tilt hittar man i princip samma regulars på samtliga bord :-P. Så det är verkligen en stor skillnad på nätverken, gäller att hitta en som fungerar med ens spel.

Det beror på vart jag spelar. Spelar jag på SvS så blir det tre bord tack vare att de normala borden motsvarar turbo-bord på andra nätverk. Men på Everest drar jag upp max. antal bord vilket är 8 st.

Jag vill bygga min rulle på ett effektivt sätt. Dvs att jag tar skott på nästa nivå när jag har 20buy ins. Det gjorde jag häromdagen med NL100 och tyvärr så förlorade jag ganska oturligt två inköp. Så nu får jag nöta NL50 till jag har 2K igen. Många kanske tycker att det här är riskfullt, men för att bygga en fin rulle och klättra snabbare i nivå så måste man våga ta risker. Då menar jag inte att hoppa upp till NL2K med motiveringen; "Ville dubbla rullen så effektivt som möjligt". Utan finns ju folk som hela tiden tar ut pengar ur sin rulle och ändå vill ha minst 100bi till nästa nivå innan de tar skott. Visst är det här mycket säkrare, men jag kommer att köra på med 20bb fram till NL200. Sen får det nog bli mer konservativt. (Menar inget illa mot de som känner sig träffade :-P)

Schyst att du kollade igenom videon. Vart spelar du?

Det är lungt. Bara att fråga på :-D

TY och detsamma!

Okej , du spelade alltså cashgame på Stars?

Mjo , visst "skottar" du lite med 20 inköp kanske , men tror inte det skall vara något problem med den rullen om du spelar lite färre bord. If you are to careful your whole life becomes a fuckin grind va det nån som sa:-) . Tror inte du kan ha allt för stora swings med din spelstil , iaf inte som du spelade på videon. Och det lär inte vara allt för stor skillnad på NL50 och NL100 på Everest.

Har flyttat min hela rulle till Eurobet från Svenska Spel , men kommer nog att flytta tillbaka till Svenska eller troligtivs ge Everest en chans inom någon månad. Hade lite problem med dom i våras så har fått lite avsmak därifrån men kan vara värt att ge dom en till chans.

Länk till kommentar

Hela handen avgörs på flopp när du synar , jag brukar aldrig vara ett big-fan av att syna 8 högt färdrag på överparad bräda dock, sedan tycker jag att du gör ett helt rätt drag när du pushar allin när det parar sig , möjligtvis att du kan göra en bet istället som motsvarar en valuebet.

Yes. Precis det jag tänkte. Men det dåliga med NL50 är att många inte vet vad en value bet är.

Här var jag på en ren bluff. Färgdraget såg jag som några extra outs. Jag tyckte floppen var en perfekt flopp att bluffa på då jag uteslutar kneckten ifrån hans range, speciellt med tanke på att två stycken kneckt ligger på bordet. Men vi säger i värsta värsta fall att han tar en syn så har jag ju fortfarande 9 outs. Sedan så tycker jag att jag spelar floppen precis likadant som jag hade spelat kåk/triss.

Länk till kommentar

Okej , du spelade alltså cashgame på Stars?

Mjo , visst "skottar" du lite med 20 inköp kanske , men tror inte det skall vara något problem med den rullen om du spelar lite färre bord. If you are to careful your whole life becomes a fuckin grind va det nån som sa:-) . Tror inte du kan ha allt för stora swings med din spelstil , iaf inte som du spelade på videon. Och det lär inte vara allt för stor skillnad på NL50 och NL100 på Everest.

Har flyttat min hela rulle till Eurobet från Svenska Spel , men kommer nog att flytta tillbaka till Svenska eller troligtivs ge Everest en chans inom någon månad. Hade lite problem med dom i våras så har fått lite avsmak därifrån men kan vara värt att ge dom en till chans.

Oj nu låg du steget före mig med posten :-P

Glömde skriva att jag spelade fyra bord sist på NL100 och kommer att fortsätta med fyra bord till jag känner att jag slår nivån och fått ett bra grepp om spelarna. Då kommer jag än en gång att flytta upp till 8 bord :-). Min spelstil kommer att ändras till mer LAG. Har verkligen lyssnat på alla råd och tips så mitt spel idag var någorlunda LAG. Hade statsen 22/16/1.5-2 ungefär vilket ändå är en förbättring med tanke på att jag hade runt 13-15 i vpip förut :-P

Kan förstå dig. Är också en sån som person. Kommer t.ex aldrig någonsin att återvända till Prima :evil:

Men finns stor värde i Everest, får hoppas att det fortsätter nu när de lagt upp den nya vip-bonus grejen :cry:

Länk till kommentar

Oj nu låg du steget före mig med posten :-P

Glömde skriva att jag spelade fyra bord sist på NL100 och kommer att fortsätta med fyra bord till jag känner att jag slår nivån och fått ett bra grepp om spelarna. Då kommer jag än en gång att flytta upp till 8 bord :-). Min spelstil kommer att ändras till mer LAG. Har verkligen lyssnat på alla råd och tips så mitt spel idag var någorlunda LAG. Hade statsen 22/16/1.5-2 ungefär vilket ändå är en förbättring med tanke på att jag hade runt 13-15 i vpip förut :-P

Kan förstå dig. Är också en sån som person. Kommer t.ex aldrig någonsin att återvända till Prima :evil:

Men finns stor värde i Everest, får hoppas att det fortsätter nu när de lagt upp den nya vip-bonus grejen :cry:

Ok , att spela med 4-8 bord NL100 med en rulle på 2000 dollar och försöka att byta till mer LAG känns inte jättestabilt , men sen så ska jag inte leka pappa heller:oops: Jag hade föredragit att du kör på samma vinnande stil tills du blivit mer stabil på NL100 för att sedan spela mer bord och sakta men säkert byta till LAG. But hey , thats my opinion:-D

Länk till kommentar

Det är nog naturligt att ha en låg vpip om man kör 8 bord. Ska du köra LAG och 8 bord? Vettefan om det kommer gå bra, men man vet aldrig! :)

Just den delen gör att det är upplagt för en katastrof... nejdå, men LAG på 8 bord är svettigt, rekommenderar nog TAG om du vill grinda så många bord samtidigt.

GL.

Nej nej det har jag inte sagt. I går spelade jag på 6-7 bord då jag även hade två turneringar öppna. Så jag var väl nere på 6 bord över 50% av sesssionen och då känner jag inte att det är någon problem med att spela LAG. Spelade sex bord sedan Pokerstars tiden så jag är van vid det. Har även fått Gametime+ att fungera så "katastrofalt" är det ju inte :-P

Som jag skrev så spelade jag >någorlunda< LAG. Alltså att jag öppnar upp mitt spel mer och 3-bettar oftare än vad jag gjorde förut. Inte mot vem som helst, utan mot de som jag VET att det finns FE. Spelar inte LAG som Supertequila, utan har gått ifrån en total nit till en någorlunda LAG spelare som öppnat sin HD mer och blivit mer aggressiv.

Ty för lyckoönskningen

Ok , att spela med 4-8 bord NL100 med en rulle på 2000 dollar och försöka att byta till mer LAG känns inte jättestabilt , men sen så ska jag inte leka pappa heller:oops: Jag hade föredragit att du kör på samma vinnande stil tills du blivit mer stabil på NL100 för att sedan spela mer bord och sakta men säkert byta till LAG. But hey , thats my opinion:-D

Nej inte 4-8 bord. Skrev att jag kommer inleda NL100 med enbart fyra bord. Sen när jag känner mig säker i mitt spel och har ett bättre grepp om spelarna på den nivån så kommer jag att utöka antal bord. Ganska säker på att jag skrev precis det här till dig sist :-P

Men men, jag kanske enbart borde lira två bord... you never know.

Angående citate "your whole life will become a fukcing grind". Det är ifrån Rounders :mrgreen:. Filmen finns uppe på Youtube och ifall jag känner att jag verkligen tar en turnering seriöst så brukar jag kolla på den samtidigt. Så jävla bra film, sett den riktigt många gånger :-P

Länk till kommentar

SUMMIT POINT QUALIFYING RANGE | HURDLE | PILOT BONUS

> 50000.................................................50000........$2,000

30000 - 49999........................................30000........$1,200

20000 - 29999........................................20000........$800

10000 - 19999........................................10000.........$500

6000 - 9999...............................................6000.........$250

3000 - 5999...............................................3000.........$100

Såhär ser Everest nya vip-system ut. Det här gynnar ju folk som spelar mycket och ofta. Jag kan lätt spela ihop 6K point i månaden, så en 250 dollar bonus i månaden är faktiskt helt vg.

Det enda som får mig att tveka är SvS enorma värde. Alltså jag kan inte bara blunda och låtsas som att SvS inte finns. Det går inte... jag har ju liksom depositat 500 kr på SvS och har 5700 kr nu.

Så just nu vet jag inte vad jag ska göra. För om jag bara spelar på Everest kan jag lätt klara av en 250 dollar bonus varje månad på NL50. Men då blir det väldigt lite SvS. Kanske ingen alls. Så ett alternativ är att antigen spela på SvS till jag har 25-30tkr (25K = $3872 / 30K = $4647) eller så glömmer jag värdet på SvS och flyttar öven degen till Everest.

Annars kan jag t.o.m spela på Everest på vardagarna och SvS på helgerna. Men problemet är att jag vill satsa på EN sida. Spela på EN sida. Inte hålla på och hoppa runt.

Vet att jag varit dryg angånde sidobyten, men nu kommer jag att stanna på antigen Everest eller SvS. Men får se.. kanske fortsätter på båda sidorna:-P

---

Blir ingen Poker idag då jag ska iväg till gymmet snart, sen ska min kusin ha en avskedsfest då han drar iväg till Umeå nu på söndag :cry:. Är uppväxt med honom så det är inte roligt, men ska ju själv plugga juristprogrammet på Umeå Universitet, så det är helt vg.

Ser så jävla mycket fram emot hur mitt pokerspelande kommer utvecklas. Jag vill verkligen förbättras och bli bättre. I morgon kommer jag att grinda Card Runners videon om hur man spelar LAG på NL50-100, sedan blir det även många NL100 videon.

Jag tror att jag kan nå mina mål iår. Det enda som kan stoppa mig är en grov downstreak :oops:, och det kan komma närsomhelst. Men jag vill bara tänka positivt nu och hoppas att jag vid slutet av sommaren försöker mig på NL400. Ska bli en baller till dess :-P. Det lovar jag!

Mvh,

Pastan, blivande baller.

Länk till kommentar

Mkt möjligt att du skrev det till mig , men klockan va mycket igår natt och jag kanske yrade:-) Yes , jag vet att uttrycket kommer från Rounders , troligtivs den film jag sett mest gånger förutom Scarface , den är i världsklass om man jämför kalkon-rullen Lucky You...

Tycker du kan köra på att ha 2 rullar på SvS och Everest , ganska bra värde på båda sidorna tror jag;-) Vilken nivå kör du på Svs och vad nickar du?

GL

Länk till kommentar

• Skapa nytt...