Gå till innehåll

Norge vill förbjuda nätpoker!

Macroman

Recommended Posts

Norge jagar bort nätpokern

Norge vill förbjuda pengatransaktioner till utländska spelbolag.

Osloregeringen filar på ett lagförslag för att stoppa nätpokern.

Norske kulturministern Trond Giske uppger för norska tidningen Aftenposten att norska banker ska förbjudas föra över pengar till utländska speloperatörer.

Motivet är att motverka spelberoende kring nätspel, speciellt poker.

Under våren nästa år räknar kulturministern med att lagförslaget klubbas i Stortinget.

Ingreppet påminner om det amerikanska förbudet som beslutades av USA:s kongress för ett år sedan och innebar ett hårt slag för flera svenska nätspelbolag

Källa: di.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vem är förvånad? I ett land där filmen "Life of Bryan" är totalförbjudet, där Norska kyrkan sitter representerat i "Norsk Tipping" och där medborgarna har blivit programmerade att "gå på tur" varje söndag som enda rumsrena fritidsnöje...

Förlåt Torsus, jag klantade mig och råkade välja "redigera" istället för "citera". /waggho

Länk till kommentar

Tja, vem är förvånad? I ett land där filmen "Life of Bryan" är totalförbjudet, där Norska kyrkan sitter representerat i "Norsk Tipping" och där medborgarna har blivit programmerade att "gå på tur" varje söndag som enda rumsrena fritidsnöje...

Är Life of Brian på allvar förbjuden? Det måste du nästan ge källa på... låter lite väl sjukt.

Länk till kommentar

Det finns ju en massa kukar uppe

i sveriges rikstad och regering som besitter samma låga .

Får man skriva så där ? Fick nyss en varning för att jag skrev "mörkt hål" ..:-(

Annars instämmer jag i ditt inlägg om att folket i riksdagen är ***** :-)

Blir inte ett dugg förvånad om det blir totalförbud även i Svedala, lite av ringar på vatten effekt syndrom blir det nästa alltid..

Dock är jag fortfarande "chockad" av att USA förbjöd nätpokern, denna stat av alla - kapitalismens säte.

Länk till kommentar

Får man skriva så där ? Fick nyss en varning för att jag skrev "mörkt hål" ..:-(

Annars instämmer jag i ditt inlägg om att folket i riksdagen är ***** :-)

Blir inte ett dugg förvånad om det blir totalförbud även i Svedala, lite av ringar på vatten effekt syndrom blir det nästa alltid..

Dock är jag fortfarande "chockad" av att USA förbjöd nätpokern, denna stat av alla - kapitalismen sätet.

Här har vi alla fall SvS.

Länk till kommentar

USA förbjöd nätpoker (eller transaktioner till de företagen) för att vinsterna inte hamnade hos USA baserade företag. Varför Norge gör det vet jag inte, men någon snedvriden ideologi ligger säkert bakom. Sverige får svårt att förbjuda nätpoker, i alla fall inte till bolag inom EU (olaglig konkurrensfördel). Ja, om de inte förbjuder allt internetspel om pengar även för svenska aktörer som SvS och ATG.

Länk till kommentar

Är Life of Brian på allvar förbjuden? Det måste du nästan ge källa på... låter lite väl sjukt.

Life of Brian är inte inte längre förbjuden i Norge.

Filmen handlar om en man, Brian, som blir förväxlad med Jesus. Filmen väckte mycket starka känslor när den först kom ut och filmen blev förbjuden i bland annat Norge, där hädelse är straffbart. Filmen fick dock visas i Norge två år senare. Italien och Irland är länder där filmen var förbjuden i flera år.

Källa Wiki

Man kan inte annat än "älska" Norge

Norgevisan, är bara så sann ;)

Länk till kommentar

Life of Brian är inte inte längre förbjuden i Norge.

Filmen handlar om en man, Brian, som blir förväxlad med Jesus. Filmen väckte mycket starka känslor när den först kom ut och filmen blev förbjuden i bland annat Norge, där hädelse är straffbart. Filmen fick dock visas i Norge två år senare. Italien och Irland är länder där filmen var förbjuden i flera år.

Källa Wiki

Man kan inte annat än "älska" Norge

Norgevisan, är bara så sann ;)

lol, "hädelse"... Sverige har ju iofs sin beskärda del av konstiga bestämmelser också, så vi kanske inte ska slå oss för bröstet så mkt.

Länk till kommentar