Gå till innehåll

Stora ciderdonktråden!


mgps

Recommended Posts

Mitt emot Europas fastland? Mitt emot? Det känns som att vi pratar om nyzeeländsk eller australisk cider här.

 

Hrrmm, ursäkta mig.

 

Är tråden bara för kärringdrickare eller?

 

Ingen annan än jag som förspråkar guds gåva från det karga landet i norra delen av den stora ön mitt emot Europas fastland? Allt annat kan spolas ner på lämpligt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Denna ljuvligt bärnstensfärgade dryck, kan med fördel inmundigas alla veckans dagar i måttlig mängd 8-). Dock bör de av högre rang, så som Ardbeg eller Glenlivet 18y sparas för att avnjutas i lugn och ro under helgen.

 

När det gäller whisky så måste jag säga att Highland park är en riktig höjdare. Lyckligtvis lyckades jag inhandla en sådan innan omahasessionerna på båten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 18-åriga är ju något av det bästa i whiskyväg som finns. 12:an är okej, 15 inte okej. Oban DE är ohotad favorit, möjligen med Longmorn i relativ närhet. Men is i whisky? Skarprättning, tack. Whisky dricks väl traditionsenligt på två sätt: med vatten eller som vatten.

 

HP tillhör definivt den övre planhalvan. Framför allt den 18-åriga, men även den yngre är mkt god.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ser vi tecken på en kunnig drinkexpert! Mojito är tillsammans med P2 och klassikern bloody Mary best of the best enligt Hata (jaja, anklaga mig gärna för att vara gay, det kan jag tåla...) 8-)

 

ingen ska anklagas för fjolleri som dricker Bloody Mary!

Mojito , och kanske även p2 som jag adrig druckit, visar på god smak när det gäller drinkar!

 

Bloddy mary, G&T , mojito och rom & cola trots lite överdriven sötslighet sen behöver man inte så mycker mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whisky är väldigt gott, kom på nu att jag tom hört folk nämna grant´s som deras absoluta favorit. Det är så inihelvete sjukt, jag kanske inte är världens bästa whiskykännare men grant´s? My fucking god. Det är väl samma idioter som anser monkey gone to heaven vara pixies bästa låt eller varför inte de som ser filmen Titanic som en av världens bästa filmer någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur och när blev Cidern i Sverige som alkoläsk? I de flesta länder drar ju cider mer åt torrt vitt vin än åt saft, vad gick snett?

 

En fråga till er som också dricker Bloody Mary, hur många dåliga sådana har ni blivit serverade, hur många olika sorters garnityr har ni fått? Måste vara en av de drinkar som misshandlas mest av olika bartenders. Men en god Bloody Mary är ju sannerligen riktigt god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whisky är väldigt gott, kom på nu att jag tom hört folk nämna grant´s som deras absoluta favorit. Det är så inihelvete sjukt, jag kanske inte är världens bästa whiskykännare men grant´s? My fucking god. Det är väl samma idioter som anser monkey gone to heaven vara pixies bästa låt eller varför inte de som ser filmen Titanic som en av världens bästa filmer någonsin.
Men om det nu råkar vara deras favorit, vem är du att dumförklara dom? Tycker själv den smakar piss men nog respekterar jag att folk, bl a farsan, inte har nån vidare utvecklad whiskygom. Besides, det blir billigare då farsan kommer upp o snickrar och ber mig köpa en flaska åt honom :mrgreen:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...