Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 6: easymoney? (49.90)

Seat 7: @ballerini (51.35)

Seat 8: alemdede (26.70)

Seat 9: Fisksimon (70.90)

Seat 10: D'Hoffryn (58.70)

alemdede post SB 0.25

Fisksimon post BB 0.50

** Deal **

bidygridkz [N/A, N/A]

ERGETE [N/A, N/A]

jollyR44 [N/A, N/A]

broncosi [N/A, N/A]

AgustinII [N/A, N/A]

@ballerini [N/A, N/A]

alemdede [N/A, N/A]

Fisksimon [7c, 9d]

D'Hoffryn [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

D'Hoffryn Fold

bidygridkz Fold

ERGETE Fold

jollyR44 Fold

broncosi Raise to 2.00

AgustinII Fold

@ballerini Call 2.00

alemdede Call 2.00

Fisksimon Call 2.00

*** Flop(Board): *** : [7d, 4s, 3d]

*** Bet Round 2 ***

alemdede Check

Fisksimon Bet 3.00

broncosi Fold

@ballerini Fold

alemdede Call 3.00

*** Turn(Board): *** : [7d, 4s, 3d, 5c]

*** Bet Round 3 ***

alemdede Check

Fisksimon Check

*** River(Board): *** : [7d, 4s, 3d, 5c, 5h]

*** Bet Round 4 ***

alemdede All-in 21.70

Fisksimon ????

Fi verkar lös och kan mkt väl syna ner med lägsta paret.

d känns inte som Fi har gått på steg draget. eftersom han hade betat på turn eller lagt in ett value bet på rivern om han hade checkat Turnen. Kåken känns lite avlägset elller trissen.. men va tycker ni?

Postad

Jag hade foldat preflop.

Du skulle kanske betat mer på floppen. Nu kan han ha synat med hålstegedrag och då är du slagen.

Det finns viss chans att han har ett missat färgdrag men jag hade nog inte vågat syna riverbeten, vek som jag är.

Postad

Känns inte som du tagit pre-floppen i beräkningen alls, du callade ett 4x BB raise med 7,9 off-suit och tror du kommer vinna med topp par och dålig kicker när 4 pers synade 4x BBs?

Folda pre-flopp eller spela inte vidare efter flopp om du inte träffat typ två-par, triss eller stege.

Postad

Synen pre är väldigt tveksam, där hade jag slängt. Men när du nu hittade synen och träffar lite halvdant tycker jag inte det är helt fel att betta, eftersom din hand inte är bra nog att syna ett cb. Men betta då inte 3 in i 8 - betta 6-7 istället. Anledningen till att du gör det är att ta hem potten på floppen, vilket inte är omöjligt även mot 3 spelare på den brädan, och du planerar inte att lägga in ytterligare pengar i potten om någon synar, om inte din hand förbättras.

Som spelat nu är det som Legheliel skriver - Fi går all-in i en prehöjd 4vägspott, med hålstege och parad bräda.... du kan inte räkna med att vinna här med TPLK!

Postad
Varför vill man alls spela 97o OOP mot en 4BB-raise?

Hero har 70dollar vid bordet vilket antyder en rush, detta gör spelet så mkt bättre. Han har en spekulativ hand med fina implicita odds i en win/win situation (förlorar han 20 dollar är han fortfarande plus minus 0). Jag överväger att slänga rivern men känns som Fi kommer bluffa otroligt mkt här så syn är nog bäst i längden.

Postad
Varför vill man alls spela 97o OOP mot en 4BB-raise?

Hero har 70dollar vid bordet vilket antyder en rush, detta gör spelet så mkt bättre. Han har en spekulativ hand med fina implicita odds i en win/win situation (förlorar han 20 dollar är han fortfarande plus minus 0). Jag överväger att slänga rivern men känns som Fi kommer bluffa otroligt mkt här så syn är nog bäst i längden.

Att man ska spela handen för att man är inne i en rush (rush = +40BB??) tycker jag låter märkligt, men jag kanske har missat nåt :roll:. Enda anledningen till att spela är väl här att 3 personer gått med och du ska lägga 3bb i en pott på 16bb, och du har fina implicita odds, som Skalle säger. Jag spelar hellre 97o här än exempelvis ATo, och hade det varit 97s tycker jag synen är helt okej. Nu framgår inte alla de andras stackar, men träffar du bra har du ju möjlighet att vinna en stor pott.

Tror dock fortfarande inte att syn är +EV på river... där får du allt jobba lite till för att övertyga mig Skalle :)

Postad
Att man ska spela handen för att man är inne i en rush (rush = +40BB??) tycker jag låter märkligt, men jag kanske har missat nåt :roll:. Enda anledningen till att spela är väl här att 3 personer gått med och du ska lägga 3bb i en pott på 16bb, och du har fina implicita odds, som Skalle säger. Jag spelar hellre 97o här än exempelvis ATo, och hade det varit 97s tycker jag synen är helt okej. Nu framgår inte alla de andras stackar, men träffar du bra har du ju möjlighet att vinna en stor pott.

Tror dock fortfarande inte att syn är +EV på river... där får du allt jobba lite till för att övertyga mig Skalle :)

Det gör jag också. Om man nu kan säga så eftersom jag i praktiken lätt hade kastat båda. :-)

Postad
Hero har 70dollar vid bordet vilket antyder en rush, detta gör spelet så mkt bättre. Han har en spekulativ hand med fina implicita odds i en win/win situation (förlorar han 20 dollar är han fortfarande plus minus 0).

Du menar att ett spel som har negativ EV får positiv EV om man nyligen har vunnit $20?

Jag kan tänka mig två anledningar till att ta med de faktorer du nämner i beräkningen:

1. Man räknar med mer respekt efter att ha vunnit på sistone och därmed kan tänkas lyckas med bluffar lite oftare.

2. Man är extremt lättiltad och fokuserad vid godtyckliga siffror och ens spel påverkas märkbart mer om man går från $50 till $30 respektive $70 till $50.

Du får gärna utveckla lite exakt vad du menar med att hans eventuella rush ska påverka spelet i handen.

Postad

Var mer tänk som ett litet skämt att det är en win/win sits när han ligger 20plus men nu känner jag mig som en gris när jag fått två smarta svar, sry:oops:

Håller dock med Zed att synen är bättre med 97o än ATo men då måste man väl vara duktig postflop (vilket jag utan att vara dryg kanske inte vill påstå att OP verkar) + djupare stackar och gärna position. Nu har iofs Hero relativ position vilket väger upp lite. Jag tror inte heller på riversynen eftersom det känns som en felspelad kåk, stege eller klonkade 5or som vill ta betalt. Dock är det ju lockande att syna när Fi tar en sån stål/luft linje när Hero visat mkt svaghet men jag viker nog oftast här om jag inte har mer read.

Ang. rushar så tror jag på dem i den mån att det är lättare att vinna när man vinner så att säga:-) men inte av anledningen att man får bättre kort utan att man spelar bättre och har mer respekt (Waggho^). Jag skulle nog tillägga att det är enklare att manipulera Fi när man vinner och att man kan lita mer på magkänslan. Men att ta synen med 97o OOP i familjepott så har man inte allt för mkt nytta av den här respekten så ofta tyvärr.

Så jag måste säga att jag hellre tar synen (eller squeezen) när jag rushar än i andra fall.

Ledsen att jag trollade bort er tid!

Postad

Du måste ju skämta? Syna 4bb pre oop med 7 9 off för att man är inne i en "rush" Ursäkta men de var typ de dummaste jag hört. Sen att han fortfarande skulle vara + om han förlorade $20 är ju helt ointressant, han kanske spelar 25 andra bord och är back ett inköp på dom.