JobbaSF Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Nu e jag nybörjare på detta och jag loosa en hand igår och åkte ut en turnering. Tänker jag fel Jag fick en hand K 10 i färg och en flopp på D 5 10, damen och femman i min färg. Hade höjt 3 x mörken innan flopp och får en spelare mot mig, 4 la sig efter call. Jag bettar ca 1600 och får en all-in mot mig ca 29K och denna spelare har spelat högt på sina bra kort innan flopp och jag tolkar det som han inget har och skall sno potten sett samma sak innan och då visat korten med skitkort. Jag syna (givetvis, typiskt mig i detta fallet) han har D 3 omaka färger??? Är detta sant, spelar så försiktigt för det mesta men ibland måste man bara och denna hand kändes som min men givetvis åkte man. Chansas det lika mycket överallt att man riskerar hela sin hög på såna kort? eller måste jag folda i det läget, alltid? Detta är efter 2,5 timmes spel ca. Jag skulle kanske gjort samma sak med AA, men då hade jag höjt innan floppen, och bettar jag på floppen visar jag att jag har bra kort, altså kan jag ha AA, KK osv. Mitt sista tänk innan knapp trycket var kanske DD han har... men nä en lusig D3. Jag idiot eller? /M Citera
RiggadLina Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Jag idiot eller? Verkar inte bättre du, tyvärr Edit: Tillräckligt mkt nonseninlägg nu. Därför har användaren samlat ihop till en avstängning/Ängeln17 Citera
Ost Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Du kan ju inte gärna tro att du leder, om inte fi skulle ställa in med ett andrapar, drag eller ren bluff. I bästa fall har du förmodligen en slantsingling, kanske uppemot 55/45 om fi har ett skräp-toppar utan något av dina färgouts. I ett trängt läge får man ta en sådan syn (precis som man ibland måste syna all in pre med AK), medan i andra lägen behöver man inte göra det, beroende på en hel rad faktorer som jag inte går in närmare på här. Citera
Djens Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Du kan ju inte gärna tro att du leder, om inte fi skulle ställa in med ett andrapar, drag eller ren bluff. I bästa fall har du förmodligen en slantsingling, kanske uppemot 55/45 om fi har ett skräp-toppar utan något av dina färgouts. I ett trängt läge får man ta en sådan syn (precis som man ibland måste syna all in pre med AK), medan i andra lägen behöver man inte göra det, beroende på en hel rad faktorer som jag inte går in närmare på här. Troll. Edit: Varnad för detta inlägg Citera
Ost Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Inte medvetet? Skrev jag något korkat så får du gärna peka ut det, så jag kan lära mig att inte vara korkad i framtiden. (Härligt dryg stämning på det här forumet.) Citera
MrHansen Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Tyckte det var bra Gjort synd bara att han gick all in med tanke på att man då oftast har ngt på handen så bör man vara försiktig, men i många fall som du säger när du har både steg och färgdrag och även chans på högt par så är chansen på att du vinner närmre 60%......... Ps Skulle kunna tro att ngn här hör hemma på lunarstorm det är ett forum för nybörjare inte idioter.. Citera
AdslVerbe Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Verkar inte bättre du, tyvärr onödigt Citera
Matfrid Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Nu e jag nybörjare på detta och jag loosa en hand igår och åkte ut en turnering. Tänker jag fel Jag fick en hand K 10 i färg och en flopp på D 5 10, damen och femman i min färg.Hade höjt 3 x mörken innan flopp och får en spelare mot mig, 4 la sig efter call. Jag bettar ca 1600 och får en all-in mot mig ca 29K och denna spelare har spelat högt på sina bra kort innan flopp och jag tolkar det som han inget har och skall sno potten sett samma sak innan och då visat korten med skitkort. Jag syna (givetvis, typiskt mig i detta fallet) han har D 3 omaka färger??? Är detta sant, spelar så försiktigt för det mesta men ibland måste man bara och denna hand kändes som min men givetvis åkte man. Chansas det lika mycket överallt att man riskerar hela sin hög på såna kort? eller måste jag folda i det läget, alltid? Detta är efter 2,5 timmes spel ca. Jag skulle kanske gjort samma sak med AA, men då hade jag höjt innan floppen, och bettar jag på floppen visar jag att jag har bra kort, altså kan jag ha AA, KK osv. Mitt sista tänk innan knapp trycket var kanske DD han har... men nä en lusig D3. Jag idiot eller? /M Att ta chanser och då och då åka ur är helt normalt. Alla proffs gör det I den situation du hade finns det ett annat drag att tänka på: att själv vara först med att gå all in. Då kan du lägga sannolikheten att motståndaren lägger sig på ditt pluskonto. Själv skulle jag dock normalt inte alls spela K10, utom i särskilda situationer, t ex när blindsen ska äta upp mig. Citera
handmadegod Postad 25 September , 2007 Rapport Postad 25 September , 2007 Pokerstove ger följande resultat. Win { KdTd } 53.43% { Qs3c } 46.57% Du hade alltså ca 53% chans att vinna handen. Dock är det som Matfrid säger bäst att vara spelaren som går all in först. Citera
jkhpbe Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Hej, Du ger inte riktigt tillräckligt information om antalet spelare, pottstorlek och stackdjup. Dock kan jag säga att din syn förmodligen var helt ok om du hade en stack på < 10 k. Sen ska nog ärligt talat KT inte spelas alls om det inte är shorthanded OCH du är först att gå in i potten eventuellt med undantag av latestage MTT's du stackdjupet kan vara nästan obefinligt och det ändå vara fullring. Citera
kenring Postad 7 November , 2007 Rapport Postad 7 November , 2007 inga pott odds om han höjde 3ggr före flop så borde du foldat. jag hade nog satt honom påp A-Q Citera
Recommended Posts