Gå till innehåll

Dollarn - på väg vart?


Late

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dollar faller fritt. Nya lows för USD/SEK 6,275 och highs för EUR/USD 1,47 idag.

 

Nu har det gått så långt att i Jay Z´s nya video Blue Magic så har han valt att flasha €500 sedlar. $500 sedlarna inger tydligen inte respekt längre... :shock:

 

$500 sedlarna? Är det de nya med George W Bush på då, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

marknaden hade prisat in en större räntehöjning från Fed (centralbanken Usa) så det är en rekyl (en del av förklaringen, finns fler) samt att riksbanken i sverige väntas dra ner på räntehöjningarna trots hög inflation eftersom tillväxten visar tydliga tecken på avtagning.

 

Så RB höjer inte och Fed sänker mindre än väntat, synergieffekt och dollarn rusar. Gissningsvis går den upp lite till för att sedan sjunka igen när USAs ekonomi kraschar kommande halvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marknaden hade prisat in en större räntehöjning från Fed (centralbanken Usa) så det är en rekyl (en del av förklaringen, finns fler) samt att riksbanken i sverige väntas dra ner på räntehöjningarna trots hög inflation eftersom tillväxten visar tydliga tecken på avtagning.

 

Så RB höjer inte och Fed sänker mindre än väntat, synergieffekt och dollarn rusar. Gissningsvis går den upp lite till för att sedan sjunka igen när USAs ekonomi kraschar kommande halvåret.

 

När du säger krasch vad menar du? Typ depression à la 1930-talet (har väl inte varit någon så stor nedgång som då sedan dess...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om 1930talets krasch.

En depression är ju en svår variant av en recession som de inte vet om det kommer bli. Men om det visar sig att företagens vinster går i riktningen som Sears tog så kommer p/e talen att vara värdelösa och folk kommer bli sparkade så det står härliga till och det är nog inte så bra. Dessutom tror jag kinas marknad är en jättebubbla just nu som kommer brista.

 

Addera att inflationen verkar dra iväg som fasen...

 

Jag tycker tecknen är klara mot att det blir en recession och ingen mjuklandning.

Men jag har ahft fel innan , fast det känns som så mkt inte står rätt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...