Bogust Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Hej! Här är en hand från NL300 på Prima. FI är typ 35/16 och rätt så aggro. ** Game ID 1627227657 starting - 2007-09-22 11:26:07 ** Injuquaq [Hold em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Mattias_86 sitting in seat 1 with $327.17 [Dealer] - luma666 sitting in seat 2 with $156.01 - CallForAll sitting in seat 4 with $345.53 - charl42 sitting in seat 5 with $850.13 - N_W_ sitting in seat 6 with $276.90 luma666 posted the small blind - $1.50 CallForAll posted the big blind - $3.00 ** Dealing card to Mattias_86: , charl42 folded N_W_ folded Mattias_86 raised - $10.50 luma666 called - $10.50 CallForAll called - $10.50 ** Dealing the flop: , , luma666 checked CallForAll bet - $31.50 Mattias_86 called - $31.50 luma666 folded ** Dealing the turn: CallForAll bet - $47.25 Mattias_86 called - $47.25 ** Dealing the river: CallForAll bet - $113.06 Mattias_86 ??? Hur gör vi i den här handen? Han bettar in i mig på flop och turn och jag väljer att bara syna han, finns det nåt värde i att höja? Har ganska svårt att sätta han på en vettig hand. Stegdrag med QJ är väl möjligt, likaså 99, T9 eller 22. Tror nog han 3-bettat TT och möjligtvis också. Behöver man vara rädd för färgen här förresten? Rivern är väl fold iaf? Har ju lite över 3:1 i odds, men vetefan om han bluffar så ofta där. Jag har ju egentligen bara en bluffcatcher. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Jag skulle kanske ha höjt flopp och definitivt höjt turn. På river är det lurigt. Du har ju bara synat innan så du reppar ju inte direkt ett överpar, men många drag satt och trots det bettar fi ut. Ser inte vad han skulle kunna ha som du slår, utom luft. Jag hoppas jag skulle orkat folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 betta över 10 dollar innan flop och över 40 efter så slängs eventuella draghänder och andra lägre kort som hotar ditt par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 Hmm okej, men höja turn? Kastar han inte det mesta som vi slår då? Låt oss säga att jag höjer till typ 140, då borde han väl inte vara så sugen att fortsätta med händer som t.ex. AT eller KT oop? Av det jag slår tycker jag det endast känns som att han lär fortsätta med nåt slags combodrag (vilket han iofs mkt väl kan ha här) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 betta över 10 dollar innan flop och över 40 efter så slängs eventuella draghänder och andra lägre kort som hotar ditt par. Preflop bettet är resultatet av ett betpot script jag använder. Ja, jag är slö Menar du att jag ska höja hans flopbet sen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Du kommer bli förvånad hur många gånger folk slänger sina händer när du återhöjer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Wp, syna river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Du kommer bli förvånad hur många gånger folk slänger sina händer när du återhöjer vill man att de ska slänga JT? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Om han är aggro som du säger och det är 1,5/3 så släpper itne jag handen på river iaf. För många som bettar vidare med T här. Dock så hade jag spelat handen annorlunda. Höjt antingen flop eller turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Det är bättre att höja än att syna ett rakt spel istället för att syna leder oftare till att korten inte behöver visas och att inte visa handen kan tolkas som bluff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 Det är bättre att höja än att syna ett rakt spel istället för att syna leder oftare till att korten inte behöver visas och att inte visa handen kan tolkas som bluff. Men det känns ju jättedumt att göra om KK till en bluff här. Vill ju inte att han ska slänga en T, försöker ju hellre extrahera värde från dessa händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Nej men det kan du göra senare i nästa hand du spelar om det nu är att få värde du är ute efter med den bräda som du nu har emot dig kan du vara slagen med korten och vill inte ha en visning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 vad fan ska han ha?????????????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 vad fan ska han ha?????????????? Ingen aning, syna och titta vad han har Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 betta över 10 dollar innan flop och över 40 efter så slängs eventuella draghänder och andra lägre kort som hotar ditt par. skriv inte alls om du inte har något smartare att bidra med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 Wp, syna river Tack Synade rivern och han hade Ah9h, klonkat backdoor flushen med andra ord. Tycker det var väldigt svårt att sätta han på en vettig hand här faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A0Poker Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Men du kunde ha vunnit den här handen om du låtit honom betala mer för de sista korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freso Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Väldigt suspekt att på flop betta pot in i en pf-raiser... och sedan mesbetta turn när det kommer ännu mer dragkort. Syna flop och höja 3x på turn kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bogust Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 Väldigt suspekt att på flop betta pot in i en pf-raiser... och sedan mesbetta turn när det kommer ännu mer dragkort. Syna flop och höja 3x på turn kanske? men alltså, vad väljer han att fortsätta med då som vi slår? förrutom ett combodrag (som han nu hade i den här handen) kommer han väl knappast syna med en hand vi slår? tror inte många vill spela en så stor pott oop med bara en tia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freso Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Kommer inte syna? Du kan ju inte anta att alla spelar abc. Sen om han nu har drag så är det väl lika bra att få honom att betala om han nu vill dra. Antar han satte dig på två överkort, därav pot på flop. Inte helt ovanligt för nån med typ AT. Jag tycker inte han såg stark ut iaf, mer rädd... eller? Sen också kan man ju inte hela tiden tänka att man inte vill skrämma bort folk med sämre händer. Det kan ju vara bra att göra för att minska variansen och utdragningarna. Alltså... inte vara rädd för att betta pga bortskrämning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Tycker det är okej att syna flopp och underreppa. Sen kan du lika bra ställa turn eftersom ni inte är så djupa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts