Gå till innehåll

Hur många inköp på pokersiten? Var placera resten av rullen?


Mikael__F

Recommended Posts

Jag har lite funderingar kring hur man bör göra med sin bankrulle! Jag har läst att många, av säkerhetsskäl, väljer att endast ha runt 10-20 inköp på pokersiten. Vilken är den optimala siffran? Var placerar man resten av bankrullen? På ett bankkonto där det är lätt att flytta in pengarna på pokersidan igen om det skulle behövas, eller i fonder/aktier där man kan få lite avkastning på pengarna (fast de är mindre rörliga)?

 

Tacksam för tips!

MVH

 

Mikael__F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle säga att det beror på din varians. Om det går upp o ner en massa så finns det ju stor risk att du kommer behöva de där extra pengarna som annars ligger i fonder, och då kommer du att svära över överföringstiderna. Om du däremot är ganska stadig utan en massa svängningar så finns det inte nån anledning att sitta med en massa pengar på siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju inte ta ut pengar från en pokersite och inte tro att de straffar en. Har ni aldrig hört talas om uttagningsriggen? :-D Nej men det hela beror på ens varians jag har cirka 20 inköp på en sida därjag spelar sh och 10 inköp på en sida där jag spelar fr. Resten är på neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har en bankrulle för spel som inte blir mindre eller större och det som är över bankrullen stopps undan för att inte slösas bort.

 

Då menar du alltså avkastningen då. Vad man gör med den spelar ju absolut ingen roll för pokerspelandet.

 

blir bankrullen mindre får du överväga vad du kan göra åt ditt spel innan mer pengar sätts in eller ta en semester från poker

 

Och om bankrullen minskar mycket går man förslagsvis ner i nivå istället för att ta av besparningar avsatta för andra ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10-20 inköp är nog det maximala man vill riskera att ha online.

Människor hackas dagligen och får sin konton rensade på pengar.

Sen när du har 5-10 inköp kvar om det går dåligt går du bara ner i nivå så har du återigen 10-20 inköp.

 

Att sitta med 100 inköp eller mer online är en risk jag bara inte kan förstå att man är villig att ta.

 

Du kan ju ha pengar du behöver snabbt(inom 2 dar) på marginalen tex (4.25% ränta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10-20 inköp är nog det maximala man vill riskera att ha online.

Människor hackas dagligen och får sin konton rensade på pengar.

Sen när du har 5-10 inköp kvar om det går dåligt går du bara ner i nivå så har du återigen 10-20 inköp.

 

Att sitta med 100 inköp eller mer online är en risk jag bara inte kan förstå att man är villig att ta.

 

Du kan ju ha pengar du behöver snabbt(inom 2 dar) på marginalen tex (4.25% ränta)

Nej, det är vansinnigt (minst sagt). Jag förstår inte hur en människa kan rekommendera någon att sitta med 100 inköp på en sajt. Man är inte säker bara för att man sitter med en router, antivirusprogram, brandväggar och inte surfar på free6.com. Risken finns alltid att någon tar sig in och kommer åt dina pengar.

 

Det finns också en liten risk (om än minimal) att det händer någonting med sajten. Jag förlorade själv 30 inköp ($12k) när Futurebet snodde massa pengar då Pokes Poker flyttade från Ongame. Vissa av dom som förlorade pengar där är med i en Google-grupp. Futurebet är skyldiga de spelarrna över $2M, och då är det bara en del av dom som förlorade massa pengar.

 

Det finns alltså risker med att att ha pengar online. För vissa kanske 30 inköp räcker, medan vissa vill ha 100 inköp pga svängningarna, men då tycker jag iaf att man kan fördela ut pengarna på flera ställen.

 

Bankrulen är det som du har avsatt för poker. Om delar av bankrullen är insatt på fonder under tiden gör inte att dessa pengar inte ingår i bankrullen.

Vad menar du med avsatt för poker? Om jag har 20 inköp på en sajt, 20 inköp på Neteller och 20 inköp på fonder eller nåt; har jag avsatt 40 inköp för poker då enligt dina regler? Eller 20 inköp?

 

Jag kan föra över pengarna från Neteller till sajten på några sekunder om jag behöver dom. Sen flyttar jag pengarna jag har i fonderna till Neteller. Vad är skillnaden?

 

Om man har tagit ut 20 inköp och investerat dom i nåt annat, för att spara till hus, resor eller liknande är det ju en sak, men bara för att man inte har pengarna på en sajt/Internetplånbok försvinner dom ju inte från bankrullen. Varför inte få lite avkastning på den delen av bankrullen du bara behöver vid en grym downswing?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrulen är det som du har avsatt för poker. Om delar av bankrullen är insatt på fonder under tiden gör inte att dessa pengar inte ingår i bankrullen.

 

Fonder är en sak, inget konstigt med att ha en del av rullen avsatt i fonder/aktier. Dock kan man ju inte lägga delar av rullen i pensionssparande!

 

30 inköp resten in till fonder för pensions sparande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med avsatt för poker? Om jag har 20 inköp på en sajt, 20 inköp på Neteller och 20 inköp på fonder eller nåt; har jag avsatt 40 inköp för poker då enligt dina regler? Eller 20 inköp?

 

Jag kan föra över pengarna från Neteller till sajten på några sekunder om jag behöver dom. Sen flyttar jag pengarna jag har i fonderna till Neteller. Vad är skillnaden?

 

Om man har tagit ut 20 inköp och investerat dom i nåt annat, för att spara till hus, resor eller liknande är det ju en sak, men bara för att man inte har pengarna på en sajt/Internetplånbok försvinner dom ju inte från bankrullen. Varför inte få lite avkastning på den delen av bankrullen du bara behöver vid en grym downswing?

Han menar antagligen precis det du skriver. Om man har avsatt pengar för poker så är det del av ens bankrulle oavsett om det befinner sig på en pokersite, Neteller, en fond eller i en kaffeburk.

 

Enligt ditt exempel så har du ju avsatt 60 inköp för poker, 20 på en site, 20 på Neteller och 20 i fonder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...