Gå till innehåll

anti poker tracker


kompiserik

Recommended Posts

Sluta gnäll nu. PT och liknande program är här för att stanna.

Kan man inte besegra "fienden" är det bättre att alliera sig med den.

 

Är man för dum för att använda PT och PAH får man helt enkelt skylla sig själv när motspelarna för en egde på en.

 

Varför inte integrera dessa i klienten då, så att alla får del av informationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte integrera dessa i klienten då, så att alla får del av informationen?

I så fall skulle väl siterna sälja/hyra ut den som en option misstänker jag. D.v.s. att man får någon form av "Advanced notes" på spelare där standardvärden som VP$IP, PFR% och liknande kan sparas.

 

Jag är dock lite tveksam till att man med PT/PO ska ha möjligheten att "datamina" obegränsat på en del siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skulle det bli mycket roligare utan trackers, notes osv.

 

Börjar själv tröttna på pååker fasten man är en hyffsad vinnare, i.a.f på texas. Och detta pga av nitar som sitter på femtielva bord och drar ner tempot osv.

 

Så, förbjud trackers, ta bort notes, ge möjlighet till att byta användarnamn, max 3 bord cash game och ta bort rakeback och sänk raken!

 

And da´boss will be back...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar på ban av PT. Ska poker ha en framtid så bör alla hjälpmedel förbjudas. PT är inte en enorm faktor, men programmet hjälper helt klart en hel del. Problemet är dock inte PT, utan vad som kommer att komma. Tar du bara PT&GT+ ett halvt steg till så får du ett program som råder dig att göra vissa saker. Vore ju störtenkelt att lägga in en popupruta som säger "TÄNK EFTER NU!" när du är på väg att göra ett drag som du normalt förlorar pengar på.

 

Steget därifrån till att ha ett program som ger dig råd inför varje beslut är inte långt. Därifrån är det sedan inte långt till att du skapar din egen bot utifrån de regler du sätter upp.

 

Vore alla hjälpmedel förbjudna skulle inte detta problem finnas. I och med att PT ofta är tillåtet så hamnar hjälpmedlen i en gråzon, vilket kan utnyttjas - kommer att utnyttjas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skulle det bli mycket roligare utan trackers, notes osv.

 

Börjar själv tröttna på pååker fasten man är en hyffsad vinnare, i.a.f på texas. Och detta pga av nitar som sitter på femtielva bord och drar ner tempot osv.

 

Så, förbjud trackers, ta bort notes, ge möjlighet till att byta användarnamn, max 3 bord cash game och ta bort rakeback och sänk raken!

 

And da´boss will be back...:-D

Det där är skrämmande likt mina åsikter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är skrämmande likt mina åsikter

 

 

Haha, tur att man inte är ensam då :)

 

Men jag förstår liksom inte att pokerspelare inser det uppenbara. Själv har jag ett bra betalt 100% jobb, men gillar poker som hobby, fritid och en extra liten inkomstkälla! Många "regulars" ser mig kanske som en liten fisk eftersom jag inte grindar 24/7, well so be it!

 

Jag kanske även spelar lite för många händer när jag lirar, lite för mycket LAG osv...vilket kanske beror hälften på min spelstil och hälften på att jag inte kan lira dygnet runt.

 

Så...hur många "fiskar"/fritids spelare/extra knäckare blir det kvar om "proffsen", 24/7 spelarna grindar sönder alla nätverk?

 

Jag bryr mig inte om 100$, 500 eller 2000 dolla bonusar för x antal tusen händer. Personligen har jag kanske tid att spela 0 händer en månad, nästa 20 000 händer, vem vet!

 

Seriöst, vem utav 24/7 lirarna vill sitta och grinda resten av livet? Visst, ett fåtal blir rika och berömda, många fler kommer att gula till slut.

 

Så ta tag i problemen på nätverken NU, annars kommer nog nätpokern att dö ut. (för den stora allmänheten dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ta tag i problemen på nätverken NU, annars kommer nog nätpokern att dö ut. (för den stora allmänheten dvs)

 

Svenska Spel anses fiskigare än andra nätverk. Det är säkert inte sant, jag har svårt att se varför medelsvensson skulle vara sämre än exempel Everests fransoer eller Partys tyskar...

 

Men, spelet på SS är helt klart lösare än exempelvis B2B eller prima. Varför det? Men svaret är så enkelt, det finns ingen rakeback på svenska spel, utan raken är sänkt i stället. Det finns inga bonusar man ska grinda in. Raken är sänkt i stället... Att sänka raken ger samma effekt i plånboken på sikt, men de "spelförstörande tajtrövarna" försvinner. Spelet blir överlag lösare, och därmed anses det fiskigare. Men det behöver inte vara sant att lösare spel = fiskigare spel. Men det är roligare spel!

 

En ytterst enkel sak som de flesta sajter borde göra är att ändra beräkningsgrunden för bonusar och rakeback från dealet till contributed. En ytterst liten skillnad egentligen, men helt plötsligt så måste man stoppa in någon slant i potten för att få den där VIP-poängen, och är det något som 24-bordsspelaren hatar så är det att stoppa in slantar i mitten, frivilligt.

 

Nu blev det här nästan ett off-topicinlägg, men ändå lite topic...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notes, datamining och motståndarprofilering känns nog som en rätt naturlig del av nätpokern för många av oss som inte spelat poker live i evigheter tidigare. Vad säger egentligen att det är "bättre" att slopa detta? Nätpoker och livepoker är inte samma sak, kanske dags att försöka att acceptera det istället...

 

Möjligen kan det vara negativt i den mening att en massa nöjesspelare slutar för att de är rädda för alla som sitter med hjälpmedel, men hur det är eller kommer att bli med sådant kan man ju bara spekulera i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...