gdaily Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Poker.se/Pokerforum.nu bloggar i den här tråden från Poker.se-kryssningen på Ålands hav den 22-23/9. Följ oss gärna, vi hoppas att kunna ha Internettäckning hela kryssningen och servera er med bilder och bloggar. Förra årets vinnare Helena "HeFo" Forsell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Nu är vi på plats på båten. Alla (hoppas jag) är här, och de flesta verkar ha registrerat sig. Turneringen kommer att sätta igång vid 2245tiden. Eftersom alla moderatorer ombord spelar, och jag hoppas att vi kommer att vara kvar länge så blir det kanske lite sporadiskt med bloggandet. Heja oss allihopa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Här har vi Juggler och Gdaily i väntan på att resten skall dyka upp vid terminalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Efter nästan två perioder har nu tre (?) moderatorer blivit utslagna. Gdaily, som direkt gick till cashbordet samt Appel, som nu är på väg mot baren. Även Jezaja utslagen efter att all-in med JJ och mötte 77. Klonkad 7a på floppen gör att Jazaja får hålla Appel sällskap i baren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Klyka är ungefär på startstack och har bra värde med fjolårsvinnaren till höger om sig lfx varit uppe tidigt på 8k men redan lyckas slaska bort sig till precis understartstack på 5k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Hmm, efter väldigt slaskgt spel ifrån KF så slutar han på en beundransvärd 19:e plats. Utslagna Moderatorer (till fiskar) flockar omkring mig! Spelat i sig var ganska ostandard och kasst. Jag har en tokfull svensk till höger om mig som gör en beundransvärd syn med halva stacken inne på floppen med 68o på KJ9-bräda, han har lite marker kvar men blir utskickad av PokerEvent för att nyktra till. Nyckelhanden för mig är när jag har ca 1250 (startstack 5000 men jag har blivit omslagen etc. etc.) så pushar med K9o (Ja, en monsterpush, jag vet!) och får nötsynen av AQo men min hand klonkar K på river. Gött mos! Jag hade två PotRaiser-lirare (Ena huvudägaren följt av en lojal knegare) samt en PokerRoom-lirare (Ägare alt. högt uppsatt man, det såg jag på klockan) och jag måste säga, PotRaiser representerar sitt namn väldigt dåligt iom att de var väldigt veka och kanske bettade 2.5X Blind flera gånger om men foldade flera gånger om antagligen för omslag alt. efter ett CB på flopp! PokerRoom där emot gjorde ett väldigt vacket spel med K8s. En spelare IP bettar 1k på 150/300 och PokerRoom-liraren (Som nu går aliaset namnet Kristian, han heter Christian i verkligheten) hittade synen med K8s. Floppen kommer 279 och Kristian instaställer med ca 1.25X i Marker jämtemot potten och Fi har 27s! Nötspel ifrån bådas sidor! Jag hade även Albert till min vänstra sida och han lyckades snylta in en gratis vattenflaska ifrån mig! (Jag märker ett mönster här som med såsen!). Nå väl, han har lovat mig att slaska en femhundring HU och jag hoppas att så blir av, annars förlorar han all heder och respekt men behåller femhundringen! =) Over and out, Mvh, KF! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Fredde80 kom tillbaka från pausen när blindarna gick upp till 200/400 med den härliga stapeln 800. Han börjar med att tripla. Sen dubbla, sen dubbla, osv osv. Nu sitter han med ca 12K, vilken är nästan dubbla average. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Här har vi våran senaste moderator: Whaggo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Ola/Gdaily innan flytten till cash camet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Här har vi Matte_med_slice. Matte sitter vid skrivande stunden med runt 12K framför sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Här har vi Klyka i egen hög person. Han åke ut med floppat set mot runner runner färg. Ingen tur i Svergie (inte heller i Finland) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Juggler. En av de duktiga moderatorerna som håller sig kvar i turren. Däremot är han nere och harvar på typ 4k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Om jag inte misstar mig så var det Jezaja som åkte ut först av oss. Men det är inget synd om honom. Med på båten är nämligen hans flickvän: Deminbird som också är utslagen (jäklar vad vi moderatorer suger på brant struktur) Hon glider omkring med kameran nu, så förhoppningsvis kanske bilderna blir bra här framöver =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Titta! Vi hittade ännu en forumit. HataB2B. Tyvärr hade han inte på sig sin snygga ryska mössa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Klart Appel har skrivit fel! Klyka är självklart kvar och han har nu nästan 9k i marker på 200/400 blinds! Han dubblade A8s mot T9o och har nu som sagt, stabila 9k! Mvh, KF! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Titta vilka vackra! (från vänster) Linda (dealer) Eva (grattis i efterskott) Catwoman (fortfarande kvar i turren.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 Jag han med att iaf ta ett kort på "mitt" bord innan jag åkte ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Förra årets vinnare Helena Forsell. Nu med ca. 18k marker. Kfluffi är ledsen för att han är ute. Då bilden togs var Fredde80 glad, men nu är han nog också ledsen då han åkt ut. Forumprofilen Ripperkoff. Okänd kille som låg mycket bra till då kortet togs. Ytterligare en okänd kille som låg mycket bra till. //DenimBird Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Juggler: :8y: Fi 1: Fi 2: Flopp: Juggler tyvärr ute... /DenimBird Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 HURRA! Klyka var nere på 2.500. Nu har han "hela" 16k. Blindarna är 500/1000 och snittstacken är 11.000. Så det höjs rätt fort. Fast å andra sidan måste ju turren vara slut innan båten kommer tillbaka till svenskt vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Stora tårar! Matte_med_slice (vårens forumrankingvinnare) är utslagen. Matte hade 8BB kvar. Mittenposition höjer upp till 3bb varpå matte ställer in från knappen. Mp synar och visar upp KJo Matte har A8s. Floppen visar upp Q10x. turnen kommer J och river 9. Det ger matte stege till Q och Mp stege till K. Nu håller vi tummarna för Klyka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Appel har fel som vanligt! Fredde80 är ju kvar i turneringen. Han sitter med dryga 12k framför sig. Däremot åkte just Klyka ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Fredde80 all in med 97s. Får syn av A10. Fredde80 får stege och dubblar upp. /DenimBird på Klykas konto Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Fredde tycks ha runt 16k, blinds 700/1500. Själv åkte jag i början av perioden. En stack om 16 BB blev runt 7-8 BB på nästa nivå, i halvsen pos försöker jag mig på en AI-steal med JTo men får syn av en snäppet mindre stack med AJ som står. En liten strimma hopp i form av ett stegdrag, men sedan ridå. Ca 1.7 BB kvar, jag plockar bara upp skräp. Foldar motvilligt tills jag sitter i BB. MP pushar, BTN synar och jag synar mörkt. Vänder naturligtvis upp 94o där bara 4:an är live. Träffar färgen på river, men MP träffade nötfärgen på floppen. Bah. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 23 September , 2007 Rapport Share Postad 23 September , 2007 Juggler79 här på Klykas konto. Handen ovan är fel. Jag ställde med 7bb med AKo UTG, UTG+1 synar med 6,8bb och UTG+2 synar också. Juggler :A?: :K?: FI 1 :8?: :8?: FI 2 :A?: :J?: AJx på flop och FI2 slår ut två spelare. Just nu är det paus och pokerforum.nu ställer sitt hopp till Fredde80. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts