Gå till innehåll

Pokerforum.nu bloggar från Poker.se-kryssningen


gdaily

Recommended Posts

Fredde (som egentligen heter Freddo) dubblar till ca 40k mot bordets skönaste snubbe som till allas besvikelse får lämna bordet.

 

Ska passa på att skvallra om allas vår vän Ripperkoff (sorry Rip., om jag stavar fel) som åkt på en ordentlig smäll. De exakta omständigheterna är oklara, men han sägs ha suttit med ca 25k, plockat upp AQ, raisat till 7k (blinds 1k/2k) och blivit pushad för ytterligare 4k. Självklar syn, fi vänder upp KK och en Q på brädan räcker inte. Nu sitter han med uppskattningsvis 8-10k. Jag vet att siffrorna inte går ihop, så antingen räknar han eller jag fel.

 

Heja Freddo och Ripperkoff iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200709230333083.jpg

Kille som gärna ville vara med på bild.

 

200709230333082.jpg

Mannen som slog ut mig tidigare. Jag hade ca. 10bb och ställde med 88. Han synar med AQoff och klonkar färg. Hrmpf!

 

200709230333081.jpg

 

200709230333080.jpg

Dilba inne med alla marker utan att åka. Vet att hon hade 6-7bb en stund tidigare. Kämpa, kämpa!

Edit - ser inte längre Dilba på något bord.

 

/DenimBird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ripperkof på Klykas konto:

 

Efter att ha tvingats att pusha utg som kort, med 67s satt inte hålpipan, och jag måste dra mig tillbaka på plats ca 45. Anmärkningvärt under sessionen var att jag härligt nog kunde trippla upp med ett re-raise-ställ mot bland annat vår käre moderator freddO80 som uppsluppet nog synade min allin med Kq off och konstigt nog inte köpte ut.... Nu vankas det lite slask cashgame och ingen ser fram emot revansch mer än jag..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu har vi paus i turneringen... en mkt gemytlig turnering om jag får säga, då jag väl är uppe i 10 bira varav 2st har jag köpt själv =)

 

Ligger 4:a i chipcounten med 34st kvar enligt Pokerrooms eminenta rapportering, så det låter ju betryggande.,.. nackdelen är att man bara har 15BB... :(

 

Jag började iaf på ett bord med appel och djens... easy money visste man ju på förhand, men tyvärr blev det bara en hand med appel och 0 med djens då de verkade mer intresserade av att besöka baren än spela poker. (jag vann handen mot appel).

 

Lyckades sedan dubbla upp forumets störste looser Ripperkof när jag slår om ett uppslag från bordets lösaste spelare med KQs .. Ripperkof i sen pos hittar såklart AK och med 1500 till för syn i 8k potten var den given. Tyvärr levererade floppen ett A, turn var snällare och gav mig en Q, men ingen mirakel runner runner.

 

Var efter den potten nere på 800 i marker när blindsen höjs till 200/400. Första handen efter pauset och bara halva bordet är på plats... ställer in mina marker från UTG+1 med Q4o, CO synar och BB slår om rejält.. CO lägger sig och BB har AK. Floppen kommer 763, turn levererar en fin 5:a och han drar dött inför rivern. (nåja, 4 för split då)

 

Nästa delade hand är jag UTG och hittar AK, ställer såklart direkt igen, får syn av KJo.. flop Jxx, turn blank, river A... tillbaka =)

 

Handen efter så sitter jag på BB.. och vips.. så hittar jag AK igen... MP synar, knapp synar, SB synar.. och såklart degar vi igen... MP synar och vi möter A6... flop 567 två ruter, turn 10 ruter, river A ruter och såklart har jag ruter KUNG... 13k.. och sedan dess har jag inte tittat tillbaka =)

 

Pengarna lär vara lätt avklarat (hoppas jag).. men vi skulle behöva slå ut lite mer folk för att få lite mer manöverutrymme...Många är dock väldigt korta och vi skall bara ha ut 7 pers till.

 

Två och halv timme tills turneringsstart... antingen väljer man den lätta vägen och börjar öka ölintaget eller går och sover i 2h... vi får se vad jag väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juggler79 här. Fredde80 valde att sova och framförallt snarka i några timmar. Efter att jag väckt honom flera gånger gick han till slut upp och fortsatte spela. Bubblan har spruckit för ett litet tag sen, en spelare som var sitting out blindades bort. Det är 25 spelare kvar.

 

Jag mötte en rasande arg fjolårsvinnare i trappan upp, Helena Forsell. Hon hade varit duktig och inte festat och dessutom lagt sig tidigt för att vara fräsch för dag två. Tyvärr så fick hon bra kort som inte höll upp så hon åkte ut efter bara några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute! Plats 23... många timmar och många öls spelande ger 3.960kr ..

 

Börjar dagen med 60k... ligger stilla tills bubblan spricker... precis när nicklas annonserat att alla är i pengarna så plockar knappen upp sina kort, och ställer in för 22k... jag hittar 10-10 och har 2tusen inne från SB... hittar synen men får tyvärr JJ uppsmällt i ansiktet... ingen klonk och nere på 35. Får byta bord och hamnar på ett bord med 3!! stackar som blindas ut. Efter ett par händer hittar jag A8 i MP (blinds fortfarande 2/4k) slår upp till 11... Birgitta Ländin ställer från knappen och har ungefär samma stack som mig.. och jag väljer att vika... 24k kvar... stjäl från knappen en gång så håller mig på 23k.. ställer sedan in från MP först in på blinds 3000/6000 med KhJh, men tyvärr så synar BB med AQ. floppen AA2 inger inte mkt hopp och runner-runner färgen eller stegen dyker inte upp. Ute :(

 

Vi har nu 17 personer kvar, blinds är 3/6k och average stack är 70.000... om 10 sekunder går blindsen upp till 5/10k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått fort här... Ali är uppe på ca 800k och är massiv chipleader.

 

På 5e plats åkte Mikaela ut med Kc9c mot de två svarta essen (Alis), ingen hjälp från bordet.

 

På 4e plats åkte Peter Rossin all-in ifrån SB med Q9 och fick blixtsyn av Ali med KsQs, det floppar en nia, men Ali är på en good run så det är såklart två spader där också.. turn är ett tredje spader och Peter är ute.

 

Vi har nu paus i 10 minuter innan vi ska spela 20/40k blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...