Gå till innehåll

Pokerforum.nu bloggar från Poker.se-kryssningen


gdaily

Recommended Posts

Nu är vi på plats på båten. Alla (hoppas jag) är här, och de flesta verkar ha registrerat sig. Turneringen kommer att sätta igång vid 2245tiden.

Eftersom alla moderatorer ombord spelar, och jag hoppas att vi kommer att vara kvar länge så blir det kanske lite sporadiskt med bloggandet. Heja oss allihopa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, efter väldigt slaskgt spel ifrån KF så slutar han på en beundransvärd 19:e plats.

 

Utslagna Moderatorer (till fiskar) flockar omkring mig!

 

Spelat i sig var ganska ostandard och kasst. Jag har en tokfull svensk till höger om mig som gör en beundransvärd syn med halva stacken inne på floppen med 68o på KJ9-bräda, han har lite marker kvar men blir utskickad av PokerEvent för att nyktra till.

 

Nyckelhanden för mig är när jag har ca 1250 (startstack 5000 men jag har blivit omslagen etc. etc.) så pushar med K9o (Ja, en monsterpush, jag vet!) och får nötsynen av AQo men min hand klonkar K på river. Gött mos!

 

Jag hade två PotRaiser-lirare (Ena huvudägaren följt av en lojal knegare) samt en PokerRoom-lirare (Ägare alt. högt uppsatt man, det såg jag på klockan) och jag måste säga, PotRaiser representerar sitt namn väldigt dåligt iom att de var väldigt veka och kanske bettade 2.5X Blind flera gånger om men foldade flera gånger om antagligen för omslag alt. efter ett CB på flopp!

 

PokerRoom där emot gjorde ett väldigt vacket spel med K8s. En spelare IP bettar 1k på 150/300 och PokerRoom-liraren (Som nu går aliaset namnet Kristian, han heter Christian i verkligheten) hittade synen med K8s. Floppen kommer 279 och Kristian instaställer med ca 1.25X i Marker jämtemot potten och Fi har 27s! Nötspel ifrån bådas sidor!

 

Jag hade även Albert till min vänstra sida och han lyckades snylta in en gratis vattenflaska ifrån mig! (Jag märker ett mönster här som med såsen!).

 

Nå väl, han har lovat mig att slaska en femhundring HU och jag hoppas att så blir av, annars förlorar han all heder och respekt men behåller femhundringen! =)

 

Over and out,

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200709230106295.jpg

Om jag inte misstar mig så var det Jezaja som åkte ut först av oss.

Men det är inget synd om honom. Med på båten är nämligen hans flickvän:

 

 

200709230106282.jpg

Deminbird som också är utslagen (jäklar vad vi moderatorer suger på brant struktur)

Hon glider omkring med kameran nu, så förhoppningsvis kanske bilderna blir bra här framöver =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200709230157352.jpg

Förra årets vinnare Helena Forsell. Nu med ca. 18k marker.

 

200709230157353.jpg

Kfluffi är ledsen för att han är ute. Då bilden togs var Fredde80 glad, men nu är han nog också ledsen då han åkt ut.

 

200709230157354.jpg

Forumprofilen Ripperkoff.

 

200709230157351.jpg

Okänd kille som låg mycket bra till då kortet togs.

 

200709230157340.jpg

Ytterligare en okänd kille som låg mycket bra till.

 

//DenimBird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora tårar!

Matte_med_slice (vårens forumrankingvinnare) är utslagen.

Matte hade 8BB kvar. Mittenposition höjer upp till 3bb varpå matte ställer in från knappen. Mp synar och visar upp KJo Matte har A8s.

Floppen visar upp Q10x. turnen kommer J och river 9. Det ger matte stege till Q och Mp stege till K.

Nu håller vi tummarna för Klyka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredde tycks ha runt 16k, blinds 700/1500. Själv åkte jag i början av perioden. En stack om 16 BB blev runt 7-8 BB på nästa nivå, i halvsen pos försöker jag mig på en AI-steal med JTo men får syn av en snäppet mindre stack med AJ som står. En liten strimma hopp i form av ett stegdrag, men sedan ridå.

 

Ca 1.7 BB kvar, jag plockar bara upp skräp. Foldar motvilligt tills jag sitter i BB. MP pushar, BTN synar och jag synar mörkt. Vänder naturligtvis upp 94o där bara 4:an är live. Träffar färgen på river, men MP träffade nötfärgen på floppen.

 

Bah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juggler79 här på Klykas konto. Handen ovan är fel. Jag ställde med 7bb med AKo UTG, UTG+1 synar med 6,8bb och UTG+2 synar också.

 

Juggler :A?: :K?:

FI 1 :8?: :8?:

FI 2 :A?: :J?:

 

AJx på flop och FI2 slår ut två spelare.

 

Just nu är det paus och pokerforum.nu ställer sitt hopp till Fredde80.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...