ickenyfiken Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Hej på er Varning. Detta blir ett långt inlägg. Hoppas att det är intressant iaf. Jag skickade en fråga till Ola på poker.se (Regelfråga V38) angående en händelse på våran pokerklubb. Läs den först och fortsätt här sedan. Jag visade Olas svar för TM för turneringen som också var den som sa "checkar du..." kommentaren. Detta är våran vidare diskussion om Olas svar. ************************************************* Jesper säger: Skrev en fråga till Ola ang. gårdagens händelse: http://www.poker.se/fragaolalist.php?qid=4357&archive=50 xxxxxx säger: okey : ) xxxxxx säger: alltså, jag bad ju om ursäkt för att jag sa "checkar du spå checkar jag" xxxxxx säger: det är ju det ola svarar på, men som sagt, det bad jag om ursäkt för, de vet du också Jesper säger: Han svarar på båda sakerna. Din hänvisning till våra marker är det största felet. Jesper säger: Det är då du föreslår en taktik för hur handen skall spelas i förhållande till våra stackar som inte är med i handen. xxxxxx säger: nja, jag håller inte med där, jag tycker dock gränsen är väldigt tunn mellan table talk och collusion i de läget xxxxxx säger: känns som att vårt fall ligger på gränsen Jesper säger: Nope. Att säga "Checkar du så checkar jag" är på gränsen. Att säga det och hänvisa till våra stackar som inte är med i handen är långt över gränsen. xxxxxx säger: jag tycker tvärt om.. "checkar du så checkar jag " är fel, det bad jag om ursäkt om xxxxxx säger: mitt table talk som går ut på att få honom att förstå att det är bubblan är en annan sak Jesper säger: Men skorjar du. Jag blir faktiskt orolig om du ser det så. Du skall ändå vara tournament manager. Att hänvisa till spelares marker staplar som inte är med i handen är katastrof. Det är lagspel. xxxxxx säger: mja, jag tycker inte det är så glasklart som du vill få det till.. jag tycker jag ligger på gränsen någonstans xxxxxx säger: och bli orolig? jaså, över vadå? Jesper säger: Över att du tycker det är ok att säja så. Den första delen där du bara säger check... är fel men att lägga upp en taktik med hänvisning till andra spelare som inte är med i handen ser du inget fel i. xxxxxx säger: okey, jag ska ta lite exempel för att visa att det verkligen ligger på gränsen xxxxxx säger: om jag säger så "tänk på att det är bubblan" är det okey? Jesper säger: Det är mycket mindre fel xxxxxx säger: men fortfarande fel? Jesper säger: Inte om du endast säger det då är det helt ok. Du pratar bara med han i handen. Men om du säger Checkar du så checkar jag tänk på bubblan är det väldigt fel. xxxxxx säger: om jag säger "bubblan nu, mycket pengar på spel. du har mycket marker" xxxxxx säger: är det fel? xxxxxx säger: eller, är det någon skillnad? Jesper säger: Ja det är klart att det är en skillnad. I det ena lägger du bara press på han. I det andra är det ett erbjudande om hur handen skall spelas. Du ger till och med en motivation till varför. Så som det var nu sa du inte ens bubblan utan ännu värre genom att blanda in 2 spelare som inte ens var med i handen. xxxxxx säger: jag tycker så här. om jag ska vara lika hård som du föreslår, så kommer det vara rena stasistämningen vid bordet, ingen vågar säga någonting. xxxxxx säger: och i och med att vi inte spelar främst för pengarnas skull, utan för gemenskap och nöjet, så tycker jag att det viktigaste är att vi ska kunna känna att vi inte ska vara rädda för vad vi säger direkt ************************************************* Det vore kul om ni som orkat läsa enda hit skulle vilja skriva eran kommentar och åsikt. /Jesper Citera
DocLame Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Antingen så följer man reglerna, eller så följer man dem inte. Om jag spelar en tävling modell lite mer formell än ett homegame där ölen flödar så förväntar i alla fall jag mig att TM ser till att reglerna följs och dessutom föregår med gott exempel. Citera
zinna Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Jag hade blivit tokförbannad, där här är enligt mitt tycke helt klart fusk. Jag hade aldrig mer spelat på den klubben när han var tävlingsledare. Hans resonemang är ju helt åt helskotta med, han verkar ju en smula trög minst sagt... Citera
mgps Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 klart det där är fusk så sjukt att folk inte fattar. som när floppen kommer 699 en ebtatr man höjer och nåt smartass dropapr kommentaren jag slängde en 9a. att folk inte fattar att det givetvis är over the line. Citera
Chillarn7 Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Hur kan han ens föra en diskussion om att det inte är fusk. Enligt mig är detta solklart fusk och någon typ av straff borde han ha fått för det. Citera
Recommended Posts