mgps Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 kan någon rekommendera en bra bok o spelteori? inte specifikt för poker utan mer en bra bok som går igenom grunderna och sedan vidar etill mer avancerade koncept. Citera
Sync Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Pokerteori av David Sklansky.. Citera
mgps Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Pokerteori av David Sklansky.. nej. läs igen. Citera
Torsus Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Jag tror att jag har hittat en bra bok åt dig....: "Theory of gambling and statistical logic" http://www.gamblersbook.com/weblink.cby/detail/518503.html Jag har själv den boken i mitt privata bibliotek och den kanske kan upplevas som lite torr...men, tro mig, den är fruktansvärd matnyttig...! Citera
Juggler Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Kollat de som rekommenderas i mathematics of poker? De är ganska gamla (1944-1966) så kanske är svåra att få tag på. Citera
heltok Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 http://www.math.ucla.edu/~tom/Game_Theory/comb.pdf annars mop. Citera
Sansrom Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 fredyr rekommenderade The Compleat Strategyst när jag frågade samma sak. Har köpt den men inte mer än bläddrat igenom den lite. Verkar relativt lättsmält och är som synes ganska billig. Citera
BillyBobs Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Den viktigaste boken någonsin skriven om game theory är: 'Theory of games and economic behaviour' av John Von Neumann. Boken var vägledande och ett akademiskt mästerverk. Boken banar vägen till teorier inom allt från ekonomi, sociologi till biologi etc. Så om det är game theory du är intresserad av så läs den. Däremot kommer du inte få ut någonting om gambling i allmänhet även om en liten del av game theory illustrueras med poker exempel. Om du vill ha mer allmänt om spel och gambling så får du leta bland pop-litteraturen. Citera
DocLame Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Ska man läsa något så ska man väl egentligen först och främst läsa von Neumann & Morgensterns klassiska bok och Nashs artiklar. Citera
fredyr Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Den viktigaste boken någonsin skriven om game theory är:'Theory of games and economic behaviour' av John Von Neumann. Boken var vägledande och ett akademiskt mästerverk. Boken banar vägen till teorier inom allt från ekonomi, sociologi till biologi etc. Så om det är game theory du är intresserad av så läs den. Däremot kommer du inte få ut någonting om gambling i allmänhet även om en liten del av game theory illustrueras med poker exempel. Om du vill ha mer allmänt om spel och gambling så får du leta bland pop-litteraturen. Ska man läsa något så ska man väl egentligen först och främst läsa von Neumann & Morgensterns klassiska bok och Nashs artiklar. Den är viktig ja, men bara därför att den var först. Det betyder ju inte att den är vare sig bra eller lättläst eller intressant. Citera
DocLame Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Den är viktig ja, men bara därför att den var först. Det betyder ju inte att den är vare sig bra eller lättläst eller intressant. OP skrev ju heller inget om att han ville ha en lättläst bok. Citera
fredyr Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 OP skrev ju heller inget om att han ville ha en lättläst bok. Nej, men titeln på denna tråd är "Bra bok om spelteori?". Edit: Compleat Strategyst, heltoks länk till Tom Fergusons bok och Mathematics of Poker är bra intromaterial imo. Citera
mgps Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 vad tros om dessa: http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0262650401 http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0273684965 Citera
mgps Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Nej, men titeln på denna tråd är "Bra bok om spelteori?". Edit: Compleat Strategyst, heltoks länk till Tom Fergusons bok och Mathematics of Poker är bra intromaterial imo. har beställt compleat strategyst, mathematics of poker samt neumanns klassiak bok. tack för tipsen! Citera
Recommended Posts