Gå till innehåll

SvS 20+2


Recommended Posts

Fi har tidigare gjort en fiskig lös syn med K8 preflop. Fi trebettar till 300, blir reraisad allin 1600 och fi synar. Han drog då ut AK med K8. Är lite osäker på vilka händer han har höjt preflop med tidigare. Generella bilden är att han spelar rätt dåligt.

 

***** Hand 448496663 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 september 2007 22:39:06

Sill (Vanlig/Turnering)

Plats 5: ahaaa (2285.00)

Plats 6: Hero (3555.00)

Plats 9: el lobo (615.00)

Plats 10: Fi (3545.00)

ahaaa lägg LM 75.00

Hero lägg SM 150.00

** Giv **

ahaaa [N/A, N/A]

Hero [:Td:, :As:]

el lobo [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

el lobo Lägg

Fi Höj till 300.00

ahaaa Lägg

Hero Syna 300.00

*** Flop(Board): *** : [:2d:, :7c:, :Th:]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 600.00

Fi Höj till 1500.00

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är frågan till mig så skrev jag i #5 att jag normalt foldar pre.

 

Men om jag av någon anledning skulle få för mig att trebeta pre som resteal så skulle jag folda mot push, ja.

 

Ok, fold preflop köper jag, det var en marginell syn som jag klämde på ett tag.

 

Hur som helst så pushade jag för att springa in i QQ. Tyckte det var en marginell situation som jag gärna ville ha feedback på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre är ju bara lol. Push är å andra sidan väldigt marginellt. Reraise och sen fold är för ont om stackutrymme. Jag synar tror jag.

 

På flopp tar jag c/c eller CRAI.

 

Vad är den avgörande skillnaden mot detta läge? Här var ju BB:s pre-syn en "fisksyn obviously".

 

(För att undvika missförstånd kanske jag ska poängtera att jag frågar uteslutande för att jag faktiskt är intresserad av svaret då jag försöker bli en bättre spelare, inte av något annat skäl. :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en natts sömn på den här handen så är jag nog inne på fold pre. Har dock väldigt svårt att se att raise skulle vara bättre än syn. Som jag ser det är alternativen preflop fold och syn. Ska ju noteras att jag synade pre mycket baserat på read och sånt kan ju straffa sig som det gjorde här.

 

Fasen den folden pre var svår att hitta just i det här läget, hans HD är ju enorm här.

 

De flesta verkar ju vara överrens om att handen som den spelades var en push på floppen iaf, skönt att höra även om jag grämde mig enormt över den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är den avgörande skillnaden mot detta läge? Här var ju BB:s pre-syn en "fisksyn obviously".

 

(För att undvika missförstånd kanske jag ska poängtera att jag frågar uteslutande för att jag faktiskt är intresserad av svaret då jag försöker bli en bättre spelare, inte av något annat skäl. :-) )

 

Skillnaden är att han där har inne 150 (som här) men lägger in 950 till. Här lägger vi in 150 till. Alldeles för bra odds.

 

Kan ju lägga till dock att jag är inte beredd att lägga in jättemkt här heller, men 150 är för lite för att vika för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...