kausti Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Spelat kanske 30 min när denna hand dyker upp. Fi synar ner hela vägen, för att ställa rivern. Hittar ni synen eller fegar ni ur och slänger? Har inte mycket info om Fi då jag multitablar rätt friskt. Vet typ en sak: Han har inte raisat upp nån hand preflop. Hur det nu hjälper oss Game # 645318304 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.10/0.20 - Table "Svenljunga" Players(max 6): PotRRaiser (EUR 20.00 in seat 1) Morgotti (EUR 18.18 in seat 2) WojciechM (EUR 35.88 in seat 3) pajak123 (EUR 20.96 in seat 4) citr999 (EUR 4.04 in seat 5) kaustii (EUR 24.03 in seat 6) Dealer: WojciechM Small Blind: pajak123 (0.10) Big Blind: citr999 (0.20) kaustii was dealt: - kaustii Call (0.20) PotRRaiser Fold Morgotti Fold WojciechM Call (0.20) pajak123 Call (0.10) citr999 Check Flop - - pajak123 Check citr999 Bet (0.20) kaustii Raise (0.90) WojciechM Call (0.90) pajak123 Fold citr999 Call (0.70) Turn - - - citr999 Check kaustii Bet (1.80) WojciechM Call (1.80) citr999 Fold River - - - - kaustii Bet (3.50) WojciechM All-In (32.98) kaustii ??? Citera
Bobby_Chacon Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Fold känns väl okej... fast ändå inte. Men utan read så får man väl kasta.. Citera
jojje2k Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 .. Han sitter väl på en slowspelad färg typ,... ?? Citera
boman Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Q9s är väl det enda som slår dig Citera
FraZin Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 88 JJ 1010 79 9Q, inte undra på att bluffarna inte sitter när folk inte ser bordet. Boman. Citera
Jenki Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 känns som att han klonka tvåpar på river eller att han drog mot färgen fast träffa stegen. skulle nog synat. Citera
jozoa Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Gillar inte openlimpen UTG... Jag hade synat. Det känns som att han har missat ett drag men istället träffat två-par. Citera
Zarec Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 jag är inget proffs direkt men hade synat 99/100 ggr. Det enda jag är rädd för egentligen är ett högre set, men oftast har han överpar eller tvåpar i det läget (?). Tror det e EV+ å syna iaf. Citera
_zed_ Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Höj preflopp, och betta mer på turn och river så hade det inte blivit så svårt val. Citera
vetgirig Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Överbet på rivern i lågnivåpoker betyder vanligtvis nötterna. Citera
bananuz Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 JJ borde han inte ha mtp preflopspelet. TT borde han väl skydda mer på floppen. 88 känns väl osannolikt. Återstår då bustat färgdrag el 9Qs. Tror inte jag hade orkat lägga denna när så få händer slår oss och jag skulle bli så sjukt tiltad om jag lägger och fi stolt visar upp AA Openlimp med 33 UTG känns för övrigt helt ok. Citera
bananuz Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Höj preflopp, och betta mer på turn och river så hade det inte blivit så svårt val.Ska vi höja bort alla händer vi oroar oss för här med 33 UTG börjar vi blöda pengar rätt bra. Citera
strater Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Överbet på rivern i lågnivåpoker betyder vanligtvis nötterna. eller något som TROS vara nötterna, typ top-two (eller AA!!)^^ Citera
_zed_ Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Höj preflopp, och betta mer på turn och river så hade det inte blivit så svårt val. Ska vi höja bort alla händer vi oroar oss för här med 33 UTG börjar vi blöda pengar rätt bra. Vi höjer pre för att vi maskerar våran hand och för att få bra betalt när vi träffar. Visst går det att limpa par och låga cs som en del gör, men det blir ju så mycket enklare för Fi att läsa oss då. Det blir också svårt för typ J8s att syna men det gör väl inget - jag får lättare att sätta Fi på en hand också. Jag har fått för mig att det är ganska vedertaget att aldrig openlimpa i SH, och det ibland sådana som absolut inte blöder... Varför skulle vi blöda pengar genom att höja par utg? Citera
CopShootCop Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Tycker inte heller att man kan ha som standardspel att höja 33 UTG. Det tror jag blir dyrt i längden, visst ska man höja den ibland men inte särskilt ofta. Säg 2 gånger av 10 eller nåt åt det hållet IMO, resten limpar jag. Citera
_zed_ Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Tycker inte heller att man kan ha som standardspel att höja 33 UTG. Det tror jag blir dyrt i längden, visst ska man höja den ibland men inte särskilt ofta. Säg 2 gånger av 10 eller nåt åt det hållet IMO, resten limpar jag. Varför är det bra att höja 2 gånger av 10? Vilka 2 ggr höjer du? Varför är de bättre att höja än de andra...? EDIT: observera att vi pratar SH och att även om mina frågor verkar korkade vore det kul att höra ett resonemang kring detta. Sorry för OT. Citera
skalle88 Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Jag foldar eftersom jag inte tror att vi leder speciellt ofta för att syna överbet och vi inte har maniacread på fi. Tror Fi har flush äckligt ofta blandat med sällsynta set och bluffar. + att Fi inte höjt preflop ger oss visst info om huruvida vi bör syna eller folda. Citera
Jenki Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 så vad hände ? tvåpar eller stege =) ? Citera
CopShootCop Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Varför är det bra att höja 2 gånger av 10? Vilka 2 ggr höjer du? Varför är de bättre att höja än de andra...? EDIT: observera att vi pratar SH och att även om mina frågor verkar korkade vore det kul att höra ett resonemang kring detta. Sorry för OT. Inga gånger som är speciellt mycket bättre än de andra att höja antar jag. Antar jag menar att man bör syna som standard spel (låga par ger bättre equity med många synare) och sen bör variera sig nån gång då och då och höja lågt par från tidig position. Bara för att göra spelet mer svårläst. Personligen så höjer jag nog inte 33 ens 2 gånger av 10 UTG, det vara bara en siffra tagen som ett exempel. Bör väl gå att kolla rätt lätt för ngn med en stor pokertracker databas vad som gett mest EV+ för låga PP i tidig position. Höjning eller syn. Citera
bananuz Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 När man slår upp med 22-44 från tidig pos är man i princip som bäst 50/50 mot varje hand man får syn av. Resten av handen tvingas man sen ofta spela ur position. 22-44 är ju i princip draghänder (var läste jag det? ) och spelas ju nästan enbart för setvärde. Problemet är då alla gånger man totalmissar floppen, cbettar och får syn. Då har man ju skapat en rätt stor pott som man måste ge upp. Dessutom är ju inte multipott ogynnsamt för vår hand, tvärtom. Citera
_zed_ Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Ja ja, det är förstås olika hur man ser på det. Själv tycker jag om att ha initiativet i potten. Om jag limpar och någon efter mig höjer kostar det mig lika mycket att se floppen, och jag får väldigt svårt att syna ett cb ur position. Jag gillar heller inte att ge Fi information om vilken typ av hand jag sitter på. Om jag limp/synar och träffar blir det väldigt svårt att ta Fi's hela stack eftersom han lättare kan sätta mig på ett set. Om jag alltid höjer först in är det svårare för Fi att sätta mig på en hand. Det blir då också svårare för fi att syna ett sb eftersom vi har en väldigt vid hd. Floatar han får vi bättre betalt de gånger vi har något osv. Men det är som sagt olika, finns väl inget som är "rätt". Kanske inte ska låna denna tråd till detta något mer, sorry för OT. Citera
DrRoland Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Ja ja, det är förstås olika hur man ser på det. Själv tycker jag om att ha initiativet i potten. Vem som har det sk "initiativet" skiter de här grabbarna i. Man har knappt ett pinnhål större chans att betta hem potten för att man höjt preflop på NL20. Om jag limpar och någon efter mig höjer kostar det mig lika mycket att se floppen, och jag får väldigt svårt att syna ett cb ur position. Jo, men det är rätt stor skillnad där. Dels är chansen större att Fi sitter på ett högt par som vi kan stacka eller att han gör ett jättemove efter floppen med skit när vi har trissen eftersom han har det sk "initiativet" Möjligheten att stacka någon med QQ-AA försvinner nästan helt om man höjer eftersom få Fi kommer att flatsyna med dessa händer när halva eller hela bordet är med, eller ens i 2-vägspotter. Jag har fått för mig att det är ganska vedertaget att aldrig openlimpa i SH, och det ibland sådana som absolut inte blöder... Varför skulle vi blöda pengar genom att höja par utg? Därför att på de här borden måste vi träffa trissen för att vinna. Oftast är det så många som går med så det finns ingen chans att vinna utan träff. Om bara 1-3 går med så måste vi antagligen träffa ändå eftersom folk sitter och floatar i väldigt stor utsträckning, i synnerhet från position. Citera
_zed_ Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Jag känner inte alls igen mig i det du skriver. Spelar 5-manna, och en höjning resulterar oftast i max 1-2 syn, och då har jag ofta fördel av att vara IP genom handen. Natuligtvis anpassar man spelet postflop beroende på position, antal Fi och typ av Fi. Floatar de mycket har du ju ofta bäst hand även om de synar... Men det kan som sagt vara olika hur man ser på det. Citera
DrRoland Postad 20 September , 2007 Rapport Postad 20 September , 2007 Floatar de mycket har du ju ofta bäst hand även om de synar... Jo, men det gör ju inte saken lättare på de senare gatorna... Men sitter folk och foldar eller har någonting när dom synar när du c-betar med underpar efter att ha höjt preflop så är det naturligtvis så du ska spela. Citera
Recommended Posts