Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er alla glada pokerfantaster!

Sist jag skrev fick jag bra och trevlig respons. Hoppas på samma sak nu.

Jag fyrar av några nybörjarfrågor, utan någon som helst röd tråd!

1. Folk skriver talföljder liknande X/Y/Z, för att på så sätt förklara deras spel för andra. Ex) 30/17/3. a) Vad förklarar dessa siffror? b) Givetvis får man fram dessa siffror mha ett program såsom PO PT osv. Finns det gratisversioner av denna typ av program?

2. Hur länge brukar ni spela en session i genomsnitt? Börja med att utgå från att ni går +/-0 under hela sessionen. Sen beroende på om det går mot + eller -.

Tacksam för svar.

Ha det bra!

Postad
Hej på er alla glada pokerfantaster!

Sist jag skrev fick jag bra och trevlig respons. Hoppas på samma sak nu.

Jag fyrar av några nybörjarfrågor, utan någon som helst röd tråd!

1. Folk skriver talföljder liknande X/Y/Z, för att på så sätt förklara deras spel för andra. Ex) 30/17/3. a) Vad förklarar dessa siffror? b) Givetvis får man fram dessa siffror mha ett program såsom PO PT osv. Finns det gratisversioner av denna typ av program?

2. Hur länge brukar ni spela en session i genomsnitt? Börja med att utgå från att ni går +/-0 under hela sessionen. Sen beroende på om det går mot + eller -.

Tacksam för svar.

Ha det bra!

Dessa siffror betyder Voluntarily put $ into pot/Pre flop Raise/Post flop aggression factor.

PT och PO är program som man får köpa från deras hemsida, dock så kan du få testa PT i ca 3000 händer innan du bestämmer dig. Brukar vara en ganska bra investering tycker de flesta.

Hur länge jag spelar en session beror endast på två saker, hur mkt tid jag har för att spela och hur sugen jag är på att lira. Har jag lirat en timma och känner att jag verkligen inte orkar lira mer så gör jag inte det :-)

Sen om man måste grinda in någon bonus snabbt eller något kanske man får sitta och toklira i några timmar utan att tycka det är särskilt skoj men det är inte så ofta det blir så.

Edit: kan tillägga att mina sessioner i genomsnitt ligger någonstans men 1.5h och 2h. Det är ungefär så länge jag orkar hålla uppe koncentrationen bra.

Postad

Jag har den dåliga ovanan att basera längden på mina pokerpass efter hur det går. Om jag vinner snabbt blir det lätt att jag lägger ner för dagen nästan direkt efter jag vunnit någon stor pott. Sen när det går dåligt kan jag sitta länge för att komma plusminusnoll igen. Brukar i alla fall ha karaktär tillräckligt för avbryta dom långa passen efter 4 timmar ungefär då jag brukar vara rejält mossig i huvudet.

Idealet är väl antagligen att spela 2 timmar sen ta en rast käka och ta det lugnt ett par timmar för att sen gå på ett till pass.

Postad

Jag brukar försöka hålla mina sittningar i CG till en timme och då ta ett break på 5-10 minuter. Är iofs inte alltid jag håller mina egna gränser, oftast om det går sjukt bra brukar jag dra ut på timmen. Dock aldrig när det går dåligt.