Gå till innehåll

NL 1/2 kr Svs bottenstege


Recommended Posts

Jag har läst många handanalyser här på forumet och svarat på en del, och nu är det dags för mig att lägga upp min första.

 

Intrycket jag har av Fi efter ca 40 spelade händer är att han limpar mycket och höjer ibland, men han har aldrig 3bettat tidigare. Han verkar vara typ medelspelare på 1/2, inget pokerproffs alltså, och har inte utmärkt sig något särskillt - förutom att hans första 3bet är ett miniraise vilket ju inte indikerar några större skills.

 

 

***** Hand History for Game 447399475 *****

200 NL Texas Hold'em - Monday, Sep 17, 18:41:08 ET 2007

Table Britta 46 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: smilie83 ( 471.67 )

Seat 3: Gimmie ( 100 )

Seat 4: _zed_ ( 568.75 )

Seat 5: Razorman ( 166.17 )

smilie83 posts small blind [1].

Gimmie posts big blind [2].

** Dealing down cards **

Dealt to _zed_ [ :8s::9s: ]

Gimmie checks.

_zed_ raises [8].

Razorman calls [8].

smilie83 raises [13].

Gimmie folds.

_zed_ calls [6].

Razorman calls [6].

** Dealing Flop ** [ :Th:, :Js:, :Qc: ]

smilie83 checks.

_zed_ bets [33].

Razorman folds.

smilie83 calls [33].

** Dealing Turn ** [ :Tc: ]

smilie83 checks.

_zed_ ???

 

Eftersom det är hans första 3bet utgår jag från att han har QQ/KK/AA/AK. På floppen slår vi allt utom AK och han synar definitivt med alla så jag tycker att ett bet där är självklart. Turn är jobbig - nu slår vi 2 av de 4 händer vi sätter honom på, men han har 6 outs på båda dessa händer. Han checkar, vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

30,690 games 0.109 secs 281,559 games/sec

 

Board: Th Js Qc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 37.558% 36.87% 00.69% 11315 211.50 { 9s8s }

Hand 1: 62.442% 61.75% 00.69% 18952 211.50 { QQ+, AKs, AKo }

 

 

---

 

 

checka bakom på turn, syna ett pottbet på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checka bakom på turn, syna ett pottbet på rivern.

 

Det var precis detta jag i efterhand tänkte borde varit den bästa linjen, och som jag nog normalt skulle ta, det var lite därför jag postade handen.

 

När jag spelade handen tänkte jag mer att han borde slått om QQ på floppen, och att jag säkert kunde få ut ett par bet till från KK/AA. Jag valde att betta halvpott som info/värdebet och var beredd att lägga mig mot omslag. Som sagt ingen linje jag normalt skulle ta.

 

 

** Dealing Turn ** [ Tc ]

smilie83 checks.

_zed_ bets [50].

smilie83 calls [50].

** Dealing River ** [ 7h ]

smilie83 checks.

_zed_ ????

 

 

Han synar endast min halvpottsbet på turn, vad gör jag på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet från spel från SvS och just låga nivåerna men bara jag som har svårt att se att FI check-synar flop och turn med indikation att c/r river med stålet?

 

Känns som att värdebet är bättre än att checka bakom. Om jag räknar rätt så ligger det 205SEK i potten och därför betar jag en summa runt 120SEK och viker mot omslag. Tror man tappar mycket värde av att checka bakom här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet från spel från SvS och just låga nivåerna men bara jag som har svårt att se att FI check-synar flop och turn med indikation att c/r river med stålet?

...

 

Vill inte påstå att det är det vanligaste spelet på den nivån, men visst förekommer det frekvent. I alla fall så möter jag den typen av spelare så pass ofta att man funderar på om det verkligen finns värde i att värdebeta. Det är nog inte "rätt" spel att checka, men vekt i alla fall ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte påstå att det är det vanligaste spelet på den nivån, men visst förekommer det frekvent. I alla fall så möter jag den typen av spelare så pass ofta att man funderar på om det verkligen finns värde i att värdebeta. Det är nog inte "rätt" spel att checka, men vekt i alla fall ;-).

 

Okej, så det är verkligen så illa? Hur som helst så tror jag på att det är mer värde att betafolda en summa som 120SEK istället för att checka ner. Det finns väldigt många händer som FI måste syna ner och som vi leder över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, jag menar trissen!

 

Så du menar att Fi har 3-betat med AT/KT preflopp OOP?

 

Okej, så det är verkligen så illa? Hur som helst så tror jag på att det är mer värde att betafolda en summa som 120SEK istället för att checka ner. Det finns väldigt många händer som FI måste syna ner och som vi leder över.

 

Ju mer jag funderar ju mer är jag böjd att hålla med dig, oavsett "slöspelarna".

 

Det är klart att om vi förusätter att Fi inte har "monstret" och att hälften av de som inte har det betalar av så är det ju rätt att värdebeta om mindre än var tredje slowspelar. Och riktigt så många är det nog inte när man funderar efter. Man har ju en tendens att "förstora" förlusterna och "förminska" vinsterna. Bara det att c/s på både flopp och turn luktar illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy, vilket jobbigt läge (och anledning till att inte spela 89s ur position). Riskerna att fi har QQ borde minska markant när han checkar rivern (förutsatt att han inte är dum i huvudet, men det kan han givetvis vara). En tia lär han väl knappast spela så pre, om din read stämmer. Kvar då AA/KK/AK.

Jag checkar nog bakom för att dra ner på variansen och för att jag tror fi har AK rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy, vilket jobbigt läge (och anledning till att inte spela 89s ur position).

 

Jag spelar inte ur position.

 

 

När Fi checksynar flopp och turn kan jag inte sätta honom på annat än AA/KK eller ett riktigt fiskspel. Jag funderade på vad han synar med AA/KK eller slår om med annat, och det blev en liten fjuttbet på 50 kr. Han synar... :shock:

 

** Dealing River ** [ :7h: ]

smilie83 checks.

_zed_ bets [50].

smilie83 calls [50].

smilie83 shows [ :Qd:, :Qh: ] a full house, queens full of tens.

_zed_ shows [ :8s:, :9s: ] a straight, eight to queen.

smilie83 wins 302.25 from the main pot with a full house, queens full of tens.

 

Fick ju en stor fisknote iaf! :-D Och jag kom billigt undan. Tycker iaf att det var en intressant hand och tack för alla svar.

 

Tror att checka bakom turn och syn/bet river är det "rätta" som standard iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smilie83 shows [ :Qd:, :Qh: ] a full house, queens full of tens.

_zed_ shows [ :8s:, :9s: ] a straight, eight to queen.

smilie83 wins 302.25 from the main pot with a full house, queens full of tens.

 

Det var väl att slowspela liiiite i överkant va? :mrgreen:

 

Men som sagt. Inte ovanligt att de slowar monster till rivern men då brukar pushen komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...