Gå till innehåll

7CS H/L - Lite frågor


aglo

Recommended Posts

Såg en 7CS H/L-film på cardrunners och blev intresserad. Jag har därför lite grundläggande frågor om värde på olika nivåer osv.

 

  • Vad kan en bra spelare tjäna per timme och bord på ett $2/$4 ($0.40)-bord?
  • Övriga nivåer upp till $50/$100?
  • På vilken nivå måste man börja jobba lite extra på sitt spel? Steget mellan nl200 och nl400 på HE är ett relativ jobbigt kliv för vissa - liknande steg på 7CS H/L?
  • Hur många procent av händerna bör man spela på ett 8-handat bord (på de lägre nivåerna)? Jag har fått lite grepp om vilka starthänder som är bra, vilka som är hyffsade och vilka som är kassa, men vad bör VPIPn ligga på ungefär? PFR?
  • Värdet av att aggra på tredje gatan på de lägre nivåerna? Viktigt eller bör man limpa en hel del?
  • Sajter med bra värde? Fullt tilt/Stars/andra?
  • Några frågor jag tänker på just nu. Jag är tacksam för alla råd och tips. Det kan vara andra viktiga koncept som jag har missat.

Edit: Jag såg nu att antarna skiljer sig en hel del på de låga nivårna på Stars och Full Tilt. Tankar och åsikter om detta? Vad är bäst för en nybörjare? Hur ska man anpassa spelet om man hoppar från ett 3/6-spel med 0.25 i ante och ett med 0.50 i ante?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående nivåer så tror jag det är alldeles för ovanligt för att vara särskilt relevant. Typiskt sett så finns det ju bara två-tre nivåer, 0,5-1 och 30-60.

 

Anten gör jättestor skillnad, typiskt sett så går onlineante från nit till jättenit. Största skillnaden är mellan short och full table jämfört med shorthanded.

 

Angående "bra värde" så skulle jag säga att ingen site har bra värde iom att det är så liten spelarbas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...