jaha81 Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hej detta må kanske vara under fel forum men men.. Jag ska flytta snart och nu sitter jag o väljer mellan comhems 8Mbit och 24Mbit bredband. Fungerar 8 bord samtidigt felfritt med 8Mbit? någon som vet? Tidigare har jag haft 10Mbit men bara kört max 4 bord samtidigt. Funderar på att skaffa en skärm till för att testa på 6-8 bord. Mvh Citera
ebisumaru Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Bandbredden har ingen större betydelse för poker. Spelade 4 bord med modem för ett år sen. Citera
Skwatte Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Sen så har du troligtvis samma upphastighet på bägge alternativen (8/1 och 24/1) vilket inte gör nerhastigheten till problemet.. Men som ebisumaru skriver så spelar det ingen roll.. Citera
strater Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 modem skulle väl kunna vara lite väl illa dock, men lär väl mer bero på avståndet och flaskhalsar än själva bandbredden på modemet egentligen... (bandbredd+modem tar emot att skriva i samma mening) Citera
nissenajs Postad 14 September , 2007 Rapport Postad 14 September , 2007 Som sagt så lär inte hastigheten spela någon roll. Se bara till att du får en stabil uppkoppling. Jag bytte till 24Mbit/s, men det viade sig att jag bodde för långt ifrån telestationen så min uppkoppling blev skit och kopplade ner sig hela tiden (otroligt frustrerande, speciellt när man spelar poker). Bytte sedan ner mig till 8Mbit/s och fick en mycket stabilare uppkoppling. Vet inte du har några sådana problem i comhems nät, men det kan vara värt att säkerställa innan du uppgraderar Citera
trixxan Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Som nån sa, banbredden har inte så stor betydelse till poker. Tror du t.o.m hade klarat dig med 2mbit/s om du bara ska ha det till pokerspelande. Citera
LuckyStar5.1 Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 spelar hemma hos mina päron ibland, dom har 0,25 mbit och funkar lika bra som hemma. Citera
Pedroboy Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Stabiliteten är extremt viktig. Hellre sämre bandbredd och stabilar uppkoppling. Citera
Superlative Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Stabiliteten är extremt viktig. Hellre sämre bandbredd och stabilar uppkoppling. Vilket utesluter Comhem. Citera
jaha81 Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Vilket utesluter Comhem. Har du dålig erfarenhet av dem? berätta! Det är väl inget trådlöst nät? Citera
decoy Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har ComHem, modem + 8 MBit. Inga problem hittills, sedan 1½ månad. Citera
jorp Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 com hem 8 utan problem förutom stabiliteten hos comhem. Citera
jaha81 Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 com hem 8 utan problem förutom stabiliteten hos comhem. Menar du att uppkopplingen krånglar ofta? vad beror det på? Citera
jojje2k Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har haft com hem i två år och internet har gått ner en gång(!), och den gången drog dom av halva månadsavgiften . Plus att jag har 8 mbit men laddar ner i 2 MB/s :-D ( dubbelt så snabbt som man ska ladda ner) Citera
jaha81 Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har haft com hem i två år och internet har gått ner en gång(!), och den gången drog dom av halva månadsavgiften . Plus att jag har 8 mbit men laddar ner i 2 MB/s :-D ( dubbelt så snabbt som man ska ladda ner) Hehe ok det var ju trevligt.. kanske ska ta dem trots allt då =) Citera
freddola Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Comhem går på kabel-tv nätet. Inte samma skit som adsl där längd till telestationer har massa betydelse för styrka/stabilitet/hastighet. Kabel-tv nätet klarar bra mkt mera än 24 mbit. Fråga är dock om du behöver 24 mbit. Jag tankar Mkt o orkar inte vänta så jag har comhem 24. Några stabilitetsproblem för du tar 24 jämfört med 8 kmr du inte få. Sen tar poker Mkt lite bandbredd, 1 mbit duger säkert gott till 20+ bord. Citera
Peiman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 0.25 mbit går alldeles utmärkt att spela 3-4 bord men inte fler Citera
CecceH Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Vill utfärda : VARNING FÖR : BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER ! Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET ! De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå - Svar från support, tar mer 1 vecka BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL Citera
Jenki Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Har själv Comhem 2Mbit och det fungerar fint. Deras telefonsupport har jag dock inga bra erfarenheter av. Citera
spydah Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Vill utfärda : VARNING FÖR : BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER ! Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET ! De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå - Svar från support, tar mer 1 vecka BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL Ja jävla apleverantör! Har gått ner i flera timmar utan notis eller info senaste veckan vid flera tillfällen. Helt godtyckligt och flera gånger i avgörande stunder i spelet. Vill inte vara utan 10/100mbit men stabiliteten och kundservice/info är ett skämt (har iofs funkat bra innan). Nån granne hade ringt dem idag men ingen vet nånting om varför eller tidpunkter, nån sa att Fortum var boven pga reparationer och elavbrott som påverkade switcharna. Nu ska jag skaffa Comhem 256k som backup, känns som en billig försäkring för 1200 sek om året. Tiltar hårt på att bli nerkopplad sporadiskt och godtyckligt korta eller långa stunder. Förbannade grischar!! Citera
Snabelguy Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Vill utfärda : VARNING FÖR : BREDBANDSBOLAGET !! KUNDFIENTLIGARE BOLAG FÅR MAN LETA EFTER ! Välj vilket företag som helst, men fy faen för BREDBANDSBOLAGET ! De lovar runt och håller tunt, blir det fel, får man vänta 3-6 veckor innan det tar uti med problemet, slås ex. bredbandet ut, får du betala ändå, fel och för hög faktura - du får betala ändå - Svar från support, tar mer 1 vecka BREDBANDSBOLAGET MOTTO : VI HAR ALLTID RÄTT, KUNDEN HAR ALLTID FEL Jag har haft Bredbandsbolaget som ISP i flera år och har aldrig haft några problem med dom. Har idag en 100 MB-koppling som i princip aldrig har varit nere. Dessutom till ett grymt bra pris. Supporten har alltid funkat felfritt de få gånger jag har behövt kontakta dom. Tex så skulle de ta två veckor att flytta mitt internetabbonemang när jag flyttade, men samma dag som jag flyttat så ringde jag supporten och hörde om det inte gick att snabba på. En minut senare hade de löst det till mig mha ett tillfälligt abbonemang. Supporten har alltid varit hur trevliga och hjälpsamma som helst. Jag har bara gott att säga om BBB. Stabilt, snabbt och billigt med väl fungerande support som man inte behöver sitta i en halvtimmes telefonkö för att få tag på. Och som dessutom löser ens problem. Citera
MagnuX Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Jag har haft com hem i två år och internet har gått ner en gång(!), och den gången drog dom av halva månadsavgiften . Plus att jag har 8 mbit men laddar ner i 2 MB/s :-D ( dubbelt så snabbt som man ska ladda ner) Comhem är säkert nöjda med dig. En kund som tror han har dubbla bredden när han bara har 1/4 Citera
MagnuX Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 1 MB = 8 Mbit Ok, jag fattar... tror jag. Citera
Recommended Posts