fredde80 Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 september 2007 10:51:50 Frida Turbo 4 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: mustaffa (1391.75) Plats 2: tulkas1 (341.57) Plats 3: fiskfredde (1980.15) Plats 4: Starziinge (3246.75) Plats 5: -teglet- (1775.12) -teglet- lägg LM 7.50 mustaffa lägg SM 15.00 ** Giv ** mustaffa [N/A, N/A] tulkas1 [N/A, N/A] fiskfredde [Kh, 9h] Starziinge [N/A, N/A] -teglet- [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** tulkas1 Syna 15.00 fiskfredde Syna 15.00 Starziinge Syna 15.00 -teglet- Syna 15.00 mustaffa Passa *** Flop(Board): *** : [Eh, 10h, Ks] *** Bet Runda 2 *** -teglet- Passa mustaffa Passa tulkas1 Passa fiskfredde Satsa 60.00 Starziinge Syna 60.00 -teglet- Lägg mustaffa Lägg tulkas1 Lägg *** Turn(Board): *** : [Eh, 10h, Ks, Es] *** Bet Runda 3 *** fiskfredde Passa Starziinge Satsa 150.00 fiskfredde Syna 150.00 *** River(Board): *** : [Eh, 10h, Ks, Es, 8k] *** Bet Runda 4 *** fiskfredde Passa Starziinge Satsa 390.00 Vad göra på river? pass, syn eller omslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Randall_Flagg Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Din 9:a är ju värdelös här så omslag kan jag inte tänka mig. Lär ju inte få syn av nått som inte slår dig eller splittar. Syn eller fold...känns svårt utan info. Jag skulle säkert syna och gråta en skvätt när han visar upp ett Ess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Ser ju väldigt konstigt ut. Hur tänker du med ditt spel egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 fold på turn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Betta pre eller folda. Bet flop. Bet turn. C/F River. Hade du haft bättre kicker hade jag ofta synat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 Synen pre kan diskuteras, bet flop är ganska självklart... men jag förstår inte att nästan alla vill vika turn, Tror ni inte han höjer A10, AK, 10-10,AA,KK preflop från knappen, hur ska vi inte kunna vara levande där? Och på river, vad betar han där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 Omslag som bluff såklart, det kan aldrig handla om värdeomslag här.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 Betta pre eller folda. Bet flop. Bet turn. C/F River. Hade du haft bättre kicker hade jag ofta synat. Jag förstår inte kicker resonemanget, tror du han betar KQ,KJ här? Jag skulle nog tro att han checkar det bakom om han har något vett i skallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ekan_ Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Antar att du slog om till 1200 och han foldade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Omslag som bluff såklart, det kan aldrig handla om värdeomslag här.. eh, dessa svs spelare, ska alltid bluffa med bluffcatchers ^^ iaf, vad tänker du dig att han viker här mot ett omslag? han kanske lyckas komma runt ett naket ess med dålig kicker men thats it (och inte ens det vet vi), finns absolut ingenting som säger att han inte slowspelade som alla andra gör på flopp. fold eller syn, u pick, och höj preflop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Jag vill nog passa just för att du sitter på K:h: Och du vet att jag gillar att syna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 eh, dessa svs spelare, ska alltid bluffa med bluffcatchers ^^ iaf, vad tänker du dig att han viker här mot ett omslag? han kanske lyckas komma runt ett naket ess med dålig kicker men thats it (och inte ens det vet vi), finns absolut ingenting som säger att han inte slowspelade som alla andra gör på flopp. fold eller syn, u pick, och höj preflop... Precis min tanke... omslag var aldrig något jag funderade på... utan det som gick genom min skalle när han betar på river är A8 eller kanske A10 eller eventuellt QJ... Allt annat checkar han... ja förutom den rena bluffen då. Jag kände att jag inte kunde vika där, synar och han viker upp QJ (Vilket nog var den sista handen jag trodde han skulle ha). trodde mer på typ J9h eller liknande. En ganska intressant hand, men jag kanske tänkte igenom den lite för mkt när jag synade (Och höj preflop- Knappen synade 60% raise och killen som limpade först synade alla uppslag pre när han hade limpat... men det kan inte ni veta för det sa jag inte.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Tycker inte att du ska betta floppen. Chansen att någon har bättre än dig i en 5vägspott eller att någon kommer att spela drag hårt är rätt stor, tror tom att det är EV-. Dessutom får du inte syn så ofta av sämre. Och blankar turnen så leder du oftast fortfarande. Därfor check. Sedan så sitter du betydligt bättre till om turnen kommer 2-9 utan h. Och även h är ingen jättekatastrof då du har K. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 checka flop efter 3 check på den brädan finns inte på kartan imo om man är något som helst aggro... är garanterat ev+ att betta ut (för att inte tala om att det är en av dom få gånger ja tycker infobet=bra). checkar man kan man lika gärna folda direkt turn på alla hjärter, tior, knektar, damer eller varför inte på en blank..., Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Tycker inte att du ska betta floppen.Chansen att någon har bättre än dig i en 5vägspott eller att någon kommer att spela drag hårt är rätt stor, tror tom att det är EV-. Dessutom får du inte syn så ofta av sämre. Och blankar turnen så leder du oftast fortfarande. Därfor check. Sedan så sitter du betydligt bättre till om turnen kommer 2-9 utan h. Och även h är ingen jättekatastrof då du har K. va?? HERO har NFD på flopp. Tycker spelet är ok förutom preflop, men folda river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 13 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2007 va?? HERO har NFD på flopp. Tycker spelet är ok förutom preflop, men folda river. Jag tycker att det bara är 3 händer han betar som jag inte slår... A8,A10,QJ så jag tycker det är för tajt att vika.. men jag är väl en synstation Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Öh, om han bara betar de tre händerna så visst, go ahead... men de flesta betar valfritt ess där. Spelade en lite liknande hand för några dagar sen där jag hade en ännu sämre bluffcatcher. Men tycker det krävs starkt read för att ta synen. http://www.pokerhand.org/?1465867 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 va?? HERO har NFD på flopp. Tycker spelet är ok förutom preflop, men folda river. Såg inte att han hade färgdraget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 13 September , 2007 Rapport Share Postad 13 September , 2007 Öh, om han bara betar de tre händerna så visst, go ahead... men de flesta betar valfritt ess där. Spelade en lite liknande hand för några dagar sen där jag hade en ännu sämre bluffcatcher. Men tycker det krävs starkt read för att ta synen. http://www.pokerhand.org/?1465867 rätt stor skillnad på händerna ^^ draget där känns rätt troligt, här finns det en miljon färdiga händer som slår oss hehe. beta flop även utan färgdrag imo btw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elit3n- Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 va?? HERO har NFD på flopp. Tycker spelet är ok förutom preflop, men folda river. hero har flushdrag på flop. EV- spel för övrigt hela handen e knas ja skulle aldrig spela så löst, rivern vinner du typ 1 gång på 15 som bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts