Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Beta för att bygga pott eller checka och låta han bluffa eftersom han troligen inte sitter på stegdrag?

***** Hand 436907288 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 10 september 2007 23:35:45

David 23 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: TunaTiger (643.30)

Plats 2: roXXer (2743.85)

Plats 3: mpowern (422.45)

Plats 4: davve_ned2 (688.05)

Plats 5: Libido (1098.45)

Plats 6: Marre10 (828.80)

Plats 7: neptun (607.10)

Plats 8: freddy00 (582.20)

Plats 9: Yoshimura (1079.00)

Libido lägg LM 2.50

Marre10 lägg SM 5.00

** Giv **

TunaTiger [N/A, N/A]

roXXer [N/A, N/A]

mpowern [N/A, N/A]

davve_ned2 [N/A, N/A]

Libido [Eh, Er]

Marre10 [N/A, N/A]

neptun [N/A, N/A]

freddy00 [N/A, N/A]

Yoshimura [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

neptun Lägg

freddy00 Lägg

Yoshimura Lägg

TunaTiger Syna 5.00

roXXer Lägg

mpowern Lägg

davve_ned2 Höj till 15.00

Libido Höj till 60.00

Marre10 Lägg

TunaTiger Lägg

davve_ned2 Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ek, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

Libido ????

Postad

Nästan omöjligt att få betalt här, chansen att fi har case-esset eller ett set är inte stor. Extremt liten chans att han ska backa in i en stor hand också. Är han väldigt aggro checkar jag här och synar ner hela vägen (c/c c/c CRAI), annars bettar jag och räknar med att han oftast foldar.

Postad

Supercheck.

Inget kort kan skada din hand, alls. Vi sätter FI på TT-KK samt AK, AQ (dålig syn).

Alla par bör folda på A på bräda.

Så, check, hoppas han bettar, checkar han bakom bettar du ut turn och hoppas på en raise då han tror att A skrämde dig.

Bettar du foldar alla händer utom 55 och 33 om han inte suger stort, bara AK som betalar dig men de är alldeles för få gånger som han har AK att du vill betta. Och dessutom drar han dött mot allt annat än runner K.

Postad
Supercheck.

Inget kort kan skada din hand, alls. Vi sätter FI på TT-KK samt AK, AQ (dålig syn).

Så, check, hoppas han bettar, checkar han bakom bettar du ut turn och hoppas på en raise då han tror att A skrämde dig.

Bettar du foldar alla händer utom 55 och 33 om han inte suger stort, bara AK som betalar dig men de är alldeles för få gånger som han har AK att du vill betta. Och dessutom drar han dött mot allt annat än runner K.

Jag är faktiskt inne på din linje så här i efterhand när jag tänker efter

Postad

troligtvis så spelar det ingen roll, beror ju på din image... det som suger med att checka är man inte på något sätt representerar en bluff (vilket antagligen är det enda fi kan slå) när man bettar turn ^^

Postad
Supercheck.

å hur ska runner k hjälp fi här då????:-)

Postad

Potten har väl nästan dött på floppen, ssk med preflopspelet. Det enda vi kan göra (förutom att be en bön för att fi har KK eller AK, och då kommer pengarna att åka in i mitten ändå) är väl att hitta lämplig check/betsekvens för att reppa svaghet. Jag röstar för halvpottbet på floppen som cb och sen checka turn på de allra flesta kort om vi får syn, och sen panga in en pottbet/överbet på river. Vetesjutton om det är bra dock :-)

Postad
å hur ska runner k hjälp fi här då????:-)

Jag som tomtar, de var inget.

Potten har väl nästan dött på floppen, ssk med preflopspelet. Det enda vi kan göra (förutom att be en bön för att fi har KK eller AK, och då kommer pengarna att åka in i mitten ändå) är väl att hitta lämplig check/betsekvens för att reppa svaghet. Jag röstar för halvpottbet på floppen som cb och sen checka turn på de allra flesta kort om vi får syn, och sen panga

in en pottbet/överbet på river. Vetesjutton om det är bra dock :-)

Problemet är ju att det är superobvious att du spelar svaghet och har styrka, även mot de mindre begåvade spelarna. Checkar du ger du han möjlighet att representera A, samt att du kan skapa förvirring, varför bettar du inte din AK, AA?? Har du QQ? etc.

På turn, då inget förändrats från vårt perspektiv, så bettar vi ut oavsett kort, beroende på kort så får vi lägga 50-90% pot, om t.ex. en K kommer så kan vi lägga 75% pot och hoppas på raise av KKK. Blankar det kan man satsa en 65% för att efter-CBa, samtidigt som man fortfarande har den där förvirringen i flopcheck, var vi rädda för A? Hjälpte de oss? De försvårar FIs beslut och gör att han lättare kan begå misstag vilket ger oss pengar.

River spelas efter hur handen i övrigt fallit ut.

Postad
Problemet är ju att det är superobvious att du spelar svaghet och har styrka, även mot de mindre begåvade spelarna. Checkar du ger du han möjlighet att representera A, samt att du kan skapa förvirring, varför bettar du inte din AK, AA?? Har du QQ? etc.
Tvärtom. Om vi inte har en väldigt bred trebetsrange pre och/eller regelmässigt saktar ned på flopp (varför vi nu skulle göra det) verkar det rätt suspekt och uppenbart att checka floppen OOP, iom att det förväntas ett cb av oss och vi nu har visat såpass mycket styrka pre.
Postad

"In heads-up hold'em (either limit or NL), one thing that really puts a smile on my face is when the preflop button raiser checks behind on a ragged ace-high flop.

This makes as much sense to me as the 3rd-street raiser in razz checking on 4th after catching a second baby. If you actually saw someone do this in razz, you'd immediately think, "fish". Yet people do this at the highest limits in hold'em, and it pleases me.

Now, one day when we compute the optimal strategy for hold'em, it may actually turn out that it is correct do this with some weird mix of hands (like AA, KK-JJ, and 3-to-a-double-gap-straight-flush or something -- feel free to speculate on what you think this range might look like), but I'd guess no one is particularly close to figuring this out yet."

Postad
Det enda vi kan göra (förutom att be en bön för att fi har KK eller AK, och då kommer pengarna att åka in i mitten ändå)

Tror knappast att han stackar av 200 big blinds på en A-3-5 rainbowbräda med K-K.

Oftast fyrbetar han väl K-K här också? Kanske jag förstås inte ska uttala mig om eftersom jag inte spelar på svs.

Postad
Tror knappast att han stackar av 200 big blinds på en A-3-5 rainbowbräda med K-K.

Oftast fyrbetar han väl K-K här också? Kanske jag förstås inte ska uttala mig om eftersom jag inte spelar på svs.

Åfyfan, jag läste fel / blandade ihop handen med en annan HH där även en K låg på floppen. Nu kommer KK givetvis inte att stacka av, troligen inte AK heller. Sorry, my bad.